Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
    Dat lukt met mijn 50D nu ook al.( erg handig voor lenzen met groote diafragma's)
    Bedoel je dat je voor die ene lens twee verschillende micro-adjusts instelt, afhankelijk van het gekozen diafragma?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Klopt dat verschil is er, maar (en nu ga ik er waarschijnlijk enkelen tegen hun schenen schoppen en onbedoelde reacties uitlokken)
      Persoonlijk (uit ondervinding) vind ik op héél hoge iso de Nikons ruisvrijere beelden maken maar zijn de foto's ook minder detailrijk, hun bewerking van de ruis in het toestel is harder en daardoor komt de foto ruisvrijer over maar ook minder scherp.
      Just my 2 cents
      Laat de Nikonians nu maar chargeren

grts
      Sieg
      Volgens dpreview:
      At standard settings fine detail is well retained up to ISO 1600, after which point the effects of noise reduction kick in.
      Above this level noise is higher than the D7000's (which will gain some advantage from having fewer pixels), but so is its
      apparent detail retention. If you compare the 60D with standard noise reduction to the D7000 with noise reduction turned
      to minimum, both the detail levels and the noise are fairly similar.
      Last edited by Zahra; 19 oktober 2011, 13:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Wacht tot Nikon de D4 aankondigt
        Ik ben destijds de digitale fotografie ingestapt met een D1, dan een D2x en dan een D3 (heb ze trouwens nog alle drie). Iedere verandering vond ik een echte meerwaarde hebben maar vooral de D3, die heb ik hoofdzakelijk gekocht voor de lowlight omstandigheden van Urbex en het feit dat ik statieven haat. Was het daar niet van dan had ik mijn D2x nog altijd nog altijd voor alledaags gebruik.
        Op een D4 zit ik echt niet te wachten
        Bovendien zit ik wel een beetje te wachten op het het punt van wat ze in economie de verminderende meerwaarde noemen. Zeg eens eerlijk, een ISO van 200.000 (met alle nadelen), een camera waarmee je op internet kan, een camera waarmee je je kan scheren en gaten in de muren boren, is dat nu echt iets om van te dromen ?
        Het is hier natuurlijk een fotografieforum en dromen is altijd leuk maar ik probeer tevreden te zijn met wat ik heb en te beseffen dat ik bij de luxepaarden hoor, ik heb echt niet het gevoel dat ik me kan verbeteren met mijn D3, tenzij misschien een paar kilo minder in gewicht.
        Er zal ongetwijfeld een D4 komen omwille van de ratrace waar wij allemaal steeds weer vrolijk instappen tot groot jolijt van de verkopers maar wordt één en ander dan niet stillekesaan een écht nicheproduct ?
        Totnogtoe heb ik -in het wild- welgeteld 1 persoon ontmoet met een D3x, notabene een amateur, hij stond met een kanjer van een Gitzo foto's te nemen van rotsstructuren en daar snap ik dan zelf weer geen snars van. Ik had op die wandeling enkel het Panasonicje van mijn dochter mee en de D3 achter gelaten en kan zeggen dat ik foto's heb die hij NIET heeft om de eenvoudige reden dat hij de rotsen niet opkon en ik wel.
        Al eens aan speleologie gedaan met een reflex ? Ik niet, wel met een compactje.
        Laat ons nu even proberen om niet meer in de klassieke val te trappen en te denken dat alle voorafgaande apparaten kwalitatief in het niks vervallen als er een nieuw model uitkomt want dat is niet zo. Heeft er ooit al eens iemand opgemerkt dat de kwaliteit van de foto's in pakweg National Geographic tussen pakweg 2000 en 2011 zo spectaculair verbeterd zijn ? Ik in elk geval niet en ik ben al lid van 1984. Onlangs nog hebben ze de leden laten stemmen over hun 10 beste foto's ooit en als ik me niet vergis waren 9 van de 10 zoniet alle 10 van voor 2000, stammende uit een tijd toen de digitale fotoapparaten door de 2011 bril zeker niet deugden. De foto's werden toen zelfs -oh horror- nog op van die rolletjes gezet.

Als ze mij zouden laten kiezen tussen een 10 jaar oude Toyota Landcruiser uit Knokke Zoute met 100.000 km en een nieuwe Ferrari F50 (allebei als cadeau natuurlijk en doorverkopen niet toegestaan) zou ik zelfs geen seconde twijfelen.

Het moest me even van het hart, sorry als ik mensen op hun tenen heb getrapt, het was niet de bedoeling.

