Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Overdrijf je niet een beetje, net nog eens 2 maal op 1000 mm geprobeerd, ik vind die beelden ongelofelijk goed voor een toestel van nog geen 400€
    Het witte rechthoekje op de 2de foto is getrokken op een afstand van ong 30m en het detail is nog heel mooi zichtbaar.


    http://www.fotokine.be/NikonP510/DSCN0062.JPG
    Dit is gewoon slechte kwaliteit als je het op 100% bekijkt. Op postzegelformaat ziet het er goed uit, maar dat kun je ook met een mobieltje. Hoe kun je dit niet zien????
    Of je bent qua kwaliteit gewoon helemaal niets gewend, dat kan ook??
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • #32
      Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      het vaststellen van gelijkenissen en verschillen is nooit onzin. Het toont hier vooral aan dat je zoveel pixels op een ieniemienie sensor mag proppen als je maar wil, maar dat je gewoon een grote sensor nodig hebt voor grote afbeeldingen.
      welk formaat druk jij af? en welk systeem gebruik jij daarvoor? en laten we es eea vergelijken tussen mf en crop of ff-dslr....

      met een 3mp oly compakkie heb ik 30x45 afdrukken gemaakt en die waren expo-waardig, mijn beste..
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

      Comment


      • #33
        Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Dit is gewoon slechte kwaliteit als je het op 100% bekijkt. Op postzegelformaat ziet het er goed uit, maar dat kun je ook met een mobieltje. Hoe kun je dit niet zien????
        Of je bent qua kwaliteit gewoon helemaal niets gewend, dat kan ook??
        Met welk mobieltje kan je deze resultaten krijgen (op 1000 mm) ? Dan gooi ik al mijn fotogerief buiten...

        Comment


        • #34
          Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

          Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
          Ziet er netjes uit tot je gaat in zoemen op details dan zie je dat het geen DSLR is.
          Natuurlijk moet je niet op de pc gaan inzoomen tot 2 of 300%, ik snap daar ook de toegevoegde waarde niet van, ook niet bij een DSLR, je bekijkt op een beeldscherm een foto steeds maximaal op 100%, hoger gaan dat dat vind ik absurd en heeft totaal geen nut . . . dat een bridge toestel van minder dan 400€ minder goed presteert als een DSLR met bijbehorende lenzen en een bedrag van ong 5000€, is niet meer dan normaal he
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #35
            Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Met welk mobieltje kan je deze resultaten krijgen (op 1000 mm) ? Dan gooi ik al mijn fotogerief buiten...
            heb het over de kwaliteit en niet over het brandpuntafstand
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #36
              Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              heb het over de kwaliteit en niet over het brandpuntafstand
              Straf, laat dat nu net de reden zijn waarom ik dit topic startte, de brandpuntsafstand van 1000 mm . . . En lenzen die ik nodig heb op mijn Nikon D3S om deze brandpuntsafstand te halen vind ik helaas net iets te duur ook . . .
              Last edited by Franciskine; 27 maart 2012, 16:31.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #37
                Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Straf, laat dat nu net de reden zijn waarom ik dit topic startte, de brandpuntsafstand van 1000 mm . . .
                Inderdaad en die kwaliteit op 1000mm is ondermaats!
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #38
                  Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                  Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                  ziet er prima uit!

                  (100% crops gaan vergelijken met een dslr vind ik btw totale onzin..dat is leuk voor de technofielen, maar niet voor dagelijks gebruik en mooie afdrukken.. )
                  Volledig mee eens.

