80-200 2.8 AF, AF-D of AF-S
20mm 2.8
105 of 200mm micro
Ik mis wel een beetje zoombereik. Die 80-200 doen het niet zo goed met teleconverters.
Een goedkopere zoom is wellicht een optie, de D700 kan goed met de ISO's overweg...
Ik mis wel een beetje zoombereik. Die 80-200 doen het niet zo goed met teleconverters.
Een goedkopere zoom is wellicht een optie, de D700 kan goed met de ISO's overweg...
Grt,
Ries
Dus toch een 70-300 VR. Maar ja, die vond je in één van je vorige posts wat inferieur ...
Gezien het budget valt een 200 micro wel af denk ik, maar de 105mm is ook een super lens.
70-300 is een goede lens, maar momenteel best duur. Een Tamron 70-300 VC lens is ook zeker een optie. Echt wel zeker zo scherp.
Wat betreft de groothoek: de 20mm van Nikon is eigenlijk geen toppertje.
Tokina 12-24....Of Nikon natuurlijk, maar dat is aan de prijs
Vergeef me als ik fout ben maar is die Tokina geen croplens? Dat zal dus niet gaan op zijn D700.
Nog tips voor groothoek?
Ik heb voor weinig geld een Sigma 15/30 gekocht en die is sinds ik ook op FF werk een tweede leven begonnen. Dit is mijn tweede want de eerste had ik verkocht aan Franciskine en daar heb ik lang spijt van gehad.
Een Nikon 14/24 is natuurlijk beter maar die kost tweedehands het vijfvoudige dus.....
Dit is mijn tweede want de eerste had ik verkocht aan Franciskine en daar heb ik lang spijt van gehad..
En ik ben daar nog steeds zeer blij om, één van mijn favoriete lenzen en een hele mooie grootboek op mijn D3S...... :-)
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Zo presteert de Tamon 28-75 goed op APS-C maar beduidend minder op FF.
En dit heb je zelf ondervonden? Kan het me moeilijk voorstellen, aangezien deze uitstekend presteert op zowel mijn D90 als op mijn D700..! Ook in de hoeken...en ook vol open.
Tegenwoordig gebruik ik de 24-70 nikkor...en die is écht wel pakken beter, maar in 95% van de gevallen is de Tamron ruim voldoende, ook op FF! Sterker nog...ik twijfel enorm of ik de Tamron wel wil verkopen. Tweedehands krijg je er een keer 200 euro voor...maar eigenlijk is hij me veel meer waard (en als backup nog best handig).
TS...gefeliciteerd met de set..!
De goedkope breedhoek is inderdaad de Sigma 15-30...zeer tevreden over! De mijne voor 150 tweedehands gehaald...en die gaat pas weg als ik ooit een 14-24 koop
En dit heb je zelf ondervonden? Kan het me moeilijk voorstellen, aangezien deze uitstekend presteert op zowel mijn D90 als op mijn D700..! Ook in de hoeken...en ook vol open.
Tegenwoordig gebruik ik de 24-70 nikkor...en die is écht wel pakken beter, maar in 95% van de gevallen is de Tamron ruim voldoende, ook op FF! Sterker nog...ik twijfel enorm of ik de Tamron wel wil verkopen. Tweedehands krijg je er een keer 200 euro voor...maar eigenlijk is hij me veel meer waard (en als backup nog best handig).
TS...gefeliciteerd met de set..!
De goedkope breedhoek is inderdaad de Sigma 15-30...zeer tevreden over! De mijne voor 150 tweedehands gehaald...en die gaat pas weg als ik ooit een 14-24 koop
Ik ga 100% akkoord met jouw bewering, ik gebruik de Tamron 28-75 f/2.8 op mijn Nikon DS3, resultaten zijn gewoon uitstekend, die Sigma 15-30 heb ik ook als groothoek en die gaat nooit weg . . . Nu is deze sigma goedkoop, maar ooit kostte deze nieuw $1400
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar hoe combineer je Canon materiaal met Nikon?
Voor zover ik weet zit op die close-up lens een schroefdraad met een bepaalde diameter, maw, merk van de lens speelt, denk ik, geen rol, als de diameter maar dezelfde is. er zullen waarschijnlijk close-up lenzen bestaan met verschillende diameters?
Comment