Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
    Ben benieuwd hoe ze de prijsstelling hier gaan doen van de OM-D E-M5 ten opzicht van de PEN EPL5 als die uit is.
    Aan welke prijs had je dan gedacht ?
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Aan welke prijs had je dan gedacht ?
      Bah, kweet nie hoe minder hoe beter zekers...

Zie de nieuwe Pen EPL 5 in Nederland overal € 699 staan met 12-42 lens. Bij Konijn € 719
      Verschil met de OM-D E-M5 is toch al direct € 580 hier. Heb je dan voor dat verschil een zoveel ander/beter toestel, is het dat waard?
      Denk dat de Pen kwalitatief aardig uit de hoek komt met zijn omd-sensor + voor dat verschil koop je nog 1.5 lensje bij.

Comment

sensor is en meerder zaken is welliswaar identiek aan de OMD, maar om het vergelijk kompleet te maken zul je een aantal
        zaken erbij op moeten tellen, de optische zoeker, eventueel als lenskit het verschil tussen de 12-50 en de 12-42 lens, wat er dan over blijft is een stukje design wat je betaald en dat is niet zo heel groot, dus vind dit wel meevallen.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          sensor is en meerder zaken is welliswaar identiek aan de OMD, maar om het vergelijk kompleet te maken zul je een aantal
          zaken erbij op moeten tellen, de optische zoeker, eventueel als lenskit het verschil tussen de 12-50 en de 12-42 lens, wat er dan over blijft is een stukje design wat je betaald en dat is niet zo heel groot, dus vind dit wel meevallen.
          Inderdaad, de 3 zaken die je opnoemt: zoeker, verschil bereik van lens (zou toch extra voor de 45/1.8 gaan) en de rest is nostalgisch design. Ik wil/kan niet over de drempel van € 1000 stappen voor enkel de body. Ook nog maar eerst eens de test afwachten van de nieuwe pen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
            Bah, kweet nie hoe minder hoe beter zekers...

Zie de nieuwe Pen EPL 5 in Nederland overal € 699 staan met 12-42 lens. Bij Konijn € 719
            Verschil met de OM-D E-M5 is toch al direct € 580 hier. Heb je dan voor dat verschil een zoveel ander/beter toestel, is het dat waard?
            Denk dat de Pen kwalitatief aardig uit de hoek komt met zijn omd-sensor + voor dat verschil koop je nog 1.5 lensje bij.
            Moet er natuurlijk een EVF bijrekenen (om prijsvergelijking te maken) een kleine 200 euro.
            Schermpje achteraan is ook van mindere kwaliteit, 1FPS minder en nog een paar kleine zaken.
            Ook niet vergeten de IBIS ... wat toch niet niks is.. niet ...?

Interessant om een EPL 5 als 2e body erbij te hebben. (verplicht 14-42 erbij te nemen ?)
            Persoonlijk ben ik tevreden met de EPM 2.. ook dezelfde sensor en nog 100 euro goedkoper
            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Je bedoelt de electronische zoeker ?

Comment

natuurlijk de elketronische optische zoeker

afgelopen weekend weer eens lekker de macrofunctie van het kitlensje uitgeprobeerd, valt niet tegen vind ik zelf.
                Beelden onbewerkt JPEG''s direct uit de cam.

(even voor alle duidelijkheid, paddestoeltje is echt blauwig, dus is geen kleurzweem !!)

Comment

@ Closeupshooter

Bovenste foto zeer knap... mooie kleuren

Comment

Ik ben misschien van plan de Grip aan te schaffen. Weet er soms iemand of je het wieltje op de Grip (eerste deel grip) los kan configureren van de andere twee wieltjes ? .. bv.. 1e wiel op de camera Diafragma, 2e wiel compensatie ... wieltje op de grip Iso

Comment

nee, je kunt alleen dezelfde eigenschappen toewijzen als van de body, dus als op de body je hiermee de compensatie in kunt stellen dan op dat wieltje ook, valthans zo heb ik het ervaren, heb het in ieder geval nog niet gevonden of dit anders kan.
                      Wel is deze (dure) grip wel aan te raden, alleen jammer dat je hem niet in twee delen aan kunt schaffen, het onderste deel nl gebruik ik zelden of nooit, alleen het eerste kleinere deel met het handvat.
                      Nadeel is wel dat je hem eraf moet schroeven om de baterij te verwisselen, hadden ze beter een oplossing voor kunne bedenken dat dit gemakkelijker ging.

Comment

Deze foto's kon ik het mij toch even niet laten om te plaatsen.
                        Een collega van me die zopas zijn nieuwe Dodge Ram 1500 (390 pk) kwam presenteren.
                        Machtige wagen !

Comment

nee, je kunt alleen dezelfde eigenschappen toewijzen als van de body, dus als op de body je hiermee de compensatie in kunt stellen dan op dat wieltje ook, valthans zo heb ik het ervaren, heb het in ieder geval nog niet gevonden of dit anders kan.
                          Wel is deze (dure) grip wel aan te raden, alleen jammer dat je hem niet in twee delen aan kunt schaffen, het onderste deel nl gebruik ik zelden of nooit, alleen het eerste kleinere deel met het handvat.
                          Nadeel is wel dat je hem eraf moet schroeven om de baterij te verwisselen, hadden ze beter een oplossing voor kunne bedenken dat dit gemakkelijker ging.
                          Das dan wel jammer dat je het niet apart kan instellen... juist om die reden zou ik de grip dan nog wel gekocht hebben. Zoals je zelf zegt, spijtig dat je het eerste deel niet apart kan kopen.. en idd het probleem dat je de grip telkens moet afschroeven voor de accu te vervangen zint me eigenlijk ook niet.
                          Dus het enige dat er dan nog overblijft is de betere handgreep.. maar de camera wordt er ook weer groter mee.. en gaat eigenlijk tegen de filosofie van Olympus in om de camera zo compact mogelijk te houden.
                          Ik zal eens dezer dagen eens proberen hoe de grip aanvoelt.. bedankt voor de info !

Comment

Beste OM-D gebruikers,

Door diverse omstandigheden ben ik genoodzaakt mijn OM-D + grip en samen met mijn twee objectieven 45mm en 14mm te verkopen.
                            Graag zou ik willen weten of er hier iemand is die mij kan zeggen waar (website) ik mijn spullen het beste te koop kan zetten.
                            Zo heb ik zelf uiteraard diverse website's bezocht, maar nog niet echt iets gevonden.
                            Marktplaats vind ik niet echt een optie.
                            Het lijkt mij leuk om mijn spullen aan een kenner of iemand met echte interesse te verkopen.

Comment

Mijn OMD-5 staat hier gewoon bij de rubriek Aangeboden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JRodeberg Bekijk bericht
                                Mijn OMD-5 staat hier gewoon bij de rubriek Aangeboden.
                                Bedankt voor je reactie.

Ja deze rubriek heb ik ook gezien en nu een toppic in aangemaakt.
                                Heb de hoop dat er een site met een rubriek specifiek voor OM-D zou bestaan waar mensen met kennis en interesse komen.
                                Ik las in je bericht dat je met een D700 fotografeerd.
                                Ook ik fotografeer met de body en misschien als het mee zit volgende maand ook met de D800.
                                Suc6 met fotograferen!
                                Last edited by Richard_Drukker; 25 oktober 2012, 12:04.

Comment

Working...
                                X