Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
    Voor zij die even willen wachten op een prijsverlaging van de 5D mark III was er op 6 maart j.l. het volgende bericht : " Canon will regulate the price of this camera. Which means, there will be a certain price point that a retailer cannot go below to sell the camera. This sort of regulation will also make such things advertising “free” things to bundle with the camera not allowed."
    Dat gaat nooit lukken, enkel voor de eerste exemplaren nu ze maar mondjesmaat beschikbaar zijn kunnen ze zo'n regeltjes (als het al waar is) maken voor de dealers die al belangrijk genoeg zijn om een deftige voorraad te krijgen, niet dat je retailers daarvoor moet aanmoedigen gewoonlijk.
    Eens de camera in alle kanalen vlot beschikbaar is zal de prijs de normale economische regels volgen of Canon dat nu wil of niet.

    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    Reden te meer om als klant te zeggen: F*** you. Als ze er mee weg komen, proberen ze volgende keer nog wat meer. Het is al erg genoeg dat de adviesprijs zo hoog ligt. Van mij mogen ze met hun bek pal tegen de muur lopen.
    Als je regeguleerde prijzen wil zien, alles wat te maken heeft met luxe horloges en juwelen zit "muurvast" getimmerd qua prijs, maar sinds het internet er is en webshops wordt dat toch compleet omzeild. Met iets zoals een camera is dat totaal onhaalbaar.

    De introductieprijs compleet normaal, in Yen (het enige wat telt voor Canon) overigens dezelfde prijs als de Mk2 indertijd. En je kan er donder op zeggen dat de productie nog een hele tijd achter de vraag zal aanlopen voor zo'n camera dus waarom zouden ze hun broek af moeten doen? We leven niet in communisme toch. Tegen dat ergens volgend jaar ofzo de supply chain op een nornaal niveau zit komt de prijs gegarandeerd omlaag (niet noodzakelijk de prijs hier in Europa als de euro zo blijft slabakken natuurlijk)

    Bijna alles wat technologisch is, begint duur en wordt met der tijd goedkoper. Er is ook nog zoiets als inflatie, voor diegenen die nog graag in BFR rekenen.
    Last edited by JCviggen; 22 maart 2012, 16:48.

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht

      De introductieprijs compleet normaal, in Yen (het enige wat telt voor Canon) overigens dezelfde prijs als de Mk2 indertijd. En je kan er donder op zeggen dat de productie nog een hele tijd achter de vraag zal aanlopen voor zo'n camera dus waarom zouden ze hun broek af moeten doen? We leven niet in communisme toch. Tegen dat ergens volgend jaar ofzo de supply chain op een nornaal niveau zit komt de prijs gegarandeerd omlaag (niet noodzakelijk de prijs hier in Europa als de euro zo blijft slabakken natuurlijk)
      Oh ja... als ik op xe.com de USD tov de Yen zet en de Yen tov de €, en ik kijk dan naar de verhouding USD/Yen... dan scheelt dat amper iets.
      Voor 100 Yen krijg je 0.920832 €, of ook 1.21380 USD. Dus tov de Yen zit de USD/€ verhouding op 1,318156 terwijl de conversie rechtstreeks op 1,31807 staat.
      Speculatie tegen de € en uitmelkerij politiek. Niks zwakke € tov de Yen, geen haar zwakker dan de USD.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        Oh ja... als ik op xe.com de USD tov de Yen zet en de Yen tov de €, en ik kijk dan naar de verhouding USD/Yen... dan scheelt dat amper iets.
        Voor 100 Yen krijg je 0.920832 €, of ook 1.21380 USD. Dus tov de Yen zit de USD/€ verhouding op 1,318156 terwijl de conversie rechtstreeks op 1,31807 staat.
        Speculatie tegen de € en uitmelkerij politiek. Niks zwakke € tov de Yen, geen haar zwakker dan de USD.
        Wat heeft de dollar ermee te maken? Het probleem is de sterkte van de Yen tegenover de euro - dat er nog honderd andere valutas zijn die ook zwak zijn doet weinig ter zake, de boekhouding en salarissen bij Canon zijn in Yen.
        De amerikanen betalen nu ook meer dan vroeger maar wij wonen daar niet dus...

