Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90

Hallo ik ben al een paar jaar in het bezit van een nikon d90, maar sinds een korte tijd heb ik problemen met mijn foto's.
    Als ik foto's in burst neem, dan zijn er maar een paar foto's scherp, de andere zijn onscherp.
    Is dit probleem het gevolg van de ouderdom van het toestel of van de lens?.

Lens is nikon 20-700 f2.8
    body nikon d90 63371 clicks

Iemand raad of info?

Re: Nikon D90

het is niet abnormaal dat als je een serie trekt er een paar inzitten die niet scherp zijn. ik veronderstel dat je op continu scherpstelling hebt staan, geen idee hoe dit bij nikon noemt. hoe beter de focus van je toestel hoe meer goeie er tussen zitten, ook de lens heeft hier een grote invloed op.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Feit, maar ik had vroeger dit probleem wel niet?

Comment

een 20-700 2.8
        Hoe groot is die ??
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

wss bedoelde ts een 70-200.

als het iets recentelijk is moet je eens testen of je het enkel met die lens voor hebt of ook met andere.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
            wss bedoelde ts een 70-200.

als het iets recentelijk is moet je eens testen of je het enkel met die lens voor hebt of ook met andere.

de mijne is nu 126000+clicks, binnenkort de nikkor 70-200mm 2.8 erbij kopen voor meer indoor en donkere momenten te fotograferen.
            enkele weken tijdens de kou , deed hij ook eens moeilijk,ook in burst stand een AF continu en enkele raar gekleurde foto's bij. maar het was koud en eerst afgaande van de ouderdom , dacht dat het afgelopen was ermee.
            uw onscherpe foto's kunnen veel redenen hebben, focus wa minder snel of nauwkeurig aan het worden ondanks zijn jongere leeftijd of was de keuze van je focus niet goed ingesteld?

Comment

Voor de werking van de AF is het ook belangrijk dat er voldoende licht is (zeker als het snel moet gaan), heb je de laatste tijd misschien meer foto's gemaakt in minder goede omstandigheden?
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

idd tis 70-200

Keuze van focus was juist ingesteld
                Voldoende licht was ook aanwezig daar er wel fotos bij waren van andere reeks die dan wel scherp waren de hele reeks door met de zelfde omstandigheden en instellingen.
                Heb het geprobeerd met een lens 70-300 , daar had ik ook wat problemen mee.
                En later op de dag nog eens geprobeerd met een 18-105 en daar had ik dan geen problemen mee.

Dusja helaas weet ik nog altijd niet of het aan het toestel zou liggen of aan de lens?

Sommige stellen voor om de lens binnen te doen om te laten checken, maar iemand idee wat me dit zou kosten?

Comment

Over welke soort onscherpte gaat het? Is het de AF dat mist of is het bewegingsonscherpte?
                  Bewegend onderwerp? Uzelf in beweging? AF-C/AF-S? Sluitersnelheden ongeveer?
                  Bij een lagere sluitersnelheid ( <1/200) is het zeer goed mogelijk dat sommigen iets scherper zijn dan anderen.
                  Koude omstandigheden kunnen ook een oorzaak zijn (vanuit uw auto/tas waar het warm is naar buiten kan condens geven => slechte autofocus, bedoomde zoeker,...).

Comment

het is denk eerder af die soms zijn eigen zin doet,
                    Idd bewegende onderwerpen n altijd af-c dynamisch, sluitersnelheid 1/800 gemiddeld.
                    camera word altijd korte tijd aangepast aan temp voor in gebruiksname

Comment

Als je het probleem vaststelt met verschillende lenzen, zal het wss in de camera zitten.
                      Het kan zijn dat er een fout in het AF-systeem zit.
                      Misschien dat een reset de oplossing is, ik kan niet zomaar zeggen hoe je dat doet, zal wel ergens in de manual staan.
                      Nikon Df

Comment

Pagina 75
                        U kunt de standaardwaarden van de hieronder vermelde camera-instellingen herstellen door de knoppen Belichtings correctie en AF meer dan twee seconden tegelijk ingedrukt te houden. (Deze knoppen worden aangegeven met een groene stip.) Het lcd- venster wordt kort uitgeschakeld terwijl de instellingen worden teruggezet. Dit heeft geen invloed op de persoonlijke instellingen.
                        Die zijn apart terug te zetten. Zie pag. 260

Ruud
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                        X