Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D7000 probleem

Heeft Procirep het probleem kunnen corrigeren? Ik denk namelijk dat ik met een gelijkaardig probleem zit met een D7000 aangekocht in November. Heb met 3 lenzen getest, focus ligt op de zwarte lijn die gelijk met het nulpunt op de lat ligt:

Groeten.

Comment

Ook zelfde probleem,

Dinsdag terugehaald, getest even, dinsdag, is nu denk ik nog op -20 voor 35-70 2.8,
      voor 50 1.4 g -18 en 80-200 2.8 -18,
      Zou ook graag naar -10 of zo gaan, is dus ook die 50 1.4 G die van december 2011 is.
      Wel beetje raar nog, weet niet wat ik moet denken hierover.
      Terug naar procirep doen of niet?
      Ze zijn daar wel van goede wil wel, na 4 dagen was de body gecorigeert.
      Maar is toch nog dubbel gevoel.
      Groeten,
      Beerk

Comment

Kan je niet vragen waarom de uitgevoerde correctie zo klein is? Is het wegens een technische beperking of leverde die kleine correctie bij hun wel bevredigende resultaten op (en wat is voor hen bevredigend)?

Comment

Hallo,
          Gisteren 10-2-2012 naar procirep gebeld, verteld dat ik nog -18 -20 daar rond minstens moet corrigeren, de persoon daar zegt dat dat niet mag.
          Dus de lensen die ik heb, ook van 10 jaar oud, meegeven, en dan worden ze kosteloos aangepast op de body en camera.
          Moeilijk doen ze daar zeker niet over
          Maandag doe ik ze allemaal weg met body, hoop dat dit de laatste trip naar procirep is nu
          Hou jullie op de hoogte
          Groeten
          Beerk

Comment

Betekent dat telkens je een nieuwe lens koopt, die ook aangepast moet worden?

Comment

Hallo,

Juist men D7000 met mijn 4 lensen ingeleverd bij procirep.
              Hoop dat ze het kunnen herstellen,

Hou jullie op de hoogte, waarschijnlijk eind deze week klaar.

Groeten iedereen
              Beerk

Comment

Vind het eerlijk gezegd van de zotte dat Nikon dit probleem, wat er met deze camera volgens mij vanaf het moment dat hij uitkwam is geweest, nog steeds niet heeft verholpen. Dat ze je dan ook nog door je strot duwen dat je in feite je lenzen laat afstellen op hun prutswerk ipv dat ze het probleem oplossen, vind ik helemaal triest

Comment

Ik vind het ook allemaal maar vreemd. Ik denk niet dat ik akkoord zou gaan met het afstemmen van de lenzen op de body. Kunnen ze niet gewoonweg de body ruilen voor een betere versie? Ik kan moeilijk geloven dat alle D7000s dit probleem (al even erg) hebben.

Comment

Dat is schrikken.....,
                    dacht ik net na lang wegen en wikken en vele vragen te stellen in dit forum, een D7000 te kopen en lenzen, lees ik dit...
                    Toch maar ff wachten dan; toch maar die SonyA77.....

met vr.groet Calisto...
                    Met vriendelijke groet

Calisto

Comment

Hallo,

Effe naar procirep gebeld deze morgen, ze zeiden daar aan mij dat aan men body geen mankement is, soms kan het zijn dat de lensen moeten geregeld worden, schijnt normaal te zijn, meer nog de gebruiker kan dit zelf als je weet hoe.
                      Als ik hem ga halen ga ik dit toch even vragen hoor
                      Men heeft mij effe teruggebeld waar ik bij de eerste telefoon wou dat mijn D7000 eventueel niet verwisseld kon worden, Dus aangezien mijn D7000 niks mee is zijn het gewoon de lensen die gecoorigeerd moeten worden,
                      Men was wel heel begripvol en beleefd hoor.

Laat julie nog iets weten als ik hem ga halen
                      Ben erg benieuwd wel
                      Groeten iedereen

Comment

Lenzen corrigeren? Hoe dan wel?
                        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dcinbe Bekijk bericht
                          Ik vind het ook allemaal maar vreemd. Ik denk niet dat ik akkoord zou gaan met het afstemmen van de lenzen op de body. Kunnen ze niet gewoonweg de body ruilen voor een betere versie? Ik kan moeilijk geloven dat alle D7000s dit probleem (al even erg) hebben.
                          Klopt, die van mij stelt héél accuraat scherp zonder fijnafstelling.
                          Mensen die dit probleem wel hebben zouden bij hun fotoboer wel kunnen aandringen op een bodyruil denk ik.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Mijn D7000 heeft hier een beetje last van.

Net nieuwe 35mm 1.8 gekocht, heb ik -10 afgesteld om de ocus helemaal juist te krijgen (denk ik).
                            heb dan ook eens mijn andere lenzen gecheckt:
                            50 1.8D moest op +5
                            Sigma 70-200 2.8 op -5

Wat ik wel raar vind is dat mijn 50 1.8 positieve bijstelling eeft terwijl de andere negatief gaan... toch iets meer afhankelijk van de lenzen dan?

Blijkbaar heb ik hier nog geluk mee, andere mensen hebben hier precies meer last van... veel succes met dit op te lossen, of een nieuwe body te krijgen!

Comment

Ik heb minieme aanpassingen (tussen +5 en -5) doorgevoerd, ligt dus aan de lenzen, maar op een andere D7000 zullen die afstellingen iets schelen, sensorvlak is niet noodzakelijk identiek.

Maak je geen zorgen, dit betekent dat je ten eerste goede ogen hebt, en ten tweede dat we vandaag het geluk hebben afwijkingen tussen body en AF lenzen te kunnen compenseren
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Heb een week geleden ook een D7000 aangekocht en wat blijkt na wat foto's genomen te hebben, niets is in focus.
                                Na het afregelen met een Spyder Lenscal ben ik ook tot -20 moeten gaan en dit met 3 lenzen.
                                Volgende lenzen noeten afregelen Nikon 35 1.8, Sigma 17-50 2.8 en een Sigma 70-200.
                                Zal dus waarschijnlijk geen lensprobleem zijn.Alvast Procirep een mailtje gestuurd.
                                Heb deze aangekocht bij fotokonijnenberg en bij het registreren met serie nr. op de site van Nikon kreeg ik de melding dat dit een toestel is van de grijze markt .
                                Ook vroeg ik bij de aankoop van het toestel als er iets mis mee zou zijn wat ik ermee moest doen, hun antwoord: We sturen die op naar Nederland!

groeten

Comment

Working...
                                X