Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 autofocus problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: D7000 autofocus problemen

    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    de test met die batterijen is hier al ergens gepost.
    Dit is de batterijentest van Black B@ndit:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #47
      Re: D7000 autofocus problemen

      Alright, een final stand van zaken: Het toestel was dus wel degelijk kapot
      Heb het daar moeten laten, en ze gaan kijken of het te herstellen is of dat ik een
      nieuw ga krijgen.
      Wat ik opmerkte:
      Raar dat zoveel mensen ervan uit gingen dat dit niet mogelijk was, en dat het mijn
      fout was.Of straffer nog, dat ik niet in staat zou zijn om een handleiding te lezen en/of interpreteren. Ik nodig iedereen vriendelijk uit om eens op http://lupo60.jalbum.net/
      te gaan kijken, en kijk zeker eens naar de actiefoto's. Die heb ik allemaal genomen
      Voor de wel positief ingestelden onder jullie, nog eens een welgemeende merci voor de inspanning.
      En tot slot, zou ik in het algemeen aanraden aan iedereen, om dit forum niet te laten verzuren, en commentaren en kritieken een beeke positief te formuleren.
      Dat was het, ik ga het hierbij laten, en ga dus verder niet meer posten.
      Thxs everybody, cya

      Comment


      • #48
        Re: D7000 autofocus problemen

        Oorspronkelijk geplaatst door lupo60 Bekijk bericht
        Alright, een final stand van zaken: Het toestel was dus wel degelijk kapot
        Heb het daar moeten laten, en ze gaan kijken of het te herstellen is of dat ik een
        nieuw ga krijgen.
        Wat ik opmerkte:
        Raar dat zoveel mensen ervan uit gingen dat dit niet mogelijk was, en dat het mijn
        fout was.Of straffer nog, dat ik niet in staat zou zijn om een handleiding te lezen en/of interpreteren. Ik nodig iedereen vriendelijk uit om eens op http://lupo60.jalbum.net/
        te gaan kijken, en kijk zeker eens naar de actiefoto's. Die heb ik allemaal genomen
        Voor de wel positief ingestelden onder jullie, nog eens een welgemeende merci voor de inspanning.
        En tot slot, zou ik in het algemeen aanraden aan iedereen, om dit forum niet te laten verzuren, en commentaren en kritieken een beeke positief te formuleren.
        Dat was het, ik ga het hierbij laten, en ga dus verder niet meer posten.
        Thxs everybody, cya
        De test met de batterijen zou heel snel uitsluitsel gegeven hebben naar mijn mening.

        Comment


        • #49
          Re: D7000 autofocus problemen

          Oorspronkelijk geplaatst door lupo60 Bekijk bericht
          Alright, een final stand van zaken: Het toestel was dus wel degelijk kapot
          Heb het daar moeten laten, en ze gaan kijken of het te herstellen is of dat ik een
          nieuw ga krijgen.
          Ik hoop dat je D7000 snel hersteld is, want het is een schitterende camera!

          De rest van je reactie vind ik eigenaardig, want ik heb alleen maar constructieve bijdragen gelezen. Dat er ook in de richting van de fotograaf gekeken wordt, is niet verwonderlijk, want maar al te vaak is gebleken dat daar de oorzaak gezocht moet worden.
          Ook ik heb even getwijfeld aan je deskundigheid, en wat dat positief formuleren betreft, mag je ook eens bij jezelf beginnen, bijvoorbeeld:
          Moah vent toch, wa es da ierre, nog es probeere:
          Lijkt wel of ze er alles aan doen om het zo moeilijk mogelijk te maken
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #50
            Re: D7000 autofocus problemen

            Het is toch logisch dat alle mogelijke pistes overwogen worden? Als je zelf 100% zeker was dat het aan je body lag, dan kwam je het hier toch niet vragen? Daarbij vond ik de aangereikte info niet altijd éénduidig en de respons hier steeds correct.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #51
              Re: D7000 autofocus problemen

              Ok, vooruit dan ligt het aan mij.