        De 5D2 kostte bij introductie 300.000 Yen. De 5D3 kost 270.000 yen.....

        Dit zegt genoeg, EUR vs YEN over 5 jaar.

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
          Wat heeft de dollar ermee te maken? Het probleem is de sterkte van de Yen tegenover de euro - dat er nog honderd andere valutas zijn die ook zwak zijn doet weinig ter zake, de boekhouding en salarissen bij Canon zijn in Yen.
          De amerikanen betalen nu ook meer dan vroeger maar wij wonen daar niet dus...
          Dat de prijzen in € extra bijgesteld zijn, en in USD niet. En dat er veel te vaak USD = € gebruikt wordt. Kijk bvb. naar de prijzen van de iPads. Dat bedoelde ik.
          Als je die verhoudingen bekijkt, dan zou er tussen USD prijs en € prijs een factor 1,3 moeten zitten. maar in werkelijkheid is het vaak veel minder (nu dus niet, heb net wat gegoogled en ze betalen er effectief de 1,3 keer meer ook).
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Tjah, een richtprijs kan nu eenmaal niet elke dag worden veranderd samen met de wisselkoersen. De distributie zit in Europa denk ik iets anders in elkaar (minder efficient) maar sowiezo als je de dollarkoers gebruikt en dan BTW er bovenop dan zijn de verschillen voor de meeste dingen niet groot te noemen.

            Of het daar "goedkoper" is of niet schommelt samen met de wisselkoersen. Een hele tijd geleden toen de euro aan de 1.60$ grens zat te ruiken was het supervoordelig om in de USA te shoppen. Ondertussen zitten we rond de 1.3$ en is het verschil de moeite niet voor de meeste zaken.

            Vandaar dat de valuta markten een hele grote invloed hebben op exporterende bedrijven. Vaak zitten ze redelijk vast aan een bepaald prijsniveau in de VS of Europa en hoeveel winst of verlies ze maken is dan in handen van koersschommelingen.
            Japan ondervindt serieuze economische problemen van de zeer sterke Yen, een sterke munt heeft genoeg nadelen.

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Deze zal toch mijn volgende aankoop worden. Mijn volgende investering zeg maar. Mooie upgrade om van de 40D te komen. En om nu nog dan de 5DmkII te kopen,.... dan wacht ik nog wel even.. ook omdat ik veel met concerten bezig ben.
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Gisteren met Studio 73 gebeld.

                Zouden gisteren wat kits zijn binnengekomen. Losse body's in de loop van volgende week. Maar hadden er minder binnen gekregen als verwacht blijkbaar.

                Nog maar wat geduld uitoefenen dus..
                Het zal dus ook niet lang meer duren eer elke winkel ze zal hebben.

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door chrisjam Bekijk bericht
                  Gisteren met Studio 73 gebeld.

                  Zouden gisteren wat kits zijn binnengekomen. Losse body's in de loop van volgende week. Maar hadden er minder binnen gekregen als verwacht blijkbaar.

                  Nog maar wat geduld uitoefenen dus..
                  Het zal dus ook niet lang meer duren eer elke winkel ze zal hebben.
                  Canon probeert precies schaarste te creëren om het 5DII effect terug te halen. Vraag me af of dat gaat lukken deze keer. Of zouden ze echt nog niet terug op volledige productiecapaciteit zitten?
                  Nu ja, de eerste reviews zullen dan wel snel volgen. En dan de D800-5DIII comparisons.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Ze zullen wel al op max cap. draaien maar de vraag kan nu in het begin ook veel groter zijn dan ze kunnen produceren . Ze moeten binnen 3 maand ook nog toestellen verkopen .

