Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6D, wel of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 6D, wel of niet?

Spijtig dat ik niet naar NY moet, bij B&H komt de camera met lens al snel op een goei 600€ minder.... snif
    #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
    Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
      Ze spreken over een 800$ voor die 50mm....
      I know, maar de 50L is nog een pak duurder. Ik wil trouwens al langer een vervanger voor mijn EF 50mm F/1.8 II.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        I know, maar de 50L is nog een pak duurder. Ik wil trouwens al langer een vervanger voor mijn EF 50mm F/1.8 II.
        dan is het ofwel koffiedik kijken naar de nieuwe IS-versies van de 50mm met een bijhorende prijskaartje denk ik en als ze verder in de huidige trend, dus x2-x3

anders heb je nog de 1.4's van zowel canon als sigma nu waar de sigma volgens menig gebruiker beter zou presteren dan de canon maar ook wel ietsjes duurder is
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
          Volledig eens met de vorige tussenkomsten. De prijs lijkt me nog te doen en de kwaliteit is voor mij meer dan genoeg. Welke lens zouden jullie daar nu bijkopen? Momenteel heb ik de 70-200 L 4.0 IS. Ik dien dan wel afscheid te nemen van mijn tamron 17-50 en zoek dus iets voor onder de 70mm. Hier geldt voor mij dezelfde redenering: het mag iets kosten maar ook weer niet te gek zoals de nieuwe 24-70L II. Lijkt de Tamron 24-70 iets of toch maar de L-reeks?
          http://www.youtube.com/watch?v=HV9ju...feature=relmfu

mss dat dit je al kan helpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
            Ik heb ook een 50mm 1.8 II gehad en vond die niet zo goed. Zit nu te denken aan een sigma 30mm 1.4. Vond 50mm op mijn 7D wel wat lang om eerlijk te zijn.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Ik heb ook een 50mm 1.8 II gehad en vond die niet zo goed. Zit nu te denken aan een sigma 30mm 1.4. Vond 50mm op mijn 7D wel wat lang om eerlijk te zijn.
              ik gebruik waar ik kan momenteel niets anders dan mijn 50 1.8 II
              vol-open laat ze mss deels te wensen over maar dat is dan vnl omdat ze 'softer' is en op zich stoort mij dit niet. als ik volledige 'scherpte' wil, knijp ik wel wat dicht naar 2.8 en kleiner.
              ik vind 50 soms te kort op mijn 40d maar ik heb dan mss andere toepassingen dan jij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                ik gebruik waar ik kan momenteel niets anders dan mijn 50 1.8 II
                vol-open laat ze mss deels te wensen over maar dat is dan vnl omdat ze 'softer' is en op zich stoort mij dit niet. als ik volledige 'scherpte' wil, knijp ik wel wat dicht naar 2.8 en kleiner.
                ik vind 50 soms te kort op mijn 40d maar ik heb dan mss andere toepassingen dan jij
                Ik vind het altijd zo eigenaardig. Een 1.8 kopen die op 1.8 niet scherp is en ze dan dichtknijpen. Ik wil de Sigma 30 mm vooral voor low light en algemeen gebruik gaan gebruiken. Nu de 50mm 1.8 zal waarschijnlijk wel beter presteren op de oudere sensoren met iets minder megapixels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                  Ik vind het altijd zo eigenaardig. Een 1.8 kopen die op 1.8 niet scherp is en ze dan dichtknijpen. Ik wil de Sigma 30 mm vooral voor low light en algemeen gebruik gaan gebruiken. Nu de 50mm 1.8 zal waarschijnlijk wel beter presteren op de oudere sensoren met iets minder megapixels.
                  In principe heb je gelijk, maar voor de 50mm kun je nu nog een oogje dichtknijpen omdat het echt een goedkoop objectief is... Maar in alle andere gevallen heb je natuurlijk gelijk
                  #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                  Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
                    In principe heb je gelijk, maar voor de 50mm kun je nu nog een oogje dichtknijpen omdat het echt een goedkoop objectief is... Maar in alle andere gevallen heb je natuurlijk gelijk
                    Hierin heb jij ook wel gelijk

Comment

Wat ik vooral mis bij mijn EF 50mm F/1.8 II is ringtype USM (enkel de 50L heeft dit), een betere bouwkwaliteit en scherpte (bijna) volopen.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

het mag iets kosten maar ook weer niet te gek zoals de nieuwe 24-70L II
                        Is dat niet de grote val waar je intrapt bij FF ?

