Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D800

Dank je! Het werkte hoor. Net een van de NEF's bewerkt. Als ik de 40 mb nef opslaat is die op volle kwaliteit maar 9 mb. Verbaasde mij eigenlijk wel. Als Tiff doet die dan 105 mb
    Snelheid viel mij niet tegen op mijn dualcore pentium 8800 met 6 gyg geheugen.
    Groeten Remco.

Comment

Hier nog een interessant interview ivm de D800 :
      http://www.whatdigitalcamera.com/vid...andenburg.html

Het is wel duidelijk dat Nikon de lat nu wel héél hoog heeft gelegd .

Als je dan de prijsverschillen ziet met de Canon 5DIII, evenals de prijs van de nieuwe Canon-objectieven, dan kan men niet anders dan toch eens beginnen na te denken....
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

En de 'gedownloadde' NEF's werden hier zonder problemen verwerkt door Lightroom 4.
        Eventjes een ISO 12800 binnengehaald en door de ruisreductie-module van Lightroom 4 gehaald en 'gedownsampled' tot 12 MP : het resultaat was verrassend goed...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
          Hier nog een interessant interview ivm de D800 :
          Legendary National Geographic photographer Jim Brandenburg was given exclusive access to the Nikon D800 ahead of its launch. In this exclusive interview with WDC he shares his first impressions of the new camera

Het is wel duidelijk dat Nikon de lat nu wel héél hoog heeft gelegd
          Erg boeiend interview !
          Met, buiten al de uitbundige positieve punten, ook een duidelijke waarschuwing : "... It's far less forgiving..." - Ieder technisch foutje wordt door de hoge resolutie van deze camera onverbiddelijk afgestraft !
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Waarom zou je downsamplen? Dat is niet echt de filosofie voor de hoge mp's van de d800.
            Groeten Remco.

Comment

Na het beluisteren van dat interview denk ik dat ik een goede keuze gemaakt heb

Over een dag of 10 hoop ik dat écht te weten. Ondertussen al de handleiding doorspitten.
              Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

Wat betreft geheugenkaartjes zijn de SD-kaartjes een stuk goedkoper dan de CF-kaartjes.
                Bijvoorbeeld: Sandisk Extreme Pro 32GB 95MB/s voor slechts 90 Euro.
                Zijn er echter ook kwaliteitsverschillen met CF-kaartjes?
                Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

90 euro voor die kaart ? Ik heb diezelfde een pak meer betaald: dezelfde prijs als bij Art & Craft momenteel. 157 euro (op twee euro kijken we niet).

(Het gaat om de UHS-I Extreme Pro 95/90 MB/s van SanDisk, voor alle duidelijkheid.)
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hierbij de link: 32GB kaart voor 90 Euro:

Last edited by JoH; 17 maart 2012, 16:16.
                    Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

Oeps ...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Tijd om NL te gaan shoppen dan!

Sandisk Extreme Pro (UHS-I, 95MB/s) 32GB kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

Het kan nog goedkoper, deze kaarten van sandisk zijn klasse 6 (wat je nodig hebt voor een d800).

Sandisk Extreme HD Video 32GB SDHC Class 6 kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.
                        Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoH Bekijk bericht
                          Hierbij de link: 32GB kaart voor 90 Euro:

http://www.digitalsonline.nl/pagina/...32gbsd-xp.html
                          Interessant !
                          Ook wel geinteresseerd om te weten of er verschil is met CF ???
                          90mb is toch 90mb niet?
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

Comment

Welke zijn minimaal nodig? 95mbs of zou 45 ook voldoende zijn?
                            Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                              Geen idee eigenlijk, dat is altijd zowat de hamvraag he.
                              Een 600x zal normaal wel voldoende zijn, tis niet dat de d800 11fps moet gaan wegschrijven....wel 4x 40mb, lol

Hier wat tabelletjes:

Ikzelf ga voor de 600x gaan de 1000x is me veel te duur en ik heb niet ZO een haast anders had ik een D4 besteld
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                                Class 6 is het minimale. De d800 heeft een erg grote buffer volgens de manual dus de kaartsnelheid zal niet snel het probleem zijn.
                                Groeten Remco.

Comment

Working...
                                X