              Comment


              • #52
                Re: D7000 autofocus problemen

                Oorspronkelijk geplaatst door lupo60 Bekijk bericht
                Alright, een final stand van zaken: Het toestel was dus wel degelijk kapot
                Heb het daar moeten laten, en ze gaan kijken of het te herstellen is of dat ik een
                nieuw ga krijgen.
                Wat ik opmerkte:
                Raar dat zoveel mensen ervan uit gingen dat dit niet mogelijk was, en dat het mijn
                fout was.Of straffer nog, dat ik niet in staat zou zijn om een handleiding te lezen en/of interpreteren. Ik nodig iedereen vriendelijk uit om eens op http://lupo60.jalbum.net/
                te gaan kijken, en kijk zeker eens naar de actiefoto's. Die heb ik allemaal genomen
                Voor de wel positief ingestelden onder jullie, nog eens een welgemeende merci voor de inspanning.
                En tot slot, zou ik in het algemeen aanraden aan iedereen, om dit forum niet te laten verzuren, en commentaren en kritieken een beeke positief te formuleren.
                Dat was het, ik ga het hierbij laten, en ga dus verder niet meer posten.
                Thxs everybody, cya
                Mag ik nog 1 vraag stellen ? Neem die batterij-test. Je stelt je camera in op alle punten. Kan jij me zeggen welk punt je camera zal nemen om op scherp te stellen en dus voorspellen op welke batterij wordt scherpgesteld ?
                Ik kan dat in elk geval niet... Jij kan dat blijkbaar wel. Je camera zal scherpstellen op dat punt met het meeste contrast (normaal toch). Welk dat is bij een dergelijke foto (of die actiefoto's die je genomen hebt) : ik weet het niet.

                Het is mogelijk dat je camera niet goed werkt, en bv. de binnenste AF-punten niet gebruikt, want je geposte foto's waren scherp op de achtergrond...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #53
                  Re: D7000 autofocus problemen

                  Ik heb er iig veel van bijgeleerd en dat is uiteindelijk waar een forum (o.a.) voor dient, tnx !
                  Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

                  Comment


                  • #54
                    Re: D7000 autofocus problemen

                    Heb je eigenlijk al een scherpe foto gehad?
                    De laatste foto's met 1 scherpstelpunt af-s ,dat zou superscherp moeten zijn als het kindje stilstond.
                    Ikzelf heb ook een D7000 en fotografeer meestal sport,nog geen probleem gehad .
                    Werk zelf meestal op af-c 1 punt centraal.

                    Comment


                    • #55
                      Re: D7000 autofocus problemen

                      Ik kan enkel zeggen dat ik sinds enkele weken ook een D7000 heb aangeschaft en dat ook ik wat problemen ondervind met het scherpstellen.(hiervoor had ik een D80)
                      Ik heb enkel nog wat opname gemaakt in de natuur en gewoon wat familie foto's en ik was ook niet echt tevreden, ik heb aan de instellingen van het scherpstellen nog niets verrandert dus die staan nog zoals ze zijn gezet door Nikon zelf.
                      Ik heb in deze topic al veel bijgeleerd ivm de instellingen en kan nu verder met het uittesten en ben ervan overtuigd dat het dan wel beter zal gaan.
                      Na het stuk gaan van mijn D80 heb ik deze D7000 aageschaft om toch ook sportopnamen te gaan maken, ik ervaar nu ook wel dat deze D7000 veel meer mogelijkheden heeft dan de D80 en dat het ook weer veel leren is om dit toestel onder de knie te krijgen.

                      PS ik ben ook wel benieuwd naar de feedback van Nikon zelf.

                      Groeten en veel fotoplezier in 2012.
                      Benny
                      Groeten Benny
                      D7000 en en enkele lenzen.
                      Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

                      Comment


                      • #56
                        Re: D7000 autofocus problemen

                        Lezen en daarna eens doen:


                        Heb intussen veel gelezen over het front- en backfocus.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #57
                          Re: D7000 autofocus problemen

                          Ook een wat ouder draadje aan het opdelven, Theo?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #58
                            Re: D7000 autofocus problemen

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Ook een wat ouder draadje aan het opdelven, Theo?
                            Ben op zoek naar een nieuwe en betaalbare camera Les....
                            Hoe meer ik lees over de toestellen die ik graag zou hebben, hoe meer schrik ik krijg.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #59
                              Re: D7000 autofocus problemen

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ben op zoek naar een nieuwe en betaalbare camera Les....
                              Hoe meer ik lees over de toestellen die ik graag zou hebben, hoe meer schrik ik krijg.
                              Je leeft maar één keer ,koop een lens die je graag hebt en die je op je volgende camera's kan gebruiken .Ik heb mij daarvoor ook de 70/200 F2.8 isII gekocht , was duur maar zeer tevreden van de foto's.

                              Comment


                              • #60
                                Re: D7000 autofocus problemen

                                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                                . ,koop een lens die je graag hebt en die je op je volgende camera's kan gebruiken ....
                                gaat toch om een andere camera..?
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X