Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Iedereen heeft zijn eigen wensen bij een nieuwe body. Voor mijn gebruik is de D800 de camera die ik zou kiezen als ik maar 1 body zou mogen hebben.
    Natuurlijk wil dat niet zeggen dat hij geschikt is voor alles. Er zijn altijd dingen die nog beter kunnen met een D4, een Canon D5III, een Panasonic GFX, een Fujifilm X100, een Hasselblad. Maar voor 70-80% van mijn doeleinden is een een D800 meer dan geschikt. Ik kan er zelfs straks dingen mee waar ik een paar jaar terug hooguit van kon dagdromen.
    Natuurlijk kunnen we gaan klagen dat Nikon geen mini D4 uitbrengt voor de prijs van een D300, maar ik vind het fantastisch dat Nikon keuzes durft te maken waar onze mogelijkheden weer in een andere richting mee worden uitgebreid, en niet steeds meer van hetzelfde.
    100% mee eens, Nikon zet een grote stap voorwaarts met de nieuwe D4 en D800. Gedurft, maar ik ben vrijwel zeker dat andere fabricanten zullen (moeten) volgen en dat binnen afzienbare tijd dit aantal pixels normaal zal zijn op een beetje DSLR en zelfs op systeemcamera's.
    Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
      Deze zou dat moeten oplossen....

      6.7 de D800 en D4 staan daartussen, alleen vanaf 5.X denk ik te installeren
      Ik heb niks meer aan men Cs3 of ik moet via een DNG convertor....

      Ik slaag er niet in een en ander correct te installeren.Camera Raw blijft staan op versie
      6.6.0.261. Is er een bepaalde volgorde die ik moet on acht nemen of zo?
      Heb het niet echt nodig want mijn Capture NX2 kan vlot met de files om, maar is toch prettig moest ook Cs5 het kunnen.
      Graag een stap voor stap begeleiding voor ondergetekende computer dummie...


      Walter
      D850

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Ik slaag er niet in een en ander correct te installeren.Camera Raw blijft staan op versie
        6.6.0.261. Is er een bepaalde volgorde die ik moet on acht nemen of zo?
        Heb het niet echt nodig want mijn Capture NX2 kan vlot met de files om, maar is toch prettig moest ook Cs5 het kunnen.
        Graag een stap voor stap begeleiding voor ondergetekende computer dummie...


        Walter
        Misschien heb je hier iets aan? Een update via PS zelf zal niet werken om dit nog geen officiële versie is. Het gaat hier over een RC1 versie. Je zal dus manueel moeten proberen. Anders eerst de oude versie van de plug-in verwijderen in PS. Werkwijze installeren van 6.7 is hetzelfde als hieronder beschreven:

        Install Camera Raw 6.5 plug-in for Photoshop CS5 and Adobe Creative Suite 5 (manual installation on Mac OS or Windows)

        To install an updated Photoshop Camera Raw plug-in by downloading an update off the Adobe website:

        Download the update installer utility (Windows: Camera_Raw_6_5_updater.zip or Mac: Camera_Raw_6_5_updater.dmg) using the following links.

        •Windows: http://www.adobe.com/support/downloa...jsp?ftpID=5260
        •Mac OS: http://www.adobe.com/support/downloa...jsp?ftpID=5259

        1.

        Exit Photoshop CS5 and Adobe Bridge CS5.

        2.

        Double-click the downloaded file and follow the onscreen instructions.

        Note: After you download the installer utility, either unzip it (Windows) or mount the disc image to the desktop (Mac OS). Then, start the installation. The name of the file that you double-click to start the installation is AdobePatchInstaller.

        Note: If you have Windows Vista 64, install SP2 to unzip and run the update.

        3.

        Launch Photoshop CS5 or Adobe Bridge.
        Last edited by NikonZiv; 19 maart 2012, 12:40. Reden: foutje
        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          D800 NEF's hier downloadbaar.


