Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Als je met een goedkope DSLR met 18-200 een crop gaat maken (op 200mm) tot dezelfde beelduitsnede van deze 1000mm .. dan zal het resultaat slechter zijn dan deze P510 op 1000.

Die DSLR is kost dan nog eens het dubbele.

Dus relativerend en de prijs van het toestel in acht nemend is dit een Puik resultaat op 1000mm
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
      Dit is gewoon slechte kwaliteit als je het op 100% bekijkt. Op postzegelformaat ziet het er goed uit, maar dat kun je ook met een mobieltje. Hoe kun je dit niet zien????
      Of je bent qua kwaliteit gewoon helemaal niets gewend, dat kan ook??
      Dit is helemaal geen slechte kwaliteit en zeker niet op een aanvaardbare afdruk, ook op m'n 27" in fullscreen ziet het er nog goed uit (2/3 van het scherm bezet)

Ik denk dat jij het bent die niet zo goed kunt relativeren

Tussen al het DSLR geweld ben ik blij dat iemand eens de moeite doet om interessante (eigen) foto's te posten met dit soort super-zoom-camera's.
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Sorry hoor, maar ik vind de kwaliteit ronduit slecht!!
        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Overdrijf je niet een beetje, net nog eens 2 maal op 1000 mm geprobeerd, ik vind die beelden ongelofelijk goed voor een toestel van nog geen 400€
        Het witte rechthoekje op de 2de foto is getrokken op een afstand van ong 30m en het detail is nog heel mooi zichtbaar.

http://www.fotokine.be/NikonP510/DSCN0061.JPG

Ik vind het er zeer goed uitzien, als je die eerste uitvergroot kan je duidelijk de spinnewebben op de schoorsteen zien...

Er lopen zelfs mensen rond met +2000€ kostende DSLR en al even dure objectieven die minder mooie plaatjes schieten hoor.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Mooie resultaten, zeker bij 1000mm en 400€! ik herriner me toen ikzelf met dezelfde brandpunstafstand rondliep (alleen mijn statief was toen al duurder!!!) en trolley enzovoort (ver boven de 10000€)
          Is deze Nikon nou beter dan de Fuji? Aan jou Francis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Mooie resultaten, zeker bij 1000mm en 400€! ik herriner me toen ikzelf met dezelfde brandpunstafstand rondliep (alleen mijn statief was toen al duurder!!!) en trolley enzovoort (ver boven de 10000€)
            Is deze Nikon nou beter dan de Fuji? Aan jou Francis.
            Ik vind dat de Fuji veel beter in de hand ligt, de Nikon P510 is een redelijk klein toestel in vergelijking met de Fuji X S-1, ik vind de beeldkwaliteit van de Fuji iets beter, zeker wat kleuren betreft . . . maar wat Nikon hier presteert op 1000 mm mag je toch niet onderschatten . . . ondertussen heb ik de P510 wel weer verkocht omdat ik toch steeds meer naar de Fuji X-S1 greep.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Vind dit toch niet slecht hoor. Als je deze foto's naar een iets kleiner resolutie schaalt zijn die zelfs zeer goed...
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Vroeger zeiden ze trouwens dat je een foto niet mocht beoordelen op 100% op scherm....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Vind dit toch niet slecht hoor. Als je deze foto's naar een iets kleiner resolutie schaalt zijn die zelfs zeer goed...
                  Het is het beste bewijs dat de megapixelrace nog altijd niet voorbij is. De tekortkomingen die je hier ziet bij 100% dienen duidelijk op rekening geschreven te worden van de sensor, niet de lens.

Walter
                  D850

Comment

Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Het is dus een handig compactje, maar het is zeker geen concurrent voor een DSLR.
                    Misschien is dit wel zo, maar heb jij een 1000mm op je dslr?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik heb ook geen 1000mm op mijn dslr .is gewoon onbetaalbaar(voor mij toch) dus vraag mij dan ook af hoe je kwaliteit zou kunnen verkrijgen met een superzoom 1000mm van een pakweg 400 euro.

Ik heb naast mijn dslr sinds een week de coolpix P7100 en vind deze kwalitatief zeer zwak tegenover dslr .

