Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    mooie serie wederom, ook ik begin een hekel te krijgen aan de 5D II, gisteren weer eens dit monster in mijn handen gehad en voelt gewoon heel vreemd aan, daarna weer de Oly en voelt vertrouwd, ook even gespeeld met de nieuwe sigma 30 mm en de resukltaten zijn erg goed, ook vol open retescherp, beetje onscherp in de hoeken, maar dat had ik verwacht en bij dit brandpunt zijn de hoeken van ondergeschikt belang, lensje is vrij snel, scherp, mooi kleurweergave alleen spuuglelijk, het is echt een zwart stompje, vooral in vergelijking met de 45 mm Oly, maar voor 149,- een absolute aanrader voor zijn geld.
    Denk dat ik de 19 mm ook maar ga halen en de 7.5 van Samyang.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Hoi,
      Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      Iemand al wat opbergspul gekocht of gezien ?
      Richard, schitterende foto's van dat katje...

      Closeupshooter. Ja, ik heb het een en ander aan klein verpakkingsmateriaal aangeschaft.

      Mijn camera + 12-35 lens heb ik in een snuittasje, Crumpler Quick Escape 300. Daar kunnen ook nog reservebatterijen en geheugenkaartjes bij.
      Mijn lenzen 100-300 en 40-150 in neoprene tasjes van Matin.
      De FL36 flitser in z'n origineel tasje, dit past precies met de omnibounce erop.
      Ik hou van een kleine camera en zo, dus ook de verpakkingen, tassen die ik meedraag moeten niet groot zijn.
      Als ik op langer op pad ga, dat heb ik dit geheel gewoon in een rugzak.
      Op het moment dat ik werkelijk op pad ga, in steden of natuurgebied, dan kies ik het materiaal wat ik nodig denk te hebben.
      Lens of flitser hang ik dan aan m'n broekriem. De tas aan m'n schouder, of de tas blijft in de auto en de camera hangt dan aan mijn schouder.
      Rondlopen met de camera aan mijn schuoder en twee lenzen aan mijn riem is totaal geen probleem... het is maar enkele honderden grammen.
      Ik probeer wel mijn keuze van materiaal waarmee ik "rondsjouw" tot een minimum te beperken.
      Dan geniet ik het meest van het gewichts en grootte verschil met eerst.

      Adrie
      Last edited by adrie; 27 september 2012, 08:53.

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Hoi,

        Ik moest nog effe snel iets anders gaan doen...
        Maar om de "grootte" van tasje + camera en lenspouch +100-300 te benadrukken , hier nóg een paar votootjes.




        Ik had eerst de Crumpler Quick Escape 150 geprobeerd, nóg kleiner... maar die was te krap.
        Kosten van mijn Crumpler, een kleine €40,-
        De lenstasje waren ergens rond de €15,- per stuk.

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Bedankt mensen!
          Leuk dat jullie de foto's mooi vinden.

          @ Closupshooter
          Ook ik ben nog opzoek naar een andere objectief en dacht ook even aan de Sigma 19mm, maar bij nader inziens en het zien van foto's die gemaakt zijn met de Sigma 19mm ben ik toch van gedachte veranderd.
          Persoonlijk vind ik in het algemeen de foto's niet scherp en erg dof.
          Dus ook mijn zoektocht gaat gewoon verder.

          Klik hier Lens Review (Steve Huff) van de Sigma 30mm op een nex7.
          Last edited by Richard_Drukker; 27 september 2012, 10:51.

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door Richard_Drukker Bekijk bericht
            @ Ief

            Bedankt

            Ik ga de E-M5 steeds leuker vinden.
            Ben erg druk met het ontdekken en uitvinden van nieuwe instellingen.
            beelden zijn allemaal in het zelfde bedje ziek, ze zijn te plat, zien jullie dat nu niet !
            hangt een grijs zweem over de beelden 1

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              de 30 mm revieuw van Steve Huff geeft precies mijn gevoel weer over de lens, voor het geld een no-brainer, absoluut aan te raden.
              Wat betreft de 19 mm laat ik even gaan, wachten is op de 17,5 1.8 van Oly.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                beelden zijn allemaal in het zelfde bedje ziek, ze zijn te plat, zien jullie dat nu niet !
                hangt een grijs zweem over de beelden 1
                Wat betreft dat je de beelden te plat vind, daar kan ik voor een gedeelte in mee gaan, maar die zweem die je ziet is duidelijk het resultaat van een filter, instelling die ik in Lightroom heb toegepast.
                Ook ik vind in het algemeen dat de E-M5 een bepaalde waas mee geeft, maar in dit geval niet.
                Die wel bewuste waas waar vele over praten is naar mijn bevinding makelijk op te lossen.

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  de kat is gewoon grijs.

