Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6D, wel of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 6D, wel of niet?

kijk bij konijn, daar staan geregeld 2de hands toestellen in de aanbieding
    wie weet, zit er iets tss voor jou, pak je laptop mee desnoods om het aantal clicks te verifiëren en je hebt sowieso 6 maand of een jaar garantie van hen uit op het toestel dus
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik zie wel dat de TS concerten doet (ook bij slechte lichtomstandigheden) en dan zit de 5DmkII in de problemen met zijn focus. Dat is met de 6D dan weer verholpen.
      Lang wou ik zelf ook gaan voor de 5DmkIII maar met de komst van de 6D ben ik nu wel zwaar aan het twijfelen.

Ben nu aan het kijken waar de beste prijs is...
      Last edited by Neildewe; 8 december 2012, 22:31.
      EMBLEMATA.BE
      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
        Ik zie wel dat de TS concerten doet (ook bij slechte lichtomstandigheden) en dan zit de 5DmkII in de problemen met zijn focus. Dat is met de 6D dan weer verholpen.
        Lang wou ik zelf ook gaan voor de 5DmkIII maar met de komst van de 6D ben ik nu wel zwaar aan het twijfelen.

Ben nu aan het kijken waar de beste prijs is...

Zolang je het middelste AF punt gebruikt en lichtsterk glas (f2.8 of lichtsterker) valt dit wel mee hoor met de 5D II. De overige AF punten kun je bij de 5DII beter direct vergeten dat ze überhaupt bestaan...
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
          .......
          Dat wat een van de dingen waarmee ik dan begon te twijfelen of het niet eens tijd wordt om een nieuwe camera aan te schaffen met een deftige all-round lens.
          Als je een All-round lens koopt voor een full frame...
          vind dat nogal vloeken...een full frame met een All-roundlens.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
            kijk bij konijn, daar staan geregeld 2de hands toestellen in de aanbieding
            wie weet, zit er iets tss voor jou, pak je laptop mee desnoods om het aantal clicks te verifiëren en je hebt sowieso 6 maand of een jaar garantie van hen uit op het toestel dus
            Dus eigenlijk kan je niet misdoen met daar een 2de hands body aan te kopen? want je hebt zowiezo een jaar garantie!
            Zie onderstaande link, is dus een koopje!

Link
            Facebook Silencior Landscapes
            500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              vind dat nogal vloeken...een full frame met een All-roundlens.
              grt,bouk.
              Ik bedoelde concreet de 6D met de 24-105
              Dat is voor mij een all round lens en daarvan heb ik al altijd gehoord dat het een goede lens zou zijn...

Groetjes
              #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
              Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Ik ga hem waarschijnlijk bij Studio73 kopen. Aangezien het toch veel geld is, koop ik hem liever in een winkel in de buurt. Mocht er dan iets aankomen... Nu maar hopen dat de nieuwe 50mm van Canon snel uitkomt, al zal deze wel prijzig worden.
                De Canon 6D is nog niet leverbaar bij Foto Rubens (Studio 73) in Wilrijk. Er zijn 'leveringsproblemen'. Dat vind ik wel vreemd, aangezien je hem bij Cameranu.nl wel kan kopen.

Ik heb ook wel interesse in dit toestel om concerten te doen. Ik heb n paar (oude) 1D's maar boven Iso 2500 betrouw ik die toch niet meer. Ik heb ook de indruk dat tegenwoordig bij concerten er minder licht is dan n paar jaar terug (op enkele uitzonderingen na) ! De 5DIII kan ik ook niet aan mezelf verantwoorden, de 6D van 1999 euro, nog net wel.

De Canon cashback aktie geldt echter niet voor de 6D !
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  De Canon 6D is nog niet leverbaar bij Foto Rubens (Studio 73) in Wilrijk. Er zijn 'leveringsproblemen'. Dat vind ik wel vreemd, aangezien je hem bij Cameranu.nl wel kan kopen.