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Ik ben destijds de digitale fotografie ingestapt met een D1, dan een D2x en dan een D3 (heb ze trouwens nog alle drie). Iedere verandering vond ik een echte meerwaarde hebben maar vooral de D3, die heb ik hoofdzakelijk gekocht voor de lowlight omstandigheden van Urbex en het feit dat ik statieven haat. Was het daar niet van dan had ik mijn D2x nog altijd nog altijd voor alledaags gebruik.
          Op een D4 zit ik echt niet te wachten
          Bovendien zit ik wel een beetje te wachten op het het punt van wat ze in economie de verminderende meerwaarde noemen. Zeg eens eerlijk, een ISO van 200.000 (met alle nadelen), een camera waarmee je op internet kan, een camera waarmee je je kan scheren en gaten in de muren boren, is dat nu echt iets om van te dromen ?
          Het is hier natuurlijk een fotografieforum en dromen is altijd leuk maar ik probeer tevreden te zijn met wat ik heb en te beseffen dat ik bij de luxepaarden hoor, ik heb echt niet het gevoel dat ik me kan verbeteren met mijn D3, tenzij misschien een paar kilo minder in gewicht.
          Er zal ongetwijfeld een D4 komen omwille van de ratrace waar wij allemaal steeds weer vrolijk instappen tot groot jolijt van de verkopers maar wordt één en ander dan niet stillekesaan een écht nicheproduct ?
          Totnogtoe heb ik -in het wild- welgeteld 1 persoon ontmoet met een D3x, notabene een amateur, hij stond met een kanjer van een Gitzo foto's te nemen van rotsstructuren en daar snap ik dan zelf weer geen snars van. Ik had op die wandeling enkel het Panasonicje van mijn dochter mee en de D3 achter gelaten en kan zeggen dat ik foto's heb die hij NIET heeft om de eenvoudige reden dat hij de rotsen niet opkon en ik wel.
          Al eens aan speleologie gedaan met een reflex ? Ik niet, wel met een compactje.
          Laat ons nu even proberen om niet meer in de klassieke val te trappen en te denken dat alle voorafgaande apparaten kwalitatief in het niks vervallen als er een nieuw model uitkomt want dat is niet zo. Heeft er ooit al eens iemand opgemerkt dat de kwaliteit van de foto's in pakweg National Geographic tussen pakweg 2000 en 2011 zo spectaculair verbeterd zijn ? Ik in elk geval niet en ik ben al lid van 1984. Onlangs nog hebben ze de leden laten stemmen over hun 10 beste foto's ooit en als ik me niet vergis waren 9 van de 10 zoniet alle 10 van voor 2000, stammende uit een tijd toen de digitale fotoapparaten door de 2011 bril zeker niet deugden. De foto's werden toen zelfs -oh horror- nog op van die rolletjes gezet.

Als ze mij zouden laten kiezen tussen een 10 jaar oude Toyota Landcruiser uit Knokke Zoute met 100.000 km en een nieuwe Ferrari F50 (allebei als cadeau natuurlijk en doorverkopen niet toegestaan) zou ik zelfs geen seconde twijfelen.

Het moest me even van het hart, sorry als ik mensen op hun tenen heb getrapt, het was niet de bedoeling.

PaulM
          Voor bepaalde pro's kan het nuttig zijn om de 1D IV van te hand te doen, en deze 1Dx te kopen. Te meer omdat sommigen er "vrij snel" het geïnvesteerde budget terug uithalen.
          Ook een beperkt aantal amateurs die zwemmen in 't geld zullen dit ding kopen ten koste van hun 1D IV...

Maar ik denk ook niet dat elke pro zich meteen de laatste body aanschaft bij het verschijnen ervan. Ik kan mij voorstellen dat er velen zijn die, net als ik, nog een 1D MkII hebben (of misschien nog een 1D), nu wel zullen overschakelen en ook dit toestel terug voor jaaaaaaaren gaan gebruiken.

PS: en neen, ik ben niet van plan om mij dit toestel aan te schaffen (tenzij ik vanavond met de lotto win natuurlijk, maar daar reken ik niet op)
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scottusa Bekijk bericht
            Ik ga die 1/320 synchro toch wel missen...
            Heb een D1 en een 1D in de verzameling ... de 1D komt af en toe nog buiten bij slecht weer op een wandeling ipv de 5 ... beide zijn eerstelingen van Nikon en Canon ... beide hebben 1/500 synchro ( en een overbodig 1/16000 ) ... je zal moeten wachten op de 1Dx2 voor een volledig electronische sluiter geintegreerd in de chip ... wie weet zien we Nikon er al mee in de D4.
            De 1Dx is een mooi degelijk promachien ... Canon is zeker weer vooraan, ook vrij zeker tov de komende D4 ... alleen de prijssetting is een fundamentele fout ... de concurrentie zal een dergelijke prijsstijging niet toelaten, tenzij Nikon het spel meespeelt ... we zullen zien

Comment

Als ze mij zouden laten kiezen tussen een 10 jaar oude Toyota Landcruiser uit Knokke Zoute met 100.000 km en een nieuwe Ferrari F50
              OT, de F50 is gemaakt van 1995 tot 1997