          Walter
          Wow, wat een detail en scherpte...
          Maar allemaal van hetzelfde stilleven, zijn er nog ergens anders NEF voorbeelden?

          Mvg
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Ik slaag er niet in een en ander correct te installeren.Camera Raw blijft staan op versie
            6.6.0.261. Is er een bepaalde volgorde die ik moet on acht nemen of zo?
            Heb het niet echt nodig want mijn Capture NX2 kan vlot met de files om, maar is toch prettig moest ook Cs5 het kunnen.
            Graag een stap voor stap begeleiding voor ondergetekende computer dummie...


            Walter
            Hmm ik zag dit maar enkel op adobe, ikzelf kan je niet verderhelpen want ik heb cs3 . . . wacht nog op de cs6 release om over te schakelen.
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • Re: Nikon D800

              http://www.flickr.com/photos/dos-chi...n/photostream/
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                Misschien heb je hier iets aan? Een update via PS zelf zal niet werken om dit nog geen officiële versie is. Het gaat hier over een RC1 versie. Je zal dus manueel moeten proberen. Anders eerst de oude versie van de plug-in verwijderen in PS. Werkwijze installeren van 6.7 is hetzelfde als hieronder beschreven:

                Install Camera Raw 6.5 plug-in for Photoshop CS5 and Adobe Creative Suite 5 (manual installation on Mac OS or Windows)

                To install an updated Photoshop Camera Raw plug-in by downloading an update off the Adobe website:

                Download the update installer utility (Windows: Camera_Raw_6_5_updater.zip or Mac: Camera_Raw_6_5_updater.dmg) using the following links.

                •Windows: http://www.adobe.com/support/downloa...jsp?ftpID=5260
                •Mac OS: http://www.adobe.com/support/downloa...jsp?ftpID=5259

                1.

                Exit Photoshop CS5 and Adobe Bridge CS5.

                2.

                Double-click the downloaded file and follow the onscreen instructions.

                Note: After you download the installer utility, either unzip it (Windows) or mount the disc image to the desktop (Mac OS). Then, start the installation. The name of the file that you double-click to start the installation is AdobePatchInstaller.

                Note: If you have Windows Vista 64, install SP2 to unzip and run the update.

                3.

                Launch Photoshop CS5 or Adobe Bridge.


                MMmmm....Ik denk dat ik veiligheidshalve ga wachten op de officiële update, bedankt toch!

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Wow, wat een detail en scherpte...
                Maar allemaal van hetzelfde stilleven, zijn er nog ergens anders NEF voorbeelden?

                Mvg

                Jazeker, het volstaat wat rond te zoeken hier, je zal er na enige tijd wel vinden.

                Edit: kijk hier eens: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=40860712

                Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                Hmm ik zag dit maar enkel op adobe, ikzelf kan je niet verderhelpen want ik heb cs3 . . . wacht nog op de cs6 release om over te schakelen.
                Zelfde antwoord als aan Nikonziv; ik wacht liever dan dat ik mijn vers geïnstalleerde computer in de soep draai

                Walter
                Last edited by Phororhacos; 19 maart 2012, 15:46.
                D850

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  MMmmm....Ik denk dat ik veiligheidshalve ga wachten op de officiële update, bedankt toch!




                  Jazeker, het volstaat wat rond te zoeken hier, je zal er na enige tijd wel vinden.

                  Edit: kijk hier eens: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=40860712

                  Walter
                  Zelfde antwoord als aan Nikonziv; ik wacht liever dan dat ik mijn vers geïnstalleerde computer in de soep draai

                  Walter[/QUOTE]

                  Gebruik je OS.X of Windows? Zeker in eerste geval zal je Mac zeker niet in de soep draaien! Dat moet ik nog meemaken Je kan gerust die oudere versie verwijderen en de nieuwe installeren. Werkt het niet dan gewoon, dan de laatste officiële RAW terug installeren. Ik gebruik nu Lightroom 4 (ook van Adobe) en die zou nu wel overweg moeten kunnen met NEF van D800 en D4.
                  Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Hoop niet dat dit juist is


                    Here is from Nikon. I don't know Japanese and use Google translation.

