Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

    Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
    Ben bang dat je dan nog erg lang mag wachten voordat die op die prijs uit komt....

    Je kunt ook niet verwachten van winkels dat ze de camera aanbieden onder hun eigen inkoopprijs. En Canon heeft een prijs neer gezet voor hun retailers (dit wat normaal is) die voor sommige van ons te hoog is, maar voor vele geen probleem is? De 5D III lijkt toch redelijk verkocht te worden ?

    Ik zou zeggen niet druk maken om de prijs en gewoon door fotograferen en kijken naar materiaal wat wel binnen je budget valt of gewoon even door sparen
    Heb mijn toestel 2900€ betaald, en een week later zag ik toen de goedkoopste prijs van 2775€ staan.
    En jawel nu overal terug 2999€.
    Als ik van één ding zeker ben is het dat die prijs zeker gaat zakken.
    MVG. Hugo

    Comment


    • #32
      Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

      Mijn glazenbol is helaas kapot Ik durf er helemaal geen uitspraak over te doen. Hoever een prijs gaat zaken of misschien wel weer omhoog gaat...
      Kijk maar eens naar de schommeling van de prijs van de 70-200 f/2.8 IS II. Deze heeft ook een (hele) tijd onder de 1900 euro gezeten en zelfs nog eens door een Media Markt actie ver daar onder. En nu zit die weer bij nagenoeg op de introductie prijs. (goedkoopste in pricewatch van tweakers op dit moment 2125)

      Het blijft koffie dik kijken... zeker als je glazenbol kaduuk is.

      Indien je de prijs er voor over hebt. De 5D III kopen en anders gewoon lekker blijven fotograferen met de spulletjes die je nu hebt ;-)
      Blijft wel een heerlijk toestel de 5D III, maar dat vond ik van de 1Dx ook, maar die vind ik zelf toch net iets te duur. Als deze nou eens 4000 euro gaat kosten, maar hier ga ik niet op wachten. Dus dan maar leuk alternatief gevonden in de 5D III :P

      Comment


      • #33
        Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

        Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
        Ben bang dat je dan nog erg lang mag wachten voordat die op die prijs uit komt....

        Je kunt ook niet verwachten van winkels dat ze de camera aanbieden onder hun eigen inkoopprijs. En Canon heeft een prijs neer gezet voor hun retailers (dit wat normaal is) die voor sommige van ons te hoog is, maar voor vele geen probleem is? De 5D III lijkt toch redelijk verkocht te worden ?

        Ik zou zeggen niet druk maken om de prijs en gewoon door fotograferen en kijken naar materiaal wat wel binnen je budget valt of gewoon even door sparen
        Ik kan me toch niet voorstellen dat de retailers de 5DIII onder de inkoopprijs verkochten toen deze over de toonbank ging voor 2750,- Okee, de marge zal wellicht kleiner zijn geweest maar als je vervolgens maar genoeg verkoopt is daar uiteindelijk ook niks mis mee.

        Als het waar is dat Canon de retailers (min of meer) verplicht om de camera aan X-bedrag te leveren aan klanten dan helpen ze hiermee de volledige vrije marktwerking om zeep en dat lijkt mij toch niet toegestaan te zijn. Of de hoogte van het X-bedrag voor veel mensen wel of niet te hoog is gaat het mijns inziens niet om.
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #34
          Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

          Ik zou zelf ook de hoogst mogelijke marge willen hebben als winkel zijnde het gaat om immers om ook een redelijke winst te maken. Concurrentie is immers al erg groot, hierdoor zijn de prijzen al behoorlijk scherp. We vergeten wel eens dat winkels ook kosten hebben (huur/hypotheek, loonkosten, opslag, winkel inrichting, afschrijving van goederen die niet verkocht kunnen worden of onder de inkoopprijs verkocht moeten worden etc etc)

          Wat betreft Canon. Product Life Cycle stages (dit verklaard al wel iets) En verder is een fabrikant vrij om te vragen wat ze willen voor een product. En blijkbaar behaald Canon de beoogde omzet ?

