Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Heb hier 1 imitatie en die gaat net zo lang mee als de originele. Gebruik de imitatie-oplader voor beide batterijen en die laadt sneller op dan de originele oplader.
Nieuwe Firmware 1.5 opgezet.
Ruis in de camera is weg ( op zelfde niveau dan in video-mode)
Stabilisatie on screen moet wel uit staan ( half indrukken bij iS = UIT )
Hallo, ik ben nieuw hier want pas sinds vorige week een trotse EM5 bezitter...
Ik wil nu ook de firmware update doen, maar bij Olympus B zitten ze blijkbaar pas aan versie 1.1.
Waar kan ik de nieuwe versie 1.5 vinden ????
Alvast bedankt voor jullie raad aan deze (Olympus EM5) nieuweling :-)
Op de Belgische site staat geen firmware, wel een programma om die firmware aan te passen. Die firmware wordt met die software dan eerst van het internet gedownload en geïnstalleerd. Als die 1.5 bestaat, zal die wel geïnstalleerd worden.
Je kan hiervoor ook de master-suite van Olympus gebruiken.
Hallo, ik ben nieuw hier want pas sinds vorige week een trotse EM5 bezitter...
Ik wil nu ook de firmware update doen, maar bij Olympus B zitten ze blijkbaar pas aan versie 1.1.
Waar kan ik de nieuwe versie 1.5 vinden ????
Alvast bedankt voor jullie raad aan deze (Olympus EM5) nieuweling :-)
Eerst en voral updaten kan je alleen via Olympus software. Je dient de camera-updater software uit de link te downloaden en te installeren op je computer. De E-M5 verbind je met de meegeleverde USB kabel aan de computer (zorg dat de batterij van de camera volledig geladen is!!!!) Daarna de camera opzetten (en de optie massa opslag selecteren op de camera) en het programma zijn ding laten doen. Eerst zal de firmware worden ge-update naar 1.3; de procedure moet je herhalen om 1.5 te krijgen. Is echt een fluitje van een cent...
De nieuwe firmware is puik: gedaan met het vervelende geruis van de IBIS; snellere en nauwkeurige autofocus (nog sneller! - vooral in C-AF); en vooral gedaan met het seconden wachten tot de camera uit slaapmodus ontwaakt (was mijn grootste grief) - dit is nu direct. Heb ook de idruk dat de batterij minder aangesproken wordt (maar dat zal pas na langere tijd moeten blijken.) Zeker de moeite om te upgraden...
Ok Polleke & Marcfoto, het is perfect gelukt, eerst naar versie 1.4 en dan naar 1.5...en ook een lens (14-150mm) heeft een upgrade van 1.0 naar 1.1 meegekregen. Helemaal stil is hij niet, maar mij stoort het ook (nog ?) niet.
En nu maar uittesten...
Ok Polleke & Marcfoto, het is perfect gelukt, eerst naar versie 1.4 en dan naar 1.5...en ook een lens (14-150mm) heeft een upgrade van 1.0 naar 1.1 meegekregen. Helemaal stil is hij niet, maar mij stoort het ook (nog ?) niet.
En nu maar uittesten...
Euh.... ik hoor hem nog alleen als ik hem naast mijn oor hou. Dus eigenlijk niets
Staat in je instelling "iS aan bij half indrukken" ???
Eerst en voral updaten kan je alleen via Olympus software. Je dient de camera-updater software uit de link te downloaden en te installeren op je computer. De E-M5 verbind je met de meegeleverde USB kabel aan de computer (zorg dat de batterij van de camera volledig geladen is!!!!) Daarna de camera opzetten (en de optie massa opslag selecteren op de camera) en het programma zijn ding laten doen. Eerst zal de firmware worden ge-update naar 1.3; de procedure moet je herhalen om 1.5 te krijgen. Is echt een fluitje van een cent...
De nieuwe firmware is puik: gedaan met het vervelende geruis van de IBIS; snellere en nauwkeurige autofocus (nog sneller! - vooral in C-AF); en vooral gedaan met het seconden wachten tot de camera uit slaapmodus ontwaakt (was mijn grootste grief) - dit is nu direct. Heb ook de idruk dat de batterij minder aangesproken wordt (maar dat zal pas na langere tijd moeten blijken.) Zeker de moeite om te upgraden...
Marc...
Je camera-updater software moet je toch niet downloaden .. die is toch meegeleverd ?
Voor de rest.. alles mee eens.. ferme update en heel eenvoudig ... gemakkelijker dan mijn Canon's
heb er ook een Pen-epl3 bijgekocht, ben heerlijk kompleet en kompact nu inmiddels, was een verkeerde prijzing bij BCC, deze boden hem aan voor dik 100 euro onder de goedkoopste internetprijs, als zijnde laatste model, echter stonden er nog 2 dozen in de vitrine die ik natuurlijk wel wilde voor dat geld, de verkoper stond alleen een beetje vreemd te kijken en te twijfelen of het allemaal wel klopte, maar voordeel is bij dit soort zaken dat ze er te weinig van af weten dus ik kreeg hem mooi mee voor dat geld, gold natuurlijk voor een ouder type die erbij stond, echter de tekst vermelde epl3, foutje waar ik gretig gebruik van maakte.
Oorspronkelijk geplaatst door ClosupshooterBekijk bericht
heb er ook een Pen-epl3 bijgekocht, ben heerlijk kompleet en kompact nu inmiddels, was een verkeerde prijzing bij BCC, deze boden hem aan voor dik 100 euro onder de goedkoopste internetprijs, als zijnde laatste model, echter stonden er nog 2 dozen in de vitrine die ik natuurlijk wel wilde voor dat geld, de verkoper stond alleen een beetje vreemd te kijken en te twijfelen of het allemaal wel klopte, maar voordeel is bij dit soort zaken dat ze er te weinig van af weten dus ik kreeg hem mooi mee voor dat geld, gold natuurlijk voor een ouder type die erbij stond, echter de tekst vermelde epl3, foutje waar ik gretig gebruik van maakte.
Ben benieuwd hoe ze de prijsstelling hier gaan doen van de OM-D E-M5 ten opzicht van de PEN EPL5 als die uit is.
Comment