                  Prima resultaat, zelfs bij A4-afdrukken denk ik zo.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #39
                    Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                    Francis,

                    In goed licht lijkt me dit inderdaad een toestel dat tot heel veel in staat is

                    Misschien een idee om eens te vergelijken met een klassieke DSLR en te zien hoeveel mm je effectief nodig hebt om op ongeveer hetzelfde detail uit te komen? Met de Nikon V1, adapter en een 300mm prime kom je aan ca 810mm, maar die combinatie kost weeral meer dan €2000...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Francis,

                      In goed licht lijkt me dit inderdaad een toestel dat tot heel veel in staat is

                      Misschien een idee om eens te vergelijken met een klassieke DSLR en te zien hoeveel mm je effectief nodig hebt om op ongeveer hetzelfde detail uit te komen? Met de Nikon V1, adapter en een 300mm prime kom je aan ca 810mm, maar die combinatie kost weeral meer dan €2000...
                      Ik beschik helaas niet over dergelijke combinatie en dan zit je inderdaad " nog maar aan 810 mm ", ik weet wel dat de resultaten van een toestel van minder dan 400€ minder zijn dan de combinatie DSLR, 500 mm lens en 2x convertor, dat kan trouwens ook niet anders, maar hoeveel geld ben je dan kwijt, ik durf er amper aan denken....
                      Maar om de resultaten op 1000 mm zo archislecht of ondermaats te vinden zoals Danielsl het uitdrukt, vind ik ook fel overdreven..... integendeel zelfs, ik sta verbaasd dat de kwaliteit voor zo'n kleine sensor nog redelijk goed is op 1000 mm
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Ik beschik helaas niet over dergelijke combinatie en dan zit je inderdaad " nog maar aan 810 mm ", ik weet wel dat de resultaten van een toestel van minder dan 400€ minder zijn dan de combinatie DSLR, 500 mm lens en 2x convertor, dat kan trouwens ook niet anders, maar hoeveel geld ben je dan kwijt, ik durf er amper aan denken....
                        Maar om de resultaten op 1000 mm zo archislecht of ondermaats te vinden zoals Danielsl het uitdrukt, vind ik ook fel overdreven..... integendeel zelfs, ik sta verbaasd dat de kwaliteit voor zo'n kleine sensor nog redelijk goed is op 1000 mm
                        Ikke wel

                        Niet aantrekken wat Danielsl zegt. Wij zien ook allemaal de mix van artefacten, ruisonderdrukking en ook de kleinere DR, maar kunnen dit relativeren in functie van prijs, omvang en gewicht van dit fototoestel

                        Comment


                        • #42
                          Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                          Op 100% "ziet het er niet uit" inderdaad...maar je ziet ook dat de details nog best wel goed doorkomen door het lensje...


                          Ik zou het geen straf vinden hier eens wat mee te spelen
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #43
                            Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                            kun je aub ook een paar foto's maken bij minder goede licht omstandigheden.

                            ik ben aan het twijfelen om mijn D90 om te ruilen voor de P510.

                            of toch zeker de p510 bij aan te schaffen.

                            ik ben zeker geen beroepsfotograaf en gebruik de d90 amper omdat ik te groot en lomp vind om altijd me te nemen.
                            Groeten Svenny007
                            Lier (BE)

                            (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

                            Comment


                            • #44
                              Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                              Oorspronkelijk geplaatst door svenny007 Bekijk bericht
                              kun je aub ook een paar foto's maken bij minder goede licht omstandigheden.

                              ik ben aan het twijfelen om mijn D90 om te ruilen voor de P510.

                              of toch zeker de p510 bij aan te schaffen.

                              ik ben zeker geen beroepsfotograaf en gebruik de d90 amper omdat ik te groot en lomp vind om altijd me te nemen.
                              euh, de Nikon P510 is niet zoveel kleiner dan de D90 denk ik, persoonlijk zou ik nooit ruilen, eventueel bij aanschaffen wel, de kwaliteit van de foto's binnen is goed op voorwaarde dat je voldoende licht hebt of een flits gebruikt..... het zoombereik is natuurlijk fenomenaal . . .
                              Sven, ik zie dat je van Lier bent, ik woon in Herentals dus niet zo ver van jou, je bent altijd welkom om die Nikon P510 eens uit te testen.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                                Vakantie begint er aan te komen....
                                en het begint toch te kriebelen om deze camera te bestellen.
                                eventueel samen met een waterdichte camera voor in het zwembad.

                                stelt de camera redelijk snel scherp ?
                                Groeten Svenny007
                                Lier (BE)

                                (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

                                Comment

                                Working...
                                X