                    It says:
                    "With regard to "D800" is scheduled to launch on March 22, 2012, has received reservations around far above expectations, that originally released quantity is not sufficient is expected in order to deliver I might get the time.
                    We apologize sincerely, and that has the inconvenience to our customers has received wait."
                    Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                      Zelfde antwoord als aan Nikonziv; ik wacht liever dan dat ik mijn vers geïnstalleerde computer in de soep draai

                      Walter
                      Gebruik je OS.X of Windows? Zeker in eerste geval zal je Mac zeker niet in de soep draaien! Dat moet ik nog meemaken Je kan gerust die oudere versie verwijderen en de nieuwe installeren. Werkt het niet dan gewoon, dan de laatste officiële RAW terug installeren. Ik gebruik nu Lightroom 4 (ook van Adobe) en die zou nu wel overweg moeten kunnen met NEF van D800 en D4.[/QUOTE]


                      Nee geen Mac, dan zou ik me echt helemaal moeten omscholen, ik wacht echt wel om dan meteen de definitieve versie te installeren.

                      Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                      Hoop niet dat dit juist is


                      Here is from Nikon. I don't know Japanese and use Google translation.

                      It says:
                      "With regard to "D800" is scheduled to launch on March 22, 2012, has received reservations around far above expectations, that originally released quantity is not sufficient is expected in order to deliver I might get the time.
                      We apologize sincerely, and that has the inconvenience to our customers has received wait."
                      Ja ik heb dat ook gelezen. Zoals ikzelf al zeg de in #84 van dit draadje: het zou wel eens ééérg lang kunnen duren.Toen ik mijn bestelling plaatste bij Rembrandt waren er al 15 bestellers voor de D800 en 6 voor de E versie. Dat kan misschien nog in mijn voordeel spelen: voor de E is veel minder belangstelling.


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Zoals ik al zei, paper launch dus....
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          dpreview heeft d800 beelden opgenomen in zijn "studio scene comparison tool"


                          alle RAW-bestanden kunnen afgehaald worden en kun je bewerken in je favoriete RAW-converter indien die de d800 ondersteunen !

                          opnames zijn gemaakt met 85mm objectief.

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            opnames zijn gemaakt met 85mm objectief.
                            Blijkt de AFS 85mm f/1.8G te zijn aan f/11. Er zit dus nog marge op: AFS 85mm f/1.4 aan f/5.6 zou nog meer detail moeten geven.

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Blijkt de AFS 85mm f/1.8G te zijn aan f/11. Er zit dus nog marge op: AFS 85mm f/1.4 aan f/5.6 zou nog meer detail moeten geven.
                              Die nieuwe 85mm AF-s f1.8 ziet er toch wel heel deftig uit Frank, en dat voor slechts 1/3 van de prijs van de 1.4. KLIK

                              Voor het gemak van vergelijken, heb ik ze eens naast elkaar gezet.



                              Uploaded with ImageShack.us

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Die nieuwe 85mm AF-s f1.8 ziet er toch wel heel deftig uit Frank, en dat voor slechts 1/3 van de prijs van de 1.4. KLIK

                                Voor het gemak van vergelijken, heb ik ze eens naast elkaar gezet.
                                Ik heb nooit gezegd dat de 85/1.8G slecht is qua scherpte, Geert

                                Op f/2 doet 'm zelfs iets beter dan de f/1.4G De f/1.4G piekt wel hoger tussen f/4 en f/8, en dat kan het verschil maken voor mensen die na de komma rekenen om camera's af te kraken of op te hemelen

                                Comment

                                Working...
                                X