          En hoeveel meer gaat een winkel verkoop/omzetten als ze de marge minimaal maken op de 5D III. Zou hier eens de cijfers van willen zien van diverse grote winkel ketens. Dus geen natte vinger werk, maar onderbouwde cijfers.
          Je gaat immers niet altijd meer omzet draaien als je tegen een lagere prijs gaat verkopen.

          Volgens mij verkoopt de 5D III niet zo slecht. Ook niet met de huidige prijs.... Zoals al eerder aangegeven in het voorbeeld met de 70-200 f/2.8 IS II. Zit deze ook weer redelijk tegen de prijs aan zoals een maand a twee maanden na de introductie. En deze word ook nog goed verkocht. (over deze prijs was ook de nodige discussie)

          En nu zeggen lees ik veelal, als de camera 2500 euro kost dan koop ik hem gelijk. Tja en als die nu 2500 euro is dan lees je weer als die 2000 euro is koop ik hem. Dit zul je altijd blijven houden.
          Heb je de centjes niet voor of er niet voor over voor de camera (zoals de prijs nu is) dan rustig blijven wachten en hopen tot die lager word en anders opzoek naar een alternatief.
          Wat mij betreft mag de prijs wel rond de 2900 euro blijven

          Of gewoon wachten tot er weer een Media Markt actie is (BTW dagen of Fotomania) dat scheelt dan ook wel weer in de aankoop prijs ;-)
          Of wachten tot deze tweede hands aangeboden gaat worden.... zie ze zo nu en dan wel eens voorbij komen....
          Of over stappen op Nikon (D800) ?
          .........

          /me off
          Ik heb geen moeite met de prijs...
          Last edited by Apple; 24 augustus 2012, 10:53.

          Comment


          • #35
            Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

            Verkopen winkels als Mediamarkt en Saturn ook deze 5DmkIII? Zo ja, mogen we van hen niet 'snel' een prijsdaling verwachten?
            Natuurlijk weten jullie 'zoveel' als de andere.
            EMBLEMATA.BE
            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

            Comment


            • #36
              Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

              Even vooropgesteld, ik begrijp dat de retailers ook moet leven. En die moeten daar ook nog een normale boterham aan kunnen verdienen. Ik verwacht dan ook zéker niet van hun dat zij hun marges (vrijwel) volledig inleveren. Als de retailers daarom 2999,- nodig hebben om die boterham te kunnen verdienen dan zij dat zo en dan heb ik ook geen enkele moeite met de huidige prijs.

              Een fabrikant mag voor zijn product vragen wat hij wil inderdaad. De prijs die hij stelt is dus de inkoopprijs. Natuurlijk kan hij vervolgens ook een verkoopadviesprijs opgeven voor zijn producten. Maar in mijn ogen kan het toch niet zo zijn dat hij dicteert waarvoor de retailer het product moet verkopen
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #37
                Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

                € 2700 vind ik ook een redelijke prijs.

                Als dat een prijs is die lang staat, zou ik hem wel willen kopen.

                Comment


                • #38
                  Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

                  Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                  Verkopen winkels als Mediamarkt en Saturn ook deze 5DmkIII? Zo ja, mogen we van hen niet 'snel' een prijsdaling verwachten?
                  Natuurlijk weten jullie 'zoveel' als de andere.
                  Ja die verkopen hem ook


                  MM in NL is met regelmaat scherp geprijsd. En dan heb je de BTW acties nog die vaak in jan of febr zijn. En in de zomer periode de Fotovak dagen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

                    Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                    .... Blijft wel een heerlijk toestel de 5D III, maar dat vond ik van de 1Dx ook, maar die vind ik zelf toch net iets te duur. Als deze nou eens 4000 euro gaat kosten, maar hier ga ik niet op wachten. Dus dan maar leuk alternatief gevonden in de 5D III :P
                    Je gaat een 1Dx toch niet vergelijken met een 5DIII want daar zit een pak verschil tussen volgens mij. (uiteraard ook de prijs )

                    grts
                    Sieg

                    ps ben wel benieuwd naar enkele plaatjes die je gemaakt hebt met de 5DIII en of er merkelijk verschil zit met de 5DII
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

                      In eerste instantie gekeken naar de 1Dx, maar aangezien ik een hobbyist ben en er geen geld mee verdien. Leek het mij beetje onzinnige keuze.

