Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Toch geen lelijk fotootje vind ik

Ook een probeersel van mij:

Niks gecropt.
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      de macrostand verbaast me ook, hieronder eentje genomen met de 12-50 (zomaar een lelijk fototje, maar gaat om de macrostand, spinnetje is een springspinnetje van amper 3/4 mm groot)

ik vind dat helemaal geen lelijk fotootje ... vrij mooi zelfs
      Ik geloof dat de 12-50 0,38 x Macro is zeker ? komt dan overeen met 0,76 x als je full frame gebruikt (op gebied van beeldvullend) verdomd close tegenover een 1:1 macro lens op full frame.. ni slecht voor een kitlens
      Verbeter mij als ik mis ben !
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

@ Ief
        een goede kitlens voor occasionele macro opnamen dus.
        Das veel belovend voor de 60 MM 2.8 macro
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Maar hoeveel is deze foto gekropt?

@Funcky; bedankt voor je reactie en voorbeelden.
          Graag gedaan hoor.. ik ben benieuwd hoe de AF tracking het bij sport gaat doen.. maar ik vrees ervoor

Wat die foto van het spinnetje betreft denk ik dat Closeupshooter hem idd gecropt heeft. Ik denk 5X in de breedte van de foto volgens zijn gegevens en mijn berekening..

De sensor van de OMD meet ong. 17mm in breedte ..indien het beestje 17mm moest zijn dan zou deze schermvullend overkomen.. maar het spinnetje zou rond de 3,5 mm bedragen dus dat is ong. 1/5 van de
          breedte van de Sensor van de OMD .. wel in acht nemend dat het beestje met een 1/1 macro lens zou genomen zijn
          Dus 1/5 van de breedte van je foto met een 1:1 macro objectief
          Vermits het hier gaat om de kit-lens die macro 0,36 X (ong. 1/3 van een macro lens) wordt die 1/5 nog eens vermenigvuldigd met factor 3 ..dus 1/15
          Dus de foto van het beestje zou 1/15 moeten zijn van je totale foto, wat hier niet het geval is.
          Ik zie ong. het beestje 1/3 hier op de foto .. dus geen 1/15 wat neerkomt dat de werkelijke foto ongeveer 4 a 5 keer breder is.
          Ik denk niet dat ik hier ver naast zit

Comment

nee, niet gecropt, zo rechtsreeks uit de camera, geheel niet bewerkt tegen mijn principes in.

Zit/zat op mijn werk en heb de foto recht van het kaartje wat nog in de camera zit afgehaald, even door brodermaker en op het forum geknald.

Ook al is het kitlensje in vergelijking met de primes of andere lenzen niet zo goed, voor sommige macrootjes en voor filmen vind ik het een erg goed objectiefje.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
              nee, niet gecropt, zo rechtsreeks uit de camera, geheel niet bewerkt tegen mijn principes in.

Zit/zat op mijn werk en heb de foto recht van het kaartje wat nog in de camera zit afgehaald, even door brodermaker en op het forum geknald.

Ook al is het kitlensje in vergelijking met de primes of andere lenzen niet zo goed, voor sommige macrootjes en voor filmen vind ik het een erg goed objectiefje.
              Ik geloof je ze, ik zie dat ik een fout in mijn berekening gemaakt heb.
              In ieder geval leuk fotoke

Comment

Beste mensen,

Ik fotografeer al jaren met Nikon en de laatste twee jaar met een D700.
                Nu heb ik nog maar net de E-M5 aangeschaft en moet zeggen dat ik het een geweldig camera vind.
                Behalve op 1 punt en dat is, dat ik de standaard kleuren vind tegen vallen.
                Voor mijn gevoel te warm een bruin, groene waas.
                Uiteraard schiet ik Raw en kan ik de kleuren aanpassen.

Wat is jullie ervaring?

Comment

kwaliteit van de beelden die ik hier zie verschijnen (jpeg's), en ook op andere fora, zijn zeer matig van kwaliteit, vooral kleuren en contrast vallen tegen

Comment

Hier een testfoto genomen met OMD en 75 1.8 recht uit de camera..

Last edited by Funcky; 13 september 2012, 21:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Richard_Drukker Bekijk bericht
                      Beste mensen,

Ik fotografeer al jaren met Nikon en de laatste twee jaar met een D700.
                      Nu heb ik nog maar net de E-M5 aangeschaft en moet zeggen dat ik het een geweldig camera vind.
                      Behalve op 1 punt en dat is, dat ik de standaard kleuren vind tegen vallen.
                      Voor mijn gevoel te warm een bruin, groene waas.
                      Uiteraard schiet ik Raw en kan ik de kleuren aanpassen.

Wat is jullie ervaring?
                      Lol.. standaard Jpegs vind ik juist heel goed van deze camera.. Staat hier in Neutraal color mode, soms laat auto-witbalans wel een steek vallen maar over het algemeen zeer natuurlijk

Comment

Maar Funky, jij hebt geen last van een bepaalde lichte waas?
                        Mischien is het voor mij een kwestie van wennen.

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat je met de bovenstaande foto wilt aangeven.
                        Deze foto is met een Sony gemaakt en toch niet met een E-M5.

Comment

Ik vind de standaard jpeg's ook nie slecht.
                          De eerste keer dat ik met m'n OM-D op stap ging had ik enkel in jpg geschoten en eens vergeleken met m'n D300s en vond ze eigenlijk beter.
                          RAW wordt ook wel aanbevolen heb ik al gelezen.
                          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Processie-foto komt toch gewoon uit Funky zijn OM-D-E-M5?

Comment

Toen ik in 2006 van Nikon kwam en overgestapt ben naar Canon was ik ook teleurgesteld. Nikon vond ik duidelijk levendiger over heel de lijn. Maar ondertussen al 6 jaar Canon gewoon en vind nu dat de Canon Jpegs veel natuurlijker zijn.
                              Zo ook deze Olympus .. kleuren zijn zachter en pastelachtiger dan b.v Nikon en Sony maar dat ligt meer aan de interne instellingen dat de fabrikant standaard toepast.
                              Even wennen.
                              Canon instapcamera's zoals 1100D zijn bv.van fabriek uit al overgesatureerd met meer pop en wow dan b.V een 5D2.
                              Foto's die ik geplaatst heb zijn onbewerkt en gewoon om aan iets aan te tonen zoals resultaat met AF tracking.
                              Elke foto van gelijk welk apparaat kan je kleur contrast enz bewerken en zelfs voor zorgen dat je met verschillende camera's hetzelfde resultaat behaald.
                              Geen enkele Camera, nog Sony , Canon, Pana, Pentax , Oly enz.. is beter daarin. Ligt gewoon aan je instellingen of aan de fotograaf of nabewerking natuurlijk.
                              Zaken zoals resolutie en ruis en scherptediepte (lenzen , grote sensor) kunnen wel verschillen en snelheid en bediening of grootte van de camera kunnen wel verschillen natuurlijk.
                              Indien je de Jpegs standaard niet goed vind dan kan je altijd Raw schieten.

Laat je vooral niet ontmoedigen door b.v negativiteit van anderen en volg vooral je eigen visie.. jij bepaald de compositie, kleur, contrast
                              De OMD EM5 is een fantastische Tool waar ik al veel plezier aan beleeft heb.. maar ook ik zit nog in experimentele fase met deze camera

Comment

@ Richard_Drukker
                                neen foto is met OMD en 75 1.8 heb het aangepast

Comment

Working...
                                X