Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde
Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde
Ik begrijp hier eigenlijk ook niets van. Ik houd regelmatig Kieskeurig.nl in de gaten en de prijs bij bijvoorbeeld Cameranu.nl schoot van het ene moment naar het andere omhoog van zo`n 2700 naar 2999,- En binnen een dag waren vrijwel alle leveranciers terug op 2999,- Digitalstreet.nl bood hem op dat moment, op 15 augustus om precies te zijn, nog aan voor 2775,-. Op de 16e was de prijs bij Digitalstreet ineens 2939,- en inmiddels staat de prijs bij deze zaak ook alweer op 2989,- Of het prijsafspraken zijn durf ik niet te zeggen al denk ik van niet. Maar ik krijg wel idee dat Canon misschien hier een hand in heeft gehad?
Ja.. hoe meer ik hier naar kijk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat de leveranciers een prijs opgelegd hebben gekregen van Canon... of ben ik hier nu al te achterdochtig.....
Bij foto Bastiaens staat hij nu 18/08 om 23.04 u 2799€ - 200€ minder klik
Als ik op jouw link klik dan kom ik op de site van foto Bastiaens terecht, scroll ik vervolgens naar beneden en dan staat daar de 5DIII ("Dé nieuwste" staat er zelfs bij) toch echt voor 2995,-...
edit; Heb nog even verder gekeken op die site... Als je op de knop "bestellen" klikt dan staat er wel een prijs op van 2799,-... weird... Nu ja, voor zo lang het nog duurt waarschijnlijk, deze lagere prijs
Die Canon kabouters denken nog altijd dat ze het voor het zeggen hebben ... hoe lomp kan je zijn ... of het moet zijn dat de hele Canon marketingafdeling op de loonlijst van Nikon staat ... heb het al eens geschreven Leicanon
Ik denk dat het zo simpel kan zijn als de winkels die dezelfde prijs hanteren gewoon dezelfde leverancier hebben en een vergelijkbare kostenstructuur waardoor ze dezelfde prijs hanteren. Sowieso is de prijsconcurrentie tussen webshops een moeilijke strijd, als je er aan meedoet, lang sta je toch niet als goedkoopste, er is altijd wel iemand die zijn prijs dan een beetje verlaagt. Iets minder winst per toestel maar een grotere omzet kunnen voor een grotere winst zorgen.
70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Ik denk dat het zo simpel kan zijn als de winkels die dezelfde prijs hanteren gewoon dezelfde leverancier hebben en een vergelijkbare kostenstructuur waardoor ze dezelfde prijs hanteren. Sowieso is de prijsconcurrentie tussen webshops een moeilijke strijd, als je er aan meedoet, lang sta je toch niet als goedkoopste, er is altijd wel iemand die zijn prijs dan een beetje verlaagt. Iets minder winst per toestel maar een grotere omzet kunnen voor een grotere winst zorgen.
Ik merkte het ook op dat de prijs ineens overal gelijkaardig is.
Ik werk met Canon maar soms vraag ik me af of ik beter niet voor Nikon was gegaan indertijd.
Zou de zwakke euro er iets mee te maken hebben? Ik volg al enkele maanden de prijs van een Canon 135mm f2 L lens en deze is ook plots meer dan 50 euro duurder geworden.
Comment