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    hij heeft wel een beetje gelijk, er kan iets meer leven in de foto''s geblazen worden door ze ietsje meer contrast te geven, maar scherpte en kleurweergave zijn erg goed naar mijn bescheiden monitor en mening.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                      de 30 mm revieuw van Steve Huff geeft precies mijn gevoel weer over de lens, voor het geld een no-brainer, absoluut aan te raden.
                      Wat betreft de 19 mm laat ik even gaan, wachten is op de 17,5 1.8 van Oly.
                      De 19 mm zal waarschijnlijk beter tot zijn recht komen op Nex Camera's. De OLy 17,5 komt overeen met een vertrouwd 35 mm .. maar ik vrees dat deze in de prijsklasse van de 12mm zal liggen..
                      De constructie is in ieder geval op hetzelfde niveau dan de 12mm en de 75mm.. Prijs rond 600 euro ?????
                      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Richard_Drukker Bekijk bericht
                        Wat betreft dat je de beelden te plat vind, daar kan ik voor een gedeelte in mee gaan, maar die zweem die je ziet is duidelijk het resultaat van een filter, instelling die ik in Lightroom heb toegepast.
                        Ook ik vind in het algemeen dat de E-M5 een bepaalde waas mee geeft, maar in dit geval niet.
                        Die wel bewuste waas waar vele over praten is naar mijn bevinding makelijk op te lossen.
                        de oorzaak van de zweem is gebrek aan contrast, als je je contrast op normaal niveau brengt zal zweem verdwijnen.
                        opvallend is dat dit zich voordoet in praktisch alle foto's die hier al gepost zijn, foto's in zonlicht schijnen dit fenomeen niet te hebben.

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Richard_Drukker Bekijk bericht
                          Wat betreft dat je de beelden te plat vind, daar kan ik voor een gedeelte in mee gaan, maar die zweem die je ziet is duidelijk het resultaat van een filter, instelling die ik in Lightroom heb toegepast.
                          Ook ik vind in het algemeen dat de E-M5 een bepaalde waas mee geeft, maar in dit geval niet.
                          Die wel bewuste waas waar vele over praten is naar mijn bevinding makelijk op te lossen.
                          Beste Richard,
                          Laat je toch niet opjagen door één of andere gozer die denkt dat foto's van anderen naar zijn normen en waarden moeten gemaakt worden.
                          Als jij of nog andere mensen je foto's goed vinden da's toch het enige die telt ? Volg je eigen ritme en je eigen gevoel waar je vind dat je een foto moet verbeteren.. laat je niet beïnvloeden door personen die alleen hun informatie van het internet halen en die dikwijls zelf geen camera hebben of er in de praktijk zelf niks van bakken.
                          Kritiek geven is altijd de gemakkelijkste weg en als je naar iedereen zijn mening moet luisteren dan kom je ook nergens.
                          Kijk wat voor jou het beste is.. deel gerust je foto's hier met andere OMD gebruikers.. is een foto goed .. des te beter.. ni goed ? so what ? ti's uiteindelijk maar een foto.
                          En wat zweem betreft.. soms is dat niet gewenst of soms juist wel.. Kan een verkeerde witbalans zijn of een kleur van een groot oppervlak die uitstraalt op andere elementen.
                          Wat me wel eens stoort op de OMD dat er soms een blauwzweem opduikt in AWB vanuit het niets.. bij interieur opnamen met licht via venster of dergelijke.
                          Wil je helemaal geen kleurzweem dan werk je beter met gecontroleerd licht zoals het voorbeeld met het katje van SmartPics.
                          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Eens een landschappeke met de OM-D.



                            Bewerkt in Lightroom en gebruik gemaakt van één van de lightroom presets die op preview staan waarvan hier ook al sprake was.
                            Genomen met de Oly 12-50mm
                            Last edited by Ief; 30 september 2012, 16:56.
                            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              En nog eentje....

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Graag had ik even jullie advies gevraagd. Ik ben zelf in het bezit van een Olympus E420 met bijhorende uitrusting:
                                * Zuiko 14 - 42 mm (kitlens)
                                * Zuiko 40 - 150 mm (Kitlens)
                                * Zuiko Digital 70 - 300 mm
                                * Flash FL-36

                                Ik vrees dat mijn toestel wel eens binnen de kortste keren de geest zou kunnen geven (al hoop ik van harte van niet). Dus daarom volgende vragen.

                                De lenzen kunnen die nog gebruikt worden op dit toestel? Zo ja zijn er nadelen te ondervinden? Want deze lenzen zijn waarschijnlijk niet gemaakt met het oog op volledige funtionaliteit op andere toestellen.

                                En is dit toestel geschikt om te gebruiken voor autosportfotografie? Graag eens jullie mening.

                                @Zeus1: Mooie foto

                                Comment

                                Working...
                                X