Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D naast de 550D aankopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D naast de 550D aankopen?

Tenzij je van plan bent om OOIT naar een fullframe te upgraden (ik voor mezelf heb uitgemaakt dat niet te doen, maar jij bent misschien vele jaren jonger), dan is de EF-s 17-55 f/2.8 beter dan jouw beoogde EF 24-70 f/2.8.
    Reden: da's een lens voor een fullframe Canon, niet voor een crop als de 7D. Ik neem aan dat die MkII beter is dan de MkI, maar nogmaals: voor crop een 17-55, voor FF een 24-70. Enfin, gewoon mijn gedacht, hé (maar ik zag tussen jouw lenzen de 17-85, en de genoemde 17-55 is gewoon stukken beter).

PS: ik zie pas nu dat ik in mijn vorige post sprak van een 15-55. Stomme fout. Er bestaat natuurlijk wel een 15-85, maar da's:
    1. geen lichtsterke lens
    2. geen lens waar ik ervaring mee heb.
    Dus het gaat wel degelijk over de EF-s 17-55 f/2.8 en geen andere.
    Last edited by LesC; 21 januari 2013, 18:21.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

ik heb er een deel van gehad, de 17-40, de 24-105, mijn ondervinding in die range zijn deze lenzen niet ideaal op een crop
      ik heb nu op de 7d de 15-85 wat een goede lens is met een mooi bereik, de 17-55 staat ook op mijn verlanglijstje
      ga je naar meer mm 70-200 of 100-400 zit je wel goed op een crop
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Ik denk niet dat een crop (edit: fullframe dus) geschikt is voor mijn doel.
        Pas op, ik wil uiteraard ook andere foto's trekken maar ik denk dat ik mezelf en de mensen rondom me gewoon het meeste plezier ga doen met die binnensport. Niet alleen in de turnclub maar ook op de capoeira (dochtertje en vriend) en ik geef les in een school waar men ASO en TSO sport aanbiedt.
        Denk dat ik op school wat ga oefenen tijdens mijn springuren.
        Last edited by giger; 28 januari 2013, 19:59.
        Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

Comment

Ik ben een tijdje geleden overgeschakeld van mijn 550D naar een 7D en heb er geen spijt van.

Ik gebruik hem met de lenzen in mijn handtekening en vooral met de 17-55 2.8 is dit naar mijn mening een goede combinatie.

Het toestel voelt steviger aan en is groter waardoor ik geen batterygrip meer nodig heb.
          Het extra LCD schermpje vind ik een enorm pluspunt.

Je betaalt er uiteraard een stuk extra voor.

Canon Powershot G15 + Ikelite onderwaterbehuizing (-60m)
          Fujifilm X-T3 - 56mm F/1.2 - 16-55mm f/2.8 - 50-140mm f/2.8

Comment

Als alles goed loopt, heb ik morgen een 7D in mijn bezit. Iemand een idee waar ik een goede handleiding kan vinden?
            Zal het toestel pas vrijdag echt in mijn handen hebben maar zou er zaterdag al mee moeten werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
              Ik denk niet dat een crop geschikt is voor mijn doel.
              Pas op, ik wil uiteraard ook andere foto's trekken maar ik denk dat ik mezelf en de mensen rondom me gewoon het meeste plezier ga doen met die binnensport. Niet alleen in de turnclub maar ook op de capoeira (dochtertje en vriend) en ik geef les in een school waar men ASO en TSO sport aanbiedt.
              Denk dat ik op school wat ga oefenen tijdens mijn springuren.
              Je weet dat een 7D een cropcamera is?

Comment

Ja, had me vergist. Bedoelde dat ik geen fullframe nodig heb
                Last edited by giger; 28 januari 2013, 20:00.