                      Beeldkwaliteit van de 5D III is iets beter ten opzichte van de 5D II als je bijvoorbeeld kijkt naar de ISO etc, maar hier zijn al erg veel goede reviews over te vinden ;-) Daar heb ik hem niet voor aangeschaft, maar vooral om het AF Systeem. De AF punten zijn nu echt goed bruikbaar. Hier maak ik toch best veel gebruik van. Bij de 5D II moest ik scherpstellen opnieuw kaderen en schieten. dit wat ik zelf nog wel eens als onhandig ervaarde.
                      In de zoeker heb ik weer een grid view, zoeker 100%, zoals je ook hebt bij een 7D. En zo zijn er nog wel meer dingen te benoemen waar ik erg content mee ben.

                      Tevens voelt de camera voor mij prettiger aan. Neemt niet weg dat de 5D II een prima camera blijft ! En gewoon in mijn bezit blijft Goede back-up camera.
                      De 5D III heeft juist net die dingen die ik miste op de 5D II en is net iets meer allround en iets meer camera….

                      Comment


                      • #41
                        Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

                        hoe lang gaat de accu mee?
                        met mijn 1D moet ik daar niet naar kijken, kan dagen meegaan, ik herinner me nog de tijd dat ik een 5D classic had, dat was toen wel eens anders.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                          hoe lang gaat de accu mee?
                          met mijn 1D moet ik daar niet naar kijken, kan dagen meegaan, ik herinner me nog de tijd dat ik een 5D classic had, dat was toen wel eens anders.
                          Lang genoeg voor mij, ik heb net even in de cameramenu's van de 5D MKIII gekeken:
                          74% is er nog over nadat ik 727 foto's heb gemaakt.
                          Ik denk dat die nog iets zuiniger is dan de 5D MKII, bij die camera ging de accu ook al heel lang mee.

                          Ik vertrek altijd met een volle accu in de camera, en heb dan nog 2 reserve accu's bij, die zal ik eigenlijk maar heel zelden nodig hebben.
                          Het heeft geen zin om met een halfvolle accu te vertrekken, een lithium-ion accu mag je altijd bijladen, dat is veel beter dan ze bijna leeg te maken.

                          Voor de 1D MKIII neem ik gewoonlijk geen tweede accu mee, want dat is helemaal niet nodig.

                          In een 1D zit een veel grotere accu (drie 18650 lithium-ion cellen, dat zijn dezelfde accu's als in een laptop) tegenover die van de 5D MKIII (ik denk dat daar twee 14500 lithium-ion cellen inzitten, die zijn even groot als een AA).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

                            Ik ga hem in het kort halen. Maar ik zal hem wel niet in één keer kunnen betalen. Al ben ik zelf normaal tegen aankopen tegen afbetaling zie ik dit als een noodzakelijk kwaad.
                            1) Mijn huidig toestel geraakt zwaar achterop en kan niet meer bijbenen met wat mijn vereisten zijn. (werk met een 40D en dit al sinds enkele jaren)
                            2) Ik werk in bijberoep als fotograaf en het zal stilaan tijd worden dat ik ook de kwaliteit (puur technisch) kan verbeteren. (en ja, ik weet het met een goed toestel maak je niet noodzakelijk topfoto's, maar hier gaat de discussie natuurlijk niet over)
                            3) Ik heb natuurlijk inkomsten van mijn bijberoep en hoogstwaarschijnlijk zal ik het geld weldra bij elkaar hebben maar dan heb ik nog altijd geen goede lenzen en accesoires die nodig zijn. (kaartjes, bat-grip, tas).

                            In dit geval leek mij het dus het beste om al voor het toestel te gaan, zodat ik ook ineens een sterke lens kan kopen.
                            Het is bijna een noodzakelijk kwaad.
                            EMBLEMATA.BE
                            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                            Comment


                            • #44
                              Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

                              de goedkoopste winkel die ik gevonden heb is bij FotoRubens aan de prijs van 2899 euro

                              Comment


                              • #45
                                Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

                                in de US beweegt er wat en dit door een van de grote dealers , maar alleen via hun ebay account http://www.ebay.com/itm/Canon-EOS-5D...ht_11949wt_855

                                Comment

                                Working...
                                X