Comment

Het komt me voor dat het nieuwe kanon van Canon geregeld beoordeeld wordt vanuit het standpunt van de fotograaf
                die zijn of haar uitrusting al bezit. Maar er zijn ook mensen die hun toestel(len) nog moeten aanschaffen en die zullen
                de komst van de nieuwe camera mogelijk op een andere manier bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Oh boy, daar gaan we weer

Dat Canon met een D3s "killer" komt is zowat het mooiste compliment dat Nikon kon krijgen, en zegt alles over hoe Canon de D3s inschat.
                  Idd, de 1DX is een poging van Canon om de D3s te overtreffen op elk mogelijk vlak (AF speed, fps, high ISO). Ze hadden immers geen camera die dat kon. Of het lukt, zullen we zien bij de reviews. Ziet er alleszins wel een geweldig machien uit .
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

(...)Bovendien zit ik wel een beetje te wachten op het het punt van wat ze in economie de verminderende meerwaarde noemen. Zeg eens eerlijk, een ISO van 200.000 (met alle nadelen), (...)
                    Ik blijf het ongelofelijk vinden dat mensen zich daarover blijven negatief uitlaten, als de grens van instelbare ISO weer eens verschuift. Blijkbaar vergeet men, of negeert men dat als men gaan van maximale ISO van 12800 naar maximale ISO van 51200 enzoverder gaat of kan gaan... dat ISO 6400 er telkens beter en beter op wordt. Het is nieuwe technologie, dus de héle ISO range wordt er beter op. Van ISO 400 tot ISO 12800 en hoger. Wat is er mis of "verminderend qua meerwaarde" aan plots een zeer bruikbare ISO 12800 te hebben? Of de nadelen?

En je zegt zelf dat je de D3 kocht om low-light mogelijkheden, de D3 die ook nieuwe standaard en limieten zette met ISO 25600, dat maakt de uitspraak des te absurder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      amateurs moeten dus hun portefeuille ontwrichten door zowel een 7D voor sport en vogeltjes als een 5D voor landschappen en portretten te kopen. Zit niets anders op.
                      Amateurs moeten niets.
                      Met een 1000D doe ik hetzelfde als het moet.
                      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        ....Met een 1000D doe ik hetzelfde als het moet.
                        Superfotograaf als jij met een 1000D hetzelfde kan als met een 7D of 5D in sport/natuur en lowlight omstandigheden

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Superfotograaf als jij met een 1000D hetzelfde kan als met een 7D of 5D in sport/natuur en lowlight omstandigheden

grts
                          Sieg
                          Dank je wel.
                          Ik wil maar zeggen dat een amateur niets MOET.

Als je met een 7D geen portretten kan maken en/of landschappen kan fotograferen dan kan je best een cursusje gaan volgen.
                          Beweren dat je zowel een 5DmkII als een 7D nodig hebt is grappig. Niet meer dan dat.

Met mijn oude 40D maakte ik mijn mooiste stedelijke landschapsfoto's...
                          Had ik toen al mijn 5DmkII dan waren ze echt niet beter geweest.
                          Mvg Tim

Comment

prijs ligt idd wel hoog, wat goed is natuurlijk anders zou elke toerist met een 1Dx rondlopen wat ik eigenlijk persoonlijk niet zo leuk zou vinden. Want dan krijg je plots vrienden van vrienden die huwelijken gaan doen of geboorte's en shoots en dergelijke en verliest elk respectievelijk professioneel fotograaf zijn inkomen.De prijs mag voor mij blijven zoals ze is, of een beetje zakken en meer gaan richting 4000euro maarja, het is een FF en 14fps .. wow ok daar mag idd wel een prijsje aan hangen.
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              prijs ligt idd wel hoog, wat goed is natuurlijk anders zou elke toerist met een 1Dx rondlopen wat ik eigenlijk persoonlijk niet zo leuk zou vinden. Want dan krijg je plots vrienden van vrienden die huwelijken gaan doen of geboorte's en shoots en dergelijke en verliest elk respectievelijk professioneel fotograaf zijn inkomen.De prijs mag voor mij blijven zoals ze is, of een beetje zakken en meer gaan richting 4000euro maarja, het is een FF en 14fps .. wow ok daar mag idd wel een prijsje aan hangen.
                              dat is toch al 100 jaar zo
                              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                                Het komt me voor dat het nieuwe kanon van Canon geregeld beoordeeld wordt vanuit het standpunt van de fotograaf
                                die zijn of haar uitrusting al bezit. Maar er zijn ook mensen die hun toestel(len) nog moeten aanschaffen en die zullen
                                de komst van de nieuwe camera mogelijk op een andere manier bekijken.
                                Zou er werklijk iemand zijn die dit ALS OPVOLGER VAN ZIJN IpHONE ZIET?
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                                X