Ik heb hem al naar de auto verhuist als ik dan onverwacht iets zie om dit dan mee te kunnen nemen op foto .

Ik vind dit soort toestellen echt geschikt voor iemand die eigenlijk niets heeft met fotografie maar eens af en toe de kinderen ,huisdieren of op dag uitstap een aandenken in fotovorm wil hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                        Ik heb ook geen 1000mm op mijn dslr .is gewoon onbetaalbaar(voor mij toch) dus vraag mij dan ook af hoe je kwaliteit zou kunnen verkrijgen met een superzoom 1000mm van een pakweg 400 euro.

Ik heb naast mijn dslr sinds een week de coolpix P7100 en vind deze kwalitatief zeer zwak tegenover dslr .

Ik heb hem al naar de auto verhuist als ik dan onverwacht iets zie om dit dan mee te kunnen nemen op foto .

Ik vind dit soort toestellen echt geschikt voor iemand die eigenlijk niets heeft met fotografie maar eens af en toe de kinderen ,huisdieren of op dag uitstap een aandenken in fotovorm wil hebben.
                        de clou zit het hem ook in het feit, dat je moet kunnen relativeren en weten wat je van een toestel kunt en mag verwachten, dus ga geen compact van 5 mp vergelijken met een FF van 24 mp, en ga geen FF vergelijken met een middenformaat camera met digitale rug.. vervolgens moet je ook nog eens de lenzen in ogenschouw nemen, hoe de sensor is, hoe de fabrikant eea in elkaar geschroefd heeft , de firmware en hoe ver je zelf bent met fotografie... een ferrari moet je ook niet vergelijken met een volkswagen he? en fernando alonso kan met een volkswagen snellere tijden neerzetten dan jij en ik dat kunnen met een F-1 bolide.. nadal kan ook beter tennissen dan ik..
                        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Ik heb een kennis dit toetel aangeraden en ben aan het wachten op de reacties die ze zullen hebben op het toestel.Als ons compactje de geest geeft is de kans heel groot dat het hierdoor vervangen word.

Comment

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en lees met veel belangstelling dit topic. Ik ben eigenlijk op zoek naar een geschikt toestel voor mijn vader om mee te nemen op reis. Binnen 14 dagen vertrekken ze naar Zuid Afrika en ze hadden graag een degelijk toestel gekocht. Een vereiste is dat het niet te zwaar en ook niet te ingewikkeld mag zijn

Zelf ben ik 22 en ook al altijd gefascineerd geweest door fotografie. Ik heb echter nooit een spiegelreflex of wat dan ook gehad... Maar laat ons zeggen dat ik een gezonde interesse heb in alles wat met fotografie te maken heeft. Vandaar dat ik toch wel een degelijk toestel wil voor mijn vader zodat ik het ook wel eens kan gebruiken om op stap te gaan in de natuur.

Nu heb ik wat rond gezocht op het internet en heb ik mijn oog laten vallen op deze drie toestellen:

Panasonic Lumix DMC-FZ150
                            Nikon Coolpix P510
                            Canon PowerShot SX40 HS

Welk toestel zouden jullie mij (en mijn vader) aanbevelen als beginner zijnde... Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Alvast bedankt

Comment

Voor mij zou het de P510 zijn omdat hij een heel grote zoom heeft , hij kan natuurlijk niet op tegen een dslr maar voor een 350 euro heb je een toestel met een zoom tot 1000mm die in Zuid-Afrika misschien goed van pas komen.Het toestel is niet te groot en weegt niet te veel . Maar ja dat is mijn visie , en daar hoeft niet iedereen mee eens te zijn.Als derde toestel zou ik die zeker durven overwegen als ons compactje de geest geeft.

Comment

Bedankt voor de snelle reactie François! Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook naar de P510. Budgetvriendelijke en de grote zoom... Het enigste waar ik wat bang voor ben is de gebruiksvriendelijkheid. Vooral voor mijn vader dan, die heeft daar allemaal zo geen geduld voor

Wat bedoel je met 'compactje'? Welk toestel is dat dan als ik vragen mag?

Comment

Working...
                                X