Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 of D7000 compleet nieuwe set

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D700 of D7000 compleet nieuwe set

Amai, mooie koop! succes ermee!
    SHARPimages.be

Comment

Thanks,

Nu nog wat lenzen. Ik dacht aan:

80-200 2.8 AF, AF-D of AF-S
      20mm 2.8
      105 of 200mm micro

Ik mis wel een beetje zoombereik. Die 80-200 doen het niet zo goed met teleconverters.
      Een goedkopere zoom is wellicht een optie, de D700 kan goed met de ISO's overweg...

Grt,
      Ries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rzoont Bekijk bericht
        Ik mis wel een beetje zoombereik. Die 80-200 doen het niet zo goed met teleconverters.
        Een goedkopere zoom is wellicht een optie, de D700 kan goed met de ISO's overweg...

Grt,
        Ries
        Dus toch een 70-300 VR. Maar ja, die vond je in één van je vorige posts wat inferieur ...
        Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
        Fujifilm X100V

Comment

Gezien het budget valt een 200 micro wel af denk ik, maar de 105mm is ook een super lens.
          70-300 is een goede lens, maar momenteel best duur. Een Tamron 70-300 VC lens is ook zeker een optie. Echt wel zeker zo scherp.
          Wat betreft de groothoek: de 20mm van Nikon is eigenlijk geen toppertje.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            Dus toch een 70-300 VR. Maar ja, die vond je in één van je vorige posts wat inferieur ...
            Misschien moet ik mijn mening bijstellen Ik had een 70-200 2.8...
            Deze lens schijnt op een D700 het best goed te doen...

Ken rockwell geeft aan dat een 28-300 beter zou zijn... Betwijfel dat.

Nog tips voor groothoek?

Grts,
            Richard

Comment

Tokina 12-24....Of Nikon natuurlijk, maar dat is aan de prijs
              portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
              Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rzoont Bekijk bericht
                Misschien moet ik mijn mening bijstellen Ik had een 70-200 2.8...
                Deze lens schijnt op een D700 het best goed te doen...

Ken rockwell geeft aan dat een 28-300 beter zou zijn... Betwijfel dat.

Nog tips voor groothoek?

Grts,
                Richard
                Ken Rockwell, ....

Nu, er is een cashback actie bij Nikon trouwens op de 70-200 lens van €250 direct verrekent aan de kassa (zie www.artencraft.be)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                  Tokina 12-24....Of Nikon natuurlijk, maar dat is aan de prijs
                  Vergeef me als ik fout ben maar is die Tokina geen croplens? Dat zal dus niet gaan op zijn D700.

Nog tips voor groothoek?
                  Ik heb voor weinig geld een Sigma 15/30 gekocht en die is sinds ik ook op FF werk een tweede leven begonnen. Dit is mijn tweede want de eerste had ik verkocht aan Franciskine en daar heb ik lang spijt van gehad.
                  Een Nikon 14/24 is natuurlijk beter maar die kost tweedehands het vijfvoudige dus.....
                  D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68
                    Dit is mijn tweede want de eerste had ik verkocht aan Franciskine en daar heb ik lang spijt van gehad..
                    En ik ben daar nog steeds zeer blij om, één van mijn favoriete lenzen en een hele mooie grootboek op mijn D3S...... :-)
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zou 70-200 van sigma met os geen perfecte aanvulling kunnen zijn?
                      Ik ben zeer tevreden over lens in combo met d7000.
                      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                        Zo presteert de Tamon 28-75 goed op APS-C maar beduidend minder op FF.
                        En dit heb je zelf ondervonden? Kan het me moeilijk voorstellen, aangezien deze uitstekend presteert op zowel mijn D90 als op mijn D700..! Ook in de hoeken...en ook vol open.

Tegenwoordig gebruik ik de 24-70 nikkor...en die is écht wel pakken beter, maar in 95% van de gevallen is de Tamron ruim voldoende, ook op FF! Sterker nog...ik twijfel enorm of ik de Tamron wel wil verkopen. Tweedehands krijg je er een keer 200 euro voor...maar eigenlijk is hij me veel meer waard (en als backup nog best handig).

TS...gefeliciteerd met de set..!

De goedkope breedhoek is inderdaad de Sigma 15-30...zeer tevreden over! De mijne voor 150 tweedehands gehaald...en die gaat pas weg als ik ooit een 14-24 koop
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          En dit heb je zelf ondervonden? Kan het me moeilijk voorstellen, aangezien deze uitstekend presteert op zowel mijn D90 als op mijn D700..! Ook in de hoeken...en ook vol open.

Tegenwoordig gebruik ik de 24-70 nikkor...en die is écht wel pakken beter, maar in 95% van de gevallen is de Tamron ruim voldoende, ook op FF! Sterker nog...ik twijfel enorm of ik de Tamron wel wil verkopen. Tweedehands krijg je er een keer 200 euro voor...maar eigenlijk is hij me veel meer waard (en als backup nog best handig).

TS...gefeliciteerd met de set..!

De goedkope breedhoek is inderdaad de Sigma 15-30...zeer tevreden over! De mijne voor 150 tweedehands gehaald...en die gaat pas weg als ik ooit een 14-24 koop
                          Ik ga 100% akkoord met jouw bewering, ik gebruik de Tamron 28-75 f/2.8 op mijn Nikon DS3, resultaten zijn gewoon uitstekend, die Sigma 15-30 heb ik ook als groothoek en die gaat nooit weg . . . Nu is deze sigma goedkoop, maar ooit kostte deze nieuw $1400
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Het is uiteindelijk het volgende setje geworden:

D700
                            24mm 2.8
                            50mm 1.4
                            85mm 1.8
                            180 mm 2.8
                            Kenko pro 2x converter
                            2x SB 800

Nog op wenslijst:
                            SB 800
                            Canon 500D close-up lens (voor op de 180mm)

Ben tevreden

180mm 2.8

Bedankt voor de adviezen!

Edit Mod Franciskine : foto's te groot, daarom achter linkje geplaatst
                            Last edited by Rzoont; 13 mei 2012, 12:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rzoont
                              Canon 500D close-up lens (voor op de 180mm)
                              Misschien zie ik iets over het hoofd, maar hoe combineer je Canon materiaal met Nikon?
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                                Misschien zie ik iets over het hoofd, maar hoe combineer je Canon materiaal met Nikon?
                                Voor zover ik weet zit op die close-up lens een schroefdraad met een bepaalde diameter, maw, merk van de lens speelt, denk ik, geen rol, als de diameter maar dezelfde is. er zullen waarschijnlijk close-up lenzen bestaan met verschillende diameters?

Comment

Working...
                                X