Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR - D100/D70] ISO charts

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Phille
    manta, wat deed je met plezier ?
    de profielen aanmaken...
    D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

    Comment


    • #17
      hoe doe jij dat zonder die camera, je hebt toch geen referentiekaart met grijswaarden waarvan met de D70 beelden zijn gemaakt ...

      alleen dan is er een accurate berekening mogelijk in de 3 RGB kleuren en een goede fine tuning van het profiel ...

      ik heb vandaag profielen opgestuurd naar Neatimage en na controle zijn ze goed bevonden en online gezet ... deze zijn met zorg gemaakt ...

      (ik wil niet zeggen dat de jouwe niet goed zijn, maar op welke basis, want je hebt nog geen D70 meen ik te verstaan)

      Comment


      • #18
        Originally posted by Phille
        hoe doe jij dat zonder die camera, je hebt toch geen referentiekaart met grijswaarden waarvan met de D70 beelden zijn gemaakt ...

        alleen dan is er een accurate berekening mogelijk in de 3 RGB kleuren en een goede fine tuning van het profiel ...

        ik heb vandaag profielen opgestuurd naar Neatimage en na controle zijn ze goed bevonden en online gezet ... deze zijn met zorg gemaakt ...

        (ik wil niet zeggen dat de jouwe niet goed zijn, maar op welke basis, want je hebt nog geen D70 meen ik te verstaan)
        Phille, ik had de profielen aangemaakt van je iso-shots . Ik zeg niet dat ze perfect zijn, maar ik kreeg toch telkens dezelfde frequentieinhoud op de 3 grijswaardes.
        D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

        Comment


        • #19
          Bedankt, Manta en Phille, dat heeft mij hier weer een pak geholpen.
          Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

          Comment


          • #20
            Zéér interessant Topic weer !

            Comment


            • #21
              ik dacht al zoiets.
              je moet er inderdaad rekening mee houden dat deze foto een jpg met sterke compresie is van reeds een jpg

              maw de ruis en artifacts zijn sterk(er) aanwezig dan op de originele crops waarmee ik de profielen heb gemaakt. Het is een fijn gebaar, maar als je iets ter beschikking stelt, probeer dan bv toch de juiste methode aan te wenden

              Originally posted by Manta99
              Originally posted by Phille
              hoe doe jij dat zonder die camera, je hebt toch geen referentiekaart met grijswaarden waarvan met de D70 beelden zijn gemaakt ...

              alleen dan is er een accurate berekening mogelijk in de 3 RGB kleuren en een goede fine tuning van het profiel ...

              ik heb vandaag profielen opgestuurd naar Neatimage en na controle zijn ze goed bevonden en online gezet ... deze zijn met zorg gemaakt ...

              (ik wil niet zeggen dat de jouwe niet goed zijn, maar op welke basis, want je hebt nog geen D70 meen ik te verstaan)
              Phille, ik had de profielen aangemaakt van je iso-shots . Ik zeg niet dat ze perfect zijn, maar ik kreeg toch telkens dezelfde frequentieinhoud op de 3 grijswaardes.

              Comment

              Working...
              X