Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
    Iedereen heeft hier in de afgelopen weken het alleen maar over ISO prestaties gehad. Maar ik schreef al eerder dat o.a. ook die AF top moest zijn. En dat kan ik nu echt wel bevestigen. Snel en precies! En hoezo niet genoeg BPS? Inderdaad maar 4-6 bps, maar met de 70-200 VRII zijn ze wel allemaal haarscherp. Beter dus dan met m'n D7000 die er meer aan kan, maar waarvan de helft niet bruikbaar is.

    Zal dit weekend nog eens wat experimenteren met m'n nieuwe speelgoed
    hmm d7000 heeft er meer zeker!
    zou evenveel zijn als mijn d90 (4.5 ofzo) maar den ferm beter?
    6 fps met grip in raw?
    nikon stuff

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Zoals in ander topic reeds gezegt en toegegeven, dat ziet er in ieder geval stukken beter uit dan wat ik heb gezien bij het pre-release toestel bij Art & Craft.

      Zoals de testen er nu blijkbaar voorstaan hebben ze bij Nikon één grote fout gemaakt, deze sensor zit hier dan blijkbaar niet op zijn plaats, en moest in een D4x gezeten hebben, zo kon men de 24 Mp. sensor van de D3x dan in de D800 gebruikt hebben.
      Het lijk me toch onwaarschijnlijk Geert dat Nikon een model gaat vrijgeven (A&C) die het minder goed doet ? Volgens alle samples die ik al heb kunnen zien lijkt het of de D800 het ongeveer 1/3 tot een halve stop beter doet dan de D700. Maar dat is mijn indruk en misschien denk jij er ander over.
      Rekening houdend met de 36 mp vind ik dat wel
      Last edited by Funcky; 24 maart 2012, 17:08. Reden: 36 moest 36 mp zijn
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Het lijk me toch onwaarschijnlijk Geert dat Nikon een model gaat vrijgeven (A&C) die het minder goed doet ? Volgens alle samples die ik al heb kunnen zien lijkt het of de D800 het ongeveer 1/3 tot een halve stop beter doet dan de D700. Maar dat is mijn indruk en misschien denk jij er ander over.
        Rekening houdend met de 36 vind ik dat wel
        Het ging er daar toch eigenaardig aan toe hoor, in het D800 pre-release toestel mocht je van de Nikon demonstrand geen CF kaart tseken, je kon alleen één fotonemen en op het schermpje beoordelen, waar je er bij de D4 wel je kaartje mocht inbrengen en naar believen fotograferen, ik kan maar zeggen wat ik gezien heb hé.
        Last edited by Guest42; 25 maart 2012, 19:32.

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Vreemd genoeg nog geen enkele BD-gebruikerservaring hier.
          Een aantal toestellen zijn toch al geleverd ?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Het ging er daar toch eigenaardig aan toe hoor, in het D800 pre-release toestel mocht je van de Nikon demonstrand geen CF kaart tseken, je kon alleen één fotonemen en op het schermpje beoordelen, waar je er bij de D4 wel je kaartje mocht inbrengen en naar believen fotograferen, ik kan maar zeggen wat ik gezien heb hé.
            Was ook zo in Wilrijk bij Foto Rubens, omdat het een pre-productie D800 was en de software nog niet op punt stond.

            It's been kind of an exciting couple of weeks, with 3 major new SLRs released and a couple of more on the way. There are plenty of people out there who are doing in-depth reviews, touting the greatness of the new cameras, and trashing them online without having touched one (My favorite so far is [...]

            hier trouwens wat tests ivm de scherpte en hoe bepaalde lenzen presteren op de nieuwe toestellen..
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Vreemd genoeg nog geen enkele BD-gebruikerservaring hier.
              Een aantal toestellen zijn toch al geleverd ?
              Ik ben ook benieuwd naar een eerlijke mening en enkele voorbeelden van gebruikers, op hoge iso en in moeilijke omstandigheden liefst.

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Vreemd genoeg nog geen enkele BD-gebruikerservaring hier.
                Een aantal toestellen zijn toch al geleverd ?

                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Vreemd genoeg nog geen enkele BD-gebruikerservaring hier.
                  Een aantal toestellen zijn toch al geleverd ?
                  Ik zou ook graag volledige resolutie actiefoto's of tenminste 100% crops ervan zien

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Weet niet of deze link al gepost is? http://www.digifotopro.nl/content/ni...ruisprestaties
                    Flickr

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Hier wat actiebeelden van [NR]

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Wat is de resolutie van de D800 met een DX lens ?
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door nerdifant Bekijk bericht
                          wat is de resolutie van de d800 met een dx lens ?
                          15.4mp

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Heeft er al eens iemand de live view getest op zijn D800?
                            Blijkens dit draadje is de beeldkwaliteit er helaas op achteruitgegaan!


                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Heeft er al eens iemand de live view getest op zijn D800?
                              Blijkens dit draadje is de beeldkwaliteit er helaas op achteruitgegaan!


                              Walter
                              Iemand Naar het schijnt heeft het LCD schermpje ook last van een kwalijke groenzweem, dit brengt zowaar de D2X ( niet de S versie ) in herinnering

                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Ik gebruik niet zoveel live view, maar zal morgen eens check doen en het laten weten.

                                Grtz
                                Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                                Comment

                                Working...
                                X