Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6-Megapixel Cameras Focus on Consumers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 6-Megapixel Cameras Focus on Consumers

Dag

Blijkbaar gaat het snel

nu nog iedereen masaal beginnen lenzen kopen, dat die prijzen ook rap de dieperik ingaan....

't gaat indeed rap
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Als de size van de CCD chips gelijk blijft, dan neemt de ruis toe. Of dit nou een positieve ontwikkeling is, is maar de vraag. Mensen staren teveel naar de hoeveelheid pixels ipv de kwaliteit.
      Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

Originally posted by Blord
        Als de size van de CCD chips gelijk blijft, dan neemt de ruis toe. Of dit nou een positieve ontwikkeling is, is maar de vraag. Mensen staren teveel naar de hoeveelheid pixels ipv de kwaliteit.
        Ruis::
        Ik maakte me net dezelfde gedachte, ik heb de beeldkwaliteit van 3 naar 5 mpixels al zien zakken, de 8mpixel van Sony slaat alles in negatieve zin, (nogmaals, ik spreek hier over ruis hé), en waarschijnlijk zal deze 6mpixels serie weer niet beter zijn. Spijtig toch. De heren fabrikanten proberen ons maar te doen geloven dat we x mpixels moeten hebben om goede beeldjes te maken, wel ik verkies een ruisvrij beeld van 3mpixels boven een beeld gemaakt door bvb een nieuwe sony 8mpixel.
        Tja, ... marketing hé.

Comment

Waarschijnlijk krijg je met die 8Mpix als je die blurt en downsampelt in photoshop tot 3MP eenzelfde kwaliteit van beeld grinnik.

Comment

Working...
          X