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Samples op dPreview te bekijken.

                      Ziet er heel goed uit. Zoals we van Canon gewend zeer natuurlijke kleurweergave (standaard-modus)
                      High-iso zoals verwacht uitstekend.. ook bij 25600
                      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Samples op dPreview te bekijken.

                        Ziet er heel goed uit. Zoals we van Canon gewend zeer natuurlijke kleurweergave (standaard-modus)
                        High-iso zoals verwacht uitstekend.. ook bij 25600
                        Ook mooi... eens benieuwd hoeveel punten onder de Nikon deze gezet gaat worden op DxO...
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                          Ook mooi... eens benieuwd hoeveel punten onder de Nikon deze gezet gaat worden op DxO...
                          Interesseert me vooral hoeveel beter dat hij het doet dan mijn MKII als ik wil upgraden. Vooral auto focus en high-iso.
                          De Nikon 800 is misschien een heel goede upgrade voor D700 gebruikers en misschien is de Canon MKIII dat voor mij en andere MKII gebruikers.
                          Last edited by Funcky; 23 maart 2012, 22:04.
                          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Interesseert me vooral hoeveel beter dat hij het doet dan mijn MKII als ik wil upgraden. Vooral auto focus en high-iso.
                            De Nikon 800 is misschien een heel goede upgrade voor D700 gebruikers en misschien is de Canon MKIII dat voor mij en andere MKII gebruikers.
                            Ja, maar de prijs speelt ook een rol. en daarbij is de prijs en de positie tov de D800 niet onbelangrijk. Heb zelf een 5DII waar ik zeer tevreden van ben. Maar wat ze nu willen flikken: goedkopere launch in JPY dan de 5DII en hier dubbele prijs, plus nog eens een pak duurder dan de grote concurrent: no way!
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              Ja, maar de prijs speelt ook een rol. en daarbij is de prijs en de positie tov de D800 niet onbelangrijk. Heb zelf een 5DII waar ik zeer tevreden van ben. Maar wat ze nu willen flikken: goedkopere launch in JPY dan de 5DII en hier dubbele prijs, plus nog eens een pak duurder dan de grote concurrent: no way!
                              klopt.. niet tegen elke prijs.. kan je niet tegenspreken
                              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                                Ja, maar de prijs speelt ook een rol. en daarbij is de prijs en de positie tov de D800 niet onbelangrijk. Heb zelf een 5DII waar ik zeer tevreden van ben. Maar wat ze nu willen flikken: goedkopere launch in JPY dan de 5DII en hier dubbele prijs, plus nog eens een pak duurder dan de grote concurrent: no way!
                                Als iedereen nu niet direct naar de winkel loopt om de 5D MKIII te kopen, dan komt er een overschot. In dat geval zullen ze de prijs wel wat laten zakken om de verkoop terug op gang te krijgen.
                                Maar het probleem is dat iedereen dat dan ook overal op deze aardbol moet doen, anders blijven de prijzen hoog zolang ze niet voldoende camera's kunnen leveren.

                                Vraag en aanbod, daar draait het om.
                                Bij elk nieuw model hebben ze daarvan al gebruik gemaakt om er zoveel mogelijk winst uit te kunnen halen.

                                Vorige zondag heb ik nog eens een hele dag foto's gemaakt met de 1D MKIII, het is niet omdat er ondertussen een nieuw model uitgekomen is dat ik met die "oude" plots geen mooie foto's meer kan maken (als de foto's niet goed zijn, dan ligt het niet aan de camera; maar wel aan mij).
                                Dat geldt ook voor mijn 5D MKII, zolang de prijs van het nieuwe model zo hoog blijft zal ik geen nieuwe kopen (tenzij ik een financiële meevaller zou krijgen, maar de kans dat ik de Lotto win is bijzonder klein).
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X