Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set
Een van Nikons meest onderschatte lenzen. Licht, compact en haarscherp op f2.8. Boterzachte achtergronden. Zelf enorm tevreden van.
Niet eenvoudig om eentje te vinden. Maar wel goed geprijsd meestal (550 tot 650).
Enig nadeel is het naakte diafragma - er is geen glaselement na het diafragma, dus via de achterkant kijk je recht op de (fragiele) lamellen. In de praktijk geen enkel probleem natuurlijk. Tenzij je van lens wisselt in een zandstorm.
Hier ook een fan van de 15-30. Enorm veel voor weinig geld. Ultrabreedhoek gebruik ik maar af & toe, dus was een 14-24mm te onnozel om te kopen.
Alleen jammer van het drastisch dalende contrast bij hevig tegenlicht. En de iets mindere extreme hoeken.
Maar voor 190,- een van mijn betere aankopen.
Oorspronkelijk geplaatst door Rzoont
Bekijk bericht
Niet eenvoudig om eentje te vinden. Maar wel goed geprijsd meestal (550 tot 650).
Enig nadeel is het naakte diafragma - er is geen glaselement na het diafragma, dus via de achterkant kijk je recht op de (fragiele) lamellen. In de praktijk geen enkel probleem natuurlijk. Tenzij je van lens wisselt in een zandstorm.
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine
Bekijk bericht
Alleen jammer van het drastisch dalende contrast bij hevig tegenlicht. En de iets mindere extreme hoeken.
Maar voor 190,- een van mijn betere aankopen.
Comment