Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    enige wat ik mis is de retro draagband, ben nu op zoek naar zo een jaren zevetig model met geweven patroon in veel kleurtjes, de ouderen weten wel welke ik bedoel, weet iemand of deze nog ergens te krijgen zijn.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      enige wat ik mis is de retro draagband, ben nu op zoek naar zo een jaren zevetig model met geweven patroon in veel kleurtjes, de ouderen weten wel welke ik bedoel, weet iemand of deze nog ergens te krijgen zijn.
      Ik stam ook nog uit de tijd van een Practika MTL 5, dus ja ik ken dat, maar waar je dat kan vinden weet ik niet.
      Ik zoek eigenlijk zo'n draagband die je kan losmaken met clips die vasthangen aan de camera zelf. (met riempjes)
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
        enige wat ik mis is de retro draagband, ben nu op zoek naar zo een jaren zevetig model met geweven patroon in veel kleurtjes, de ouderen weten wel welke ik bedoel, weet iemand of deze nog ergens te krijgen zijn.
        Misschien vind je hier wat tussen: http://rigu.co.uk/imo-camera-straps/

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          dan denk ik aan de eerste plaats bij Macro waar je bij 4/3 op F8 dezelfde diepte bekomt dan f16 op FF. (op F16 bij FF scherpte al omlaag door diffractie).
          En wat doet de diffractie op MFT bij f8, zou die ook al niet de scherpte aantasten?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            En wat doet de diffractie op MFT bij f8, zou die ook al niet de scherpte aantasten?
            Weeral mis je hier het punt van discussie.
            Vergelijk b.v. Een L.P Elm.. 45 2.8 v.s pakweg een Canon 100 2.8. De Pana houdt goed stand tot F16 ... een vergelijkbaar resultaat of zelfs beter dan de Canon. Althans wat diffractie betreft.

            Maar het punt is scherptediepte ...

            Bij vergelijkbaar diafragma heb je bij de Pana meer scherptediepte. F16 is F32 In FF.
            Bij F32 blijft van je scherpte nog weinig over.

            Scherpte is een feit...echter diffractie is dat niet.

            Grote Scherptediepte is meer dan welkom bij Macro

            voordeel ook nog...als je Macro uit de hand schiet kan bij M43 bij groter diafragma dan FF met dezelfde scherptediepteresultaat snellere sluitertijden gehanteerd worden.
            Last edited by Funcky; 9 september 2012, 11:37. Reden: schrijffout
            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Gisteren de Zuiko 75 1.8 afgehaald
              Hieronder een Foto samen met de OMD EM5

              De andere foto laat zien hoe deze in Size overkomt tegenover de andere objectieven.
              Van links naar rechts... De 75 1.8, de 12 2.0, de 45 1.8 en als laatste de Samyang 7,5 mm 3.5



              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                En hieronder twee foto's van Camera Size afmetingen waarvan van de eerste van de Canon G1X en de OMD
                De tweede foto is een vergelijking van de 5DMKII en de G1X die ik al eerder geplaatst had.

                Beide foto's zijn genomen met een iPhone (beetje ruis in de foto)

                Gewoon om een idee te geven van de afmetingen.




                Last edited by Funcky; 11 september 2012, 23:09. Reden: Foto te groot.. aangepast
                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Hou het voorlopig eerst eens bij de kitlens, die absoluut goed te noemen is, zelfs in vergelijking met de 24-105L doet deze kitlens van Oly het harstikke goed, daarbij de 45 mm natuurlijk, deze krijgt van mij de nieuwe Plastic Fantastic titel, geweldig lensje voor zijn geld, wellicht op korte termijn nog de Sigma 19 EX 2.8, maar dan voorlopig even stoppen, kan het nl niet over mijn hart krijgen om al mijn Canon spul te gaan verpatsen.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                    Hou het voorlopig eerst eens bij de kitlens, die absoluut goed te noemen is, zelfs in vergelijking met de 24-105L doet deze kitlens van Oly het harstikke goed, daarbij de 45 mm natuurlijk, deze krijgt van mij de nieuwe Plastic Fantastic titel, geweldig lensje voor zijn geld, wellicht op korte termijn nog de Sigma 19 EX 2.8, maar dan voorlopig even stoppen, kan het nl niet over mijn hart krijgen om al mijn Canon spul te gaan verpatsen.
                    Ik heb dus ook een OM-D E-M5 gekocht maar ga er ook niet m'n Nikon materiaal voor wegdoen. Toch vind ik dit een erg leuk en schitterend toestel. Vind de kitlens zelf ook erg goed. Ben ferm onder de indruk van de macro stand. Al eens vergeleken met m'n Nikkor 105 f2.8. Ben zelf ook nog van plan om de Oly 45 1.8 te kopen maar ga misschien nog wat wachten tot er een zwarte versie van uitkomt. Volgens 43rumors.com komt die er aan.

                    Ik heb wel een punt van kritiek en dat is het ontbreken van zo'n mooie zonnekap bij Olympus objectieven. Ik weet niet hoe dat met Panasonic is maar een zonnekap zouden ze er toch mogen bijleveren.

                    Hier nog eens een vergelijking met een D800

                    Last edited by Ief; 10 september 2012, 19:14.
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Heel erg mooie site voor de Olympus fans met veel over de OM-D E-M5: http://www.stevehuffphoto.com/2012/0...cro-43-by-far/

                      Veel vergelijkingen en ook een review met de 12-50 kitlens.
                      Last edited by Ief; 10 september 2012, 19:10.
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Dit weekend met de Hopduvel in Asse waar er genoeg beweging aanwezig is zal ik meer uitgebreid foto's maken met tracking.
                        Ik ben zeer nieuwsgierig naar je bevinden
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Ik ben zeer nieuwsgierig naar je bevinden
                          AF tracking lijkt me gemiddeld, een goed contrastrijk onderwerp is nodig om te volgen zeker in continues mode. Voetbal zal nog wel lukken, Basket waar snelheid van de beweging hoger ligt lijkt me moeilijk. Vliegtuigen lijkt me geen probleem omdat afstand-snelheid onderwerp relatief trager is.
                          Ik heb dit weekend Fotoshoot Modeshow Opening Introfasion in Asse geprobeerd en heb toch maar gekozen om in single modus te werken vermits ik teveel missers had in AF Cont. Mode.

                          Het is nog te vroeg om direkt een oordeel te vellen maar de eerste ervaring lijkt op gebied van AF Tracking of servo in snel repeterende combinatie gemiddeld.

                          Je kan ook opteren voor het Touchscreen. Dat werkt best wel snel... Hangt natuurlijk af van je eigen handigheid want je vinger bepaald het punt en de snelheid... Acurracy is erg getrouw op deze manier.
                          Touchscreen op DSLR is praktisch onbestaand (650D....) dus ook maar weinig ervaringen te delen.

                          Kortom AF tracking lijkt me overeen te komen met een 5DII
                          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Hier 2 foto's waar ik gebruik gemaakt heb van AF Tracking




                            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              de macrostand verbaast me ook, hieronder eentje genomen met de 12-50 (zomaar een lelijk fototje, maar gaat om de macrostand, spinnetje is een springspinnetje van amper 3/4 mm groot)

                              Mijn beste Foto moek nog trekke.

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                                de macrostand verbaast me ook, hieronder eentje genomen met de 12-50 (zomaar een lelijk fototje, maar gaat om de macrostand, spinnetje is een springspinnetje van amper 3/4 mm groot)

                                Maar hoeveel is deze foto gekropt?


                                @Funcky; bedankt voor je reactie en voorbeelden.
                                www.indetailfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X