Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
    Er is wel ruis maar best aanvaardbaar. Elke nieuwe camera is wat beter wat ruis betreft maar ook niet zonder ruis. Autofocus: ok denk ik want basket is niet gemakkelijk want het gaat zeer snel en er lopen steeds verschillende speelsters door elkaar.
    ik zal wel nog wat wachten om een upgrade van de mkII te doen , wel veel plezier met de MKIII .Bij mij zit eerst de 70/200f2.8 isII usm in de pipeline.

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

      De allerbeste ? Heb je dan alle toestellen die op de markt zijn uitgeprobeerd ?

      Sluitertijden van 1SEC. ? Fotografeer jij niet concerten ? verklaar u nader

      Nogmaals ...heb je met deze toestellen dan ook allemaal gewerkt ...? want je zegt zelf dat je niet kan oordelen over een toestel waarmee je zelf nog niet gewerkt hebt
      oeps, even het een en ander verduidelijken...

      ik heb inderdaad met verschillende toestellen gewerkt alvorens ik er zelf gekocht had. zelfs hasselblad analoog en digitaal.. (jammer genoeg te duur voor mij en heb ik nu die mogelijkheid niet meer om die te gebruiken)

      voor mij inderdaad de beste (specs.) die er toen was . plus een menu en knoppen waar ik snel mijn weg in vond.. Voor mij dus het allerbeste, en ik bedoel niet DE allerbeste in het algemeen.

      Ik fotografeer zeer zelden concerten, maar vooral architectuur, diafragma's van f8 en hoger met ISO 50 of 100 en ND filters. dus sluitertijden van 1sec of veel meer. en wat voor mij vooral belangrijk was bij aankoop was de resolutie..21 megapixels.

      voor de rest oordeel ik tegenwoordig niet over andere toestellen alvorens ik ze in mijn handen gehad heb om er mee te werken..

      ik hoop dat deze uitleg één en ander duidelijk maakt.
      Last edited by LesC; 25 april 2012, 20:17. Reden: Quote verbeterd
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
        Gewerkt met 8000 iso... in sportzaal. Alleen neonlicht aanwezig. Wel nabewerking in raw.
        http://www.manageyoursite.be/galleri...%20Boom&dt=678
        Had toch graag eens de foto's gezien jpeg rechtstreeks uit camera op zelfde iso stand.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          oeps, even het een en ander verduidelijken...

          ik heb inderdaad met verschillende toestellen gewerkt alvorens ik er zelf gekocht had. zelfs hasselblad analoog en digitaal.. (jammer genoeg te duur voor mij en heb ik nu die mogelijkheid niet meer om die te gebruiken)

          voor mij inderdaad de beste (specs.) die er toen was . plus een menu en knoppen waar ik snel mijn weg in vond.. Voor mij dus het allerbeste, en ik bedoel niet DE allerbeste in het algemeen.

          Ik fotografeer zeer zelden concerten, maar vooral architectuur, diafragma's van f8 en hoger met ISO 50 of 100 en ND filters. dus sluitertijden van 1sec of veel meer. en wat voor mij vooral belangrijk was bij aankoop was de resolutie..21 megapixels.

          voor de rest oordeel ik tegenwoordig niet over andere toestellen alvorens ik ze in mijn handen gehad heb om er mee te werken..

          ik hoop dat deze uitleg één en ander duidelijk maakt.

          heel duidelijk en alles opgehelderd !!!!
          Last edited by LesC; 25 april 2012, 20:15. Reden: Quote verbeterd
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • Re: 5D mark III

            [Mod-LesC]Een paar quotes verbeterd. Opgelet, gasten, dat je elkaar geen "woorden in de mond gaat leggen". Voor je het weet, explodeert zo'n discussie om iets dat je niet gezegd zou hebben.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              [Mod-LesC]Een paar quotes verbeterd. Opgelet, gasten, dat je elkaar geen "woorden in de mond gaat leggen". Voor je het weet, explodeert zo'n discussie om iets dat je niet gezegd zou hebben.[/Mod]
              Toch ne goeie scheidsrechter dat we hier hebben heee ;-)
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                Toch ne goeie scheidsrechter dat we hier hebben heee ;-)
                Oeps ... ik wist niet dat je iets mis zou geschreven hebben
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Ik zit nog altijd te wachten op mijn exemplaartje..
                  Zo vervelend dat ze maar 1 per 1 binnenkomen in de winkel(s).

                  Quote van Canonrumors op FB:
                  Talked to a major retailer today. It turns out the 5D Mark III has outsold the Nikon D800 25 to 1. Preorders favoured the 5D Mark III 15 to 1. I guess those are the only numbers that matter.

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Denk niet dat die "cijfers" kloppen. Geloof wel dat er meer vraag is naar de mkIII maar niet in die mate, het blijft een dure camera waar relatief gezien niet zoveel van verkocht wordt als de low end modellen.

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      Oeps ... ik wist niet dat je iets mis zou geschreven hebben
                      Ik weet het ook niet direct hoor , maar ze houden het wel in de gaten... en zogauw ze iets in de smiezen hebben ..... ( in de smiezen = turnhoutse uitdrukking voor in de gaten )
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Dpreview:

                        In 1987 Canon unveiled the EOS 650 to the world. It was the Japanese manufacturer's first 35mm autofocus SLR and the start of the EOS system. With its fully-electronic lens mount, in-lens aperture and focus motors, and reliance on electronic button and dial operation, Canon's EOS system established a blueprint that all successive camera systems have followed. Now, 25 years later, the Canon EOS 5D Mark III is the latest model in the line.

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Precies niet veel last van ruis he . Goei speelgoed.

                          Autofocus is blijkbaar beter dan bij de voorganger.
                          Is er dan ergens een knopje voor Autofocus bij de 5D II?

                          Neen, grapje, ik denk dat de AF van de III niet zomaar een stapje vooruit is, maar een heuse zevenmijls-sprong. Ik heb die niet echt van doen, dus blijf ik voorlopig bij de II.

                          @Funcky, ik weet niet wat dat voor verschil zou maken, als de opname goed is, dan is ze dat ook in jpg volgens mij.

                          Ch.
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Er is blijkbaar wel nog steeds een probleem met het aanleveren van de 5D M3 voor de Belgische winkels.

                            Comment

                            Working...
                            X