Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6D, wel of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 6D, wel of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Dan moet je elke foto afzonderlijk bewerken. Met Lightroom kan je alle foto's ineens bekijken/bewerken, toch veel handiger me dunkt !
    Is niet helemaal correct.
    Ik ben al jaren een DPP gebruiker en mijn workflow start steeds met het gezamelijk bewerken van een hele reeks foto's die in dezelfde omstandigheden genomen zijn (bv. geflitst binnen). En ja, je kunt ze ook allemaal ineens bekijken.
    Daarna volgt de individuele fine-tuning van iedere foto.
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

in een ander topic is een 1ste 'probleem' reeds aan het licht gekomen waar hopelijk snel een oplossing aan geboden wordt.

http://forum.belgiumdigital.com/f9/g...en-443900.html
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

dat is een probleem van vreemdlens compatibiliteit, heeft blijkbaar geen doen met 6D zelf
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik was van plan om een D600 aan te schaffen (heb niets meer ondertussen) maar na alle posts ivm olie/stof problemen is de Canon 6D misschien geen slecht alternatief...
          D600 is wel iets beter qua specs...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
            Ik was van plan om een D600 aan te schaffen (heb niets meer ondertussen) maar na alle posts ivm olie/stof problemen is de Canon 6D misschien geen slecht alternatief...
            D600 is wel iets beter qua specs...
            specs zijn 1 zaak, gevoel een andere
            als je nog geen toestel hebt en toch alles nog dient te kopen, dan raad ik je aan om gewoon naar de winkel te gaan en beide toestellen ter hand te nemen.
            zo kan je zien welke het beste in je hand ligt naar jouw mening en welk menu / bediening jou het meeste bekoort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
              kijk bij konijn, daar staan geregeld 2de hands toestellen in de aanbieding
              wie weet, zit er iets tss voor jou, pak je laptop mee desnoods om het aantal clicks te verifiëren en je hebt sowieso 6 maand of een jaar garantie van hen uit op het toestel dus
              Misschien een dom vraagje, maar hoe verifieer je het aantal clicks bij een Canon tweedehands body? konijn geniet wel goed vertrouwen - en met de wetenschap van # clicks nog meer

Bij de aankoop van een tweedehandse 40D riskeer je niet veel qua investering, maar bij een FX blijven we toch nog spreken van om en bij de 1000 à 1500 euro. Toegegeven, nieuw mag je beduidend meer neertellen - maar dan is die dus ook nieuw

Groetjes,

Frank
              juist begonnen met een 30D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door friar Frank Bekijk bericht
                Misschien een dom vraagje, maar hoe verifieer je het aantal clicks bij een Canon tweedehands body? konijn geniet wel goed vertrouwen - en met de wetenschap van # clicks nog meer

Bij de aankoop van een tweedehandse 40D riskeer je niet veel qua investering, maar bij een FX blijven we toch nog spreken van om en bij de 1000 à 1500 euro. Toegegeven, nieuw mag je beduidend meer neertellen - maar dan is die dus ook nieuw

Groetjes,

Frank
                juist begonnen met een 30D
                afhankelijk van het type toestel kan je gebruik maken van een aparte applicatie, benaming weet ik nu niet vanbuiten maar dacht eosinfo. ik heb ze thuis staan op de pc in ieder geval. daarnaast is er ook nog een website eoscount, naam kan ook er naast zitten, heb de link ook thuis. bij deze website kan je ook latere modellen uitlezen welke de 'eosinfo' niet kan, nadeel is dat ik heb vastgesteld dat de makers / eigenaars van deze website de dienst niet meer gratis bieden maar dat je dient te betalen via paypal. ook is het een applet dat gemaakt is voor internet explorer.

stuur me gerust een pm als je meer wil weten nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                  afhankelijk van het type toestel kan je gebruik maken van een aparte applicatie, benaming weet ik nu niet vanbuiten maar dacht eosinfo. ik heb ze thuis staan op de pc in ieder geval. daarnaast is er ook nog een website eoscount, naam kan ook er naast zitten, heb de link ook thuis. bij deze website kan je ook latere modellen uitlezen welke de 'eosinfo' niet kan, nadeel is dat ik heb vastgesteld dat de makers / eigenaars van deze website de dienst niet meer gratis bieden maar dat je dient te betalen via paypal. ook is het een applet dat gemaakt is voor internet explorer.

stuur me gerust een pm als je meer wil weten nog.