Ik heb ook wel interesse in dit toestel om concerten te doen. Ik heb n paar (oude) 1D's maar boven Iso 2500 betrouw ik die toch niet meer. Ik heb ook de indruk dat tegenwoordig bij concerten er minder licht is dan n paar jaar terug (op enkele uitzonderingen na) ! De 5DIII kan ik ook niet aan mezelf verantwoorden, de 6D van 1999 euro, nog net wel.

Wat concerten betreft heb ik die indruk ook, sommige concerten laten echt de wensen over.
                  Wat de leverings problemen betreft, mij lijkt konijnenberg ook voorraad te hebben...dus idd heel vreemd....
                  Ben ondertussen nog steeds aan het twijfelen...blijft toch een pijnlijke kost hè ;-)
                  Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

Bij digicamshop en fotokonijnenberg is hij al een tijdje verkrijgbaar, maar zij leveren camera's die van Canon Nederland afkomstig zijn terwijl de camera's van studio73 en art&craft van Canon België afkomstig zijn. Dat verklaart waarschijnlijk het verschil in 'beschikbaarheid'.

Gelijkaardig verhaal hier. Ik kan de 5D3 betalen, maar kan het niet aan mezelf verantwoorden om meer dan 2.000 euro aan een body te besteden en wil betere ruisprestaties dan die van mijn 550D.

Bovendien lijkt de EOS Remote applicatie zalig te zijn voor zelfportretten/groepsportretten met jezelf erbij en is het leuk om te lezen dat de 6D betere ruisprestaties en meer dynamisch bereik heeft dan de 5D3 (volgens DXOMark).
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Volledig eens met de vorige tussenkomsten. De prijs lijkt me nog te doen en de kwaliteit is voor mij meer dan genoeg. Welke lens zouden jullie daar nu bijkopen? Momenteel heb ik de 70-200 L 4.0 IS. Ik dien dan wel afscheid te nemen van mijn tamron 17-50 en zoek dus iets voor onder de 70mm. Hier geldt voor mij dezelfde redenering: het mag iets kosten maar ook weer niet te gek zoals de nieuwe 24-70L II. Lijkt de Tamron 24-70 iets of toch maar de L-reeks?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                        Volledig eens met de vorige tussenkomsten. De prijs lijkt me nog te doen en de kwaliteit is voor mij meer dan genoeg. Welke lens zouden jullie daar nu bijkopen? Momenteel heb ik de 70-200 L 4.0 IS. Ik dien dan wel afscheid te nemen van mijn tamron 17-50 en zoek dus iets voor onder de 70mm. Hier geldt voor mij dezelfde redenering: het mag iets kosten maar ook weer niet te gek zoals de nieuwe 24-70L II. Lijkt de Tamron 24-70 iets of toch maar de L-reeks?
                        Heb ook de EF 70-200mm F/4L IS en verder kan ik ook nog de EF 50mm F/1.8 II gebruiken op de 6D. De nieuwe EF 28mm F/2.8 IS en EF 35mm F/2.0 IS interesseren me wel. Maar ik kijk eigenlijk vooral uit naar de nieuwe (non-L) 50mm (bron: Canonrumors).
                        Last edited by jocau; 13 december 2012, 19:28.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Foto Rubens Wilrijk had ook problemen ivm de levertijden van de 5DIII, denk dat sommige mensen er wel n half jaar op moesten wachten !
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Amai... Een half jaar is wel extreem lang. Zou hem toch graag in december/januari hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                              Mijn lijkt de 24-105 de beste en meest voor de hand liggende keuze...ook prijs/kwaliteit....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                                Heb ook de EF 70-200mm F/4L IS en verder kan ik ook nog de EF 50mm F/1.8 II gebruiken op de 6D. De nieuwe EF 28mm F/2.8 IS en EF 35mm F/2.0 IS interesseren me wel. Maar ik kijk eigenlijk vooral uit naar de nieuwe (non-L) 50mm (bron: Canonrumors).
                                Ze spreken over een 800$ voor die 50mm....

Comment

Working...