Een 6D met een 50 1.8 ?
                        Een beetje zoals een grote auto kopen, maar eigenlijk niet genoeg verdienen om de benzine, de verzekering, de wegenbelasting, het onderhoud en de (winter)banden te betalen.

Testen hebben de laatste jaren wel uitgewezen dat de meeste goedkope en/of oudere lenzen nog goed presteren op cropsensoren met hogere pixeldichtheid, op FF zal dat ook wel zo zijn.
                        Maar je vertrekt wel zonder voldoende marge en je riskeert gefrustreerd te raken bij elke nieuwe aankondiging van de fabrikant.
                        Last edited by palombian; 19 december 2012, 09:41. Reden: cropsensoren

Comment

Tja, de prijs vd 24-70 mkii is echt wel te veel. Om nu ineens te zeggen dat ik de fantastic plastic ga gebruiken op een 6D is naar het andere uiteinde gaan en dus niet de bedeoling. Ik wil een degelijke FF (een 6D lijkt me momenteel ok) met een degelijke L-lens of gelijkwaardig. Ik heb reeds de 70-200L 4.0 IS ( de 70-200L 2.8 IS mkii is te duur ...) en wil nu iets onder de 70mm. Ik denk aan de tamron 24-70 vc, de canon 24-70 L 4.0 IS of toch de 24-105 L IS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                            Tja, de prijs vd 24-70 mkii is echt wel te veel. Om nu ineens te zeggen dat ik de fantastic plastic ga gebruiken op een 6D is naar het andere uiteinde gaan en dus niet de bedeoling. Ik wil een degelijke FF (een 6D lijkt me momenteel ok) met een degelijke L-lens of gelijkwaardig. Ik heb reeds de 70-200L 4.0 IS ( de 70-200L 2.8 IS mkii is te duur ...) en wil nu iets onder de 70mm. Ik denk aan de tamron 24-70 vc, de canon 24-70 L 4.0 IS of toch de 24-105 L IS?
                            heb je de lichtsterkte nodig van 2.8?
                            je zegt zelf dat je nu al een 70-200 f4 IS bezit.

Indien je geen 2.8 wilt, ga dan voor de 24-105 F4 maar wacht ook niet te lang.
                            De 24-70 F4 IS is ook aangekondigd rond de 1500 euro dus ook veels te duur mijn inziens aangezien de 24-105 1/3de goedkoper is praktisch voor net iets meer zoom
                            Dus daar denk ik dat je best naar de winkel gaat, de tamron & canon naast elkaar eens vasthoudt en uitprobeert.
                            Ik moet zeggen dat ik de tamron wel goed vind qua bouwkwaliteit. Qua snelheid heb ik ze ook even kunnen uitproberen op een 60d bij K-E en dit was ook wel in orde.
                            Natuurlijk is het geen echte test in hetgeen ik altijd uitvoer dus daar zou ik eventueel durven huren, al weet ik dat ik naar de 2.8 ga omdat deze mijn voorkeur geniet en de canon dus afvalt wegens kostprijs en het niet bezitten van beeldstabilisatie

Comment

tamron 24-70 is optisch evengoed zo niet beter dan de 2,8 mkii van canon, heeft daarbij het grote voordeel van IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                tamron 24-70 is optisch evengoed zo niet beter dan de 2,8 mkii van canon, heeft daarbij het grote voordeel van IS.
                                heb jij dan al ergens beelden gezien van de MK II? en een vergelijking van de I, II en tamron? kan je dan ook de links geven?

wat je zegt over de IS/VC is zeker waar

In het filmpje van matt granger op youtube is de tamron idd sterk vergelijkbaar met de mkI van canon, bepaalde zaken in het voordeel van de ene of andere

Comment

Working...
                                X