Bedankt voor de info, Svis - met beide benamingen die je gaf zijn info en een programmaatje te vinden.

Canon 30D kreeg ik te zien als aangesloten apparaat,
                  N/A als aantal clicks bij de ene - en 0 bij de andere Weird... straks hoor ik nog dat een virus van in't programma gedownload is zeker?

Groetjes,
                  Frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door friar Frank Bekijk bericht
                    Bedankt voor de info, Svis - met beide benamingen die je gaf zijn info en een programmaatje te vinden.

Canon 30D kreeg ik te zien als aangesloten apparaat,
                    N/A als aantal clicks bij de ene - en 0 bij de andere Weird... straks hoor ik nog dat een virus van in't programma gedownload is zeker?

Groetjes,
                    Frank
                    Lol.
                    De website die ik vermeldde, eoscount.com moet je sinds een tijd betalen om je aantal clicks te kunnen uitlezen dus daar zal je geen getal zien staan.
                    Het programma EosInfo van astrojargon zou je het aantal clicks moeten kunnen meedelen. Dat type staat mee opgenomen in de ondersteunde modellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      Ik ga hem waarschijnlijk kopen. Kan de 5D Mark 3 betalen, maar ik vind het onverantwoord om 3.000 euro te betalen voor een camera. Er zijn verschillende redenen waarom ik hem wil.

1) Betere ruisprestaties bij hogere ISO waardes.
                      2) Grotere zoeker dan mijn 550D.
                      3) Mijn 70-200 F/4L IS die meer gebruikt zal worden, want op mijn 550D vind ik hem te kort voor vogelspotten en te lang voor portretten.
                      4) Foto's nemen via iPhone/iPad (zelfportretten of groepsfoto's met mij erbij).
                      Hi,

Op welke wijze neem jij foto's via je iPad?
                      Gebruik je die als zoeker?

Greetz, Peter
                      Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeterGD Bekijk bericht
                        Hi,

Op welke wijze neem jij foto's via je iPad?
                        Gebruik je die als zoeker?

Greetz, Peter

Comment

Terug on topic : is het storend dat enkel het middelste focuspunt crosstype is ? En is het scherpstellen in het donker nog altijd n probleem (zoals bij de 5DII) ?
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Scherpstellen bij weinig licht schijnt één van de sterkste verbeteringen te zijn (zelfs 1 stop beter dan 5D MKIII)

Aangezien het geen sport-camera is denk ik dat de AF nog wel meevalt... Trouwens bij deze en Nikon D600 liggen al die punten toch sowieso redelijk in het midden bij elkaar...dus focus & recompose zal toch het meest gebruikt worden denk ik... en dan heb je aan 1 heel goed focuspunt genoeg... Voor sport neem je best de 7D of 5D MKIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                              Scherpstellen bij weinig licht schijnt één van de sterkste verbeteringen te zijn (zelfs 1 stop beter dan 5D MKIII)

Aangezien het geen sport-camera is denk ik dat de AF nog wel meevalt... Trouwens bij deze en Nikon D600 liggen al die punten toch sowieso redelijk in het midden bij elkaar...dus focus & recompose zal toch het meest gebruikt worden denk ik... en dan heb je aan 1 heel goed focuspunt genoeg... Voor sport neem je best de 7D of 5D MKIII
                              Ik sluit me hierbij aan.
                              #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                              Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

De prijs is blijkbaar al gedaald naar 1.799 euro (digicamshop, art&craft). Maar nu begin ik net hard te twijfelen om niet voor de 5D3 te gaan. Ik wil eigenlijk de AF van de 5D3 met de ingebouwde WiFi en de iets betere beeldkwaliteit van de 6D. Jammer genoeg bestaat zo'n body (nog) niet. Ik heb gewoon schrik dat de "rule of thirds" niet goed toe te passen is met de 6D zonder focus & recompose te gebruiken. Op zich heb ik niets tegen focus & recompose buiten het feit dat dit focus fouten kan opleveren...
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
                                X