Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D naast de 550D aankopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 7D naast de 550D aankopen?

Ik heb op dit moment reeds een canon 550D met een koppel lenzen (zie handtekening).
    Om sportfoto's binnen te trekken, ben ik blijkbaar beter af met een canon 7D. Is het de moeite om dit toestel naast de 550D aan te kopen en ze allebei te houden of kan de 7D gewoon meer en zelfs niets minder dan de 550D waardoor die laatste overbodig wordt?
    En, nog belangrijker, kan een beginneling met een 7D makkelijk aan de slag
    Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

Re: Canon 7D naast de 550D aankopen?

De 7D is een pracht cropcamera die zeer geschikt is voor sportfoto's door zijn hoge burstrate (8 foto's/seconde) en de vele mogelijkheden om in te stellen (bvb af-zones/ 19 af-punten).
    Daarbij is de camera ook weathersealed wat interessant kan zijn als je eens buitensportfoto's wil maken.
    Als je met je 550D met de creatieve standen overweg kan zul je dat ook kunnen met de 7D. Een paar avonden met de 7D en de (nieuwe versie) gebruikshandleiding en je bent er mee weg.
    Om voluit te kunnen genieten van je camera en alles eruit te kunnen halen zijn goede objectieven nodig.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Wel, als je kan, beide houden, dan kan je je 17-85 op één zetten en je 70-200 op de andere...
      Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
      Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Daar had ik ook al aan gedacht maar ik las ergens dat deze twee toestellen nogal met elkaar te vergelijken zijn (waarbij de 7D uiteraard tot meer in staat is). Vandaar dat ik niet goed weet of het interessant is om ze beide te houden.
        Is de 7D trouwens het beste toestel voor binnensporten?

Comment

Ikzelf heb een 550D, maar als ik een 7D zou kopen, dan zou ik mijn 550D waarschijnlijk wegdoen. Tenzij ik per sé een 2de toestel zou willen hebben en daar (bijna) geen extra geld aan zou willen uitgeven. De 550D en 7D verschillen mijn inziens niet genoeg qua beeldkwaliteit (zelfde sensor). Een combo die ik dan wel verschillend genoeg zou vinden, is een 60D (of 7D) aangevuld met een 6D.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Het verschil in beeldkwaliteit tussen de 550D en 7D is niet groot. Wil je een camera met duidelijk minder ruis dan kom je op een 5D MK3 of 6D. Die laatste ken ik niet. De AF van de 5D MK3 is heel erg goed, ook bij weinig licht.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
              Is de 7D trouwens het beste toestel voor binnensporten?
              Nee...

De beste camera (bij Canon) voor indoorsport is de 1Dx maar die kost 6000€
              Voor 1300€ (nieuw) of +/- 900€ (tweedehands) is de 7D een goed toestel voor (indoor)sport.
              De 7D gaat enkele voordelen hebben voor sportfotografie tov van de 550D maar beeldkwaliteit is dezelfde.
              En dat jij je 550D wil/kan houden naast een 7D... Dat hangt vooral van jou budget af vermoed ik.

Comment

Als je een 7D gaat bijkopen met het gedacht de 550D te houden denk ik dat je de 550D snel zal verkopen tenzij je echt het voordeel/gemak van 2 bodies nodig hebt.
                Intrinsiek op puur sensor/beeldkwaliteit is de 7D niet zo heel veel beter vermoed ik maar door het superieure AF-systeem en nog wat andere zaken maakt het dat je gemiddeld wel betere foto's gaat maken met een 7D.
                Zeker het aantal treffers zal omhoog gaan.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

De 7D is een beest, focust supersnel en kan tegen een stootje. Met een goede lens erbij heb je hier heel lang plezier van.
                  Ik zou de 550D erbij houden als reserve, afhankelijk wat voor soort opdrachten je doet natuurlijk.

ps: ik verkoop mijn 7d wegens upgrade. Check het aanbodforum maar :-)

Comment

Met de reeds vermelde reserve voor de ruis (een goede nabewerking doet wonderen) heb je met de 7D een heel goede camera.
                    Als je opdrachten doet heb je sowieso een backup nodig.
                    Je zou je 550D kunnen verkopen en een tweedehands 50D kopen. De sensor is een tikje minder, maar alle knoppen staan ongeveer op dezelfde plaats, dat werkt wel handiger.
                    Bovendien heb je dan 2 semipro bodies en als je nog een lensje bijkoopt dat in aanmerking komt (hoeft niet duur te zijn) ben je CPS Silver, dan herstellen ze je spullen veel sneller.
                    Hoe dikwijls lees je niet dat mensen maanden op herstelling wachten.

Comment

Het is vooral om mijn dochter en haar medeturnsters te kunnen trekken op hun wedstrijden artistieke gymnastiek. Geen opdrachten hoor

Comment

Zoals boven al gezegd: de 7D is top (vooral voor sport), maar een goed (lichtsterk?) objectief zal de camera nog veel beter maken.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Zoals boven al gezegd: de 7D is top (vooral voor sport), maar een goed (lichtsterk?) objectief zal de camera nog veel beter maken.
                          Ik dacht dat die 70-200mm 2.8 en mijn 85mm 1.8 al vrij lichtsterke objectieven waren?
                          Soit, ik ben dus nog steeds aan het rondkijken. Een tweedehands 7D lijkt me een goeie optie om verder te gaan, maar dan best met niet al te veel clicks (of is 30 000 geen probleem?)

Comment

Ik heb voor mijn 7D ook beide (de EF 70-200 f/2.8 MkI en de EF 85 F/1.8), maar verkies, voor de meeste van mijn 'toepassingen', de EF-s 17-55 f/2.8. Topcombinatie!
                            Last edited by LesC; 21 januari 2013, 18:19. Reden: Ai!!! EF-s 17-55 ipv 15-55
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Ik heb voor mijn 7D ook beide (de EF 70-200 f/2.8 MkI en de EF 85 F/1.8), maar verkies, voor de meeste van mijn 'toepassingen', de EF-s 15-55 f/2.8. Topcombinatie!
                              Awel ja, laat me nog maar een lens erbij kopen
                              Iets meer dan een half jaar geleden wou ik me nog gewoon een compactje aanschaffen en kijk wat er nu aan het gebeuren is

En als we dan toch aan de leukere objectieven beginnen dan lijkt me deze nog geweldiger om erbij te hebben: EF 24-70mm f/2.8L II USM
                              Vooral de prijs is ook erg leuk.

Man man man, waarom heb ik niet voor een andere hobby gekozen zoals breien of kleding stikken ofzo.
                              Last edited by giger; 21 januari 2013, 17:52.

Comment

Working...
                              X