Comment

Als alles goed loopt, heb ik morgen een 7D in mijn bezit. Iemand een idee waar ik een goede handleiding kan vinden?
                  Zal het toestel pas vrijdag echt in mijn handen hebben maar zou er zaterdag al mee moeten werken.
                  Op site canon te downloaden (zo heb je onmiddellijk de nieuwe versie na de laatste firmware)
                  Controleer ook of de laatste firmware op het toestel staat, anders raad ik je aan om hem onmiddellijk erop te zetten!
                  Last edited by philippeDeli; 28 januari 2013, 21:47. Reden: firmware
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Ik heb bij vroegere toestellen (350D en 50D) wel telkens naast de handleiding (NL in de cameratas, E versie als pdf op mijn Mac) een boek gekocht zoals "Beter fotograferen met je xxxD" of zoiets. Daarin vind je toch zaken die niet zo vlotjes in de manual terug te vinden zijn. Voor de 7D heb ik nooit zo'n boek gekocht (eigenlijk niet meer gezocht; intussen weet ik immers veel meer af van dSLRs en hoe ermee om te gaan). Dus ik weet niet eens of er iets dergelijks bestaat voor de 7D.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Bedankt allemaal.
                      Ik heb ondertussen de handleiding op ipad staan. Straks kijkt de vriend na welke firmware er op de camera staat.
                      Wel jammer dat ik er eerst niet wat mee kan oefenen vooraleer ik er zaterdagochtend dadelijk mee aan de slag moet.
                      Ik ga er dus mijn 70-200 lens opzetten. Standje M gebruiken, iso 640 zou vooral goed presteren, las ik al.
                      Nog snelle setting tips die jullie kunnen geven? Want deze camera ziet er toch net ietsje anders uit dan mijn 550D precies

Welke AF-keuze raden jullie aan?
                      Last edited by giger; 29 januari 2013, 13:34.

Comment

Je hebt de filmpjes ivm AF-punten intussen al doorgenomen? Ik houd het meestal bij "expanded" AF-points, zoals uitgelegd op p.89 van de originele manual. Je moet dan wel eerst aanpassingen maken in je Custom Functions (III-6). Voor meeuwen gebruik ik dan weer de Zone AF (p.90).

Comment

Jep, ben hard aan het studeren met internet en filmpjes op mijn pc en de handleiding op ipad
                          Ik had gedacht op AI servo te zetten omdat de kinderen dus bezig zijn met hun turnoefening en vooral bij bijvoorbeeld grond redelijk van hier naar daar jumpen.
                          Wat het AF gebied betreft, weet ik het eigenlijk niet goed. Wanneer de kinderen met hun oefening bezig zijn lopen er achter hen (en jammer genoeg soms ook voor) constant trainers en andere turnsters rond. Gaat het lukken om dan die 19 punts te gebruiken?

Comment

Jep, ben hard aan het studeren met internet en filmpjes op mijn pc en de handleiding op ipad
                            Ik had gedacht op AI servo te zetten omdat de kinderen dus bezig zijn met hun turnoefening en vooral bij bijvoorbeeld grond redelijk van hier naar daar jumpen.
                            Wat het AF gebied betreft, weet ik het eigenlijk niet goed. Wanneer de kinderen met hun oefening bezig zijn lopen er achter hen (en jammer genoeg soms ook voor) constant trainers en andere turnsters rond. Gaat het lukken om dan die 19 punts te gebruiken?
                            Best één punt gebruiken eventueel met uitbreiding. Kijk hier anders maar eens.
                            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Die was ik ook al tegengekomen.
                              Denk dat ik toch ga proberen om morgen snel over en weer te rijden en het toestel al op te pikken. Dan kan ik donderdag tijdens mijn springuren misschien toch wat oefenen in de sporthal van mijn school. Kwestie van toch ff te testen want zo alles theoretisch bekijken is toch niet hetzelfde.

Comment

Voorlopig noteer ik:
                                - M-stand
                                - F2.8
                                - 1/500
                                - iso (hier twijfel ik nog een beetje)
                                - AI servo (en hier had ik op het filmpje nog vanalles gezien ivm fast tracking sensitivity en 1 and 2 image priority/speed en continuous tracking maar dat vind ik in de handleiding niet dadelijk terug.
                                - één punt AF
                                - continu opnamen met hoge snelheid

Nog iets waar jullie aan denken? Want nu moet ik dat ook nog allemaal ingesteld krijgen (man, ik ben een echte noob wanneer het op fotografie aankomt... zucht)

Comment

Working...
                                X