Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Gaan alle lensmotoren tegen 14 fps nog even accuraat kunnen scherpstellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
      Het enige wat mij kan overtuigen is een ruisvrije perfecte foto op ISO 3200 zoals Nikon het kan. Bij Canon 1DMkIV zit er te veel ruis in.
      Ik zie anders heel wat "perfect ogende" foto's die op hoge ISO-waarden met de Mark IV zijn gemaakt. Het resultaat hangt natuurlijk ook een klein beetje af van de kwaliteiten van de fotograaf ....

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
      Snap eigenlijk niet dat mensen over de prijs zeuren wanneer het over een top of the line pro toestel gaat.
      Een mening hebben betekent niet meteen dat er gezeurd wordt ....

Comment

De prijs is idd wel hoog, maar wat koste de 1Ds mark III bij lancering?
        Het is hoe dan ook een prachtig toestel voor de beroepsfotografen..
        Nu naar zoom toe.. De nieuwe 200-400 zal hier vermoedelijk ook wel een
        oplossing op bieden..

Mvg
        Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
          Nu naar zoom toe.. De nieuwe 200-400 zal hier vermoedelijk ook wel een
          oplossing op bieden..

Mvg
          Is maar 2x zoom

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

[QUOTE=hapa;3307229]Ik zie anders heel wat "perfect ogende" foto's die op hoge ISO-waarden met de Mark IV zijn gemaakt. Het resultaat hangt natuurlijk ook een klein beetje af van de kwaliteiten van de fotograaf ....QUOTE]

't Is niet omdat ze perfect ogen dat ze perfect zijn...

Er is een duidelijk verschil op ISO 3200 tussen Nikon en Canon. Kwaliteit fotograaf heeft daar geen bal mee te maken.
            Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Ik ga die 1/320 synchro toch wel missen...
              1DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
                ... Er is een duidelijk verschil op ISO 3200 tussen Nikon en Canon. Kwaliteit fotograaf heeft daar geen bal mee te maken.
                Klopt dat verschil is er, maar (en nu ga ik er waarschijnlijk enkelen tegen hun schenen schoppen en onbedoelde reacties uitlokken)
                Persoonlijk (uit ondervinding) vind ik op héél hoge iso de Nikons ruisvrijere beelden maken maar zijn de foto's ook minder detailrijk, hun bewerking van de ruis in het toestel is harder en daardoor komt de foto ruisvrijer over maar ook minder scherp.
                Just my 2 cents
                Laat de Nikonians nu maar chargeren

grts
                Sieg

Comment

Ik lees net dat de AF micro-adjust blijkbaar ingesteld zou kunnen worden voor verschillende brandpuntsafstanden - klopt dat ? Dat vind ik nu wel een erg handige feature .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scottusa Bekijk bericht
                    Ik ga die 1/320 synchro toch wel missen...
                    Zet er Pocketwizard's hypersync op, misschien. De mini is maar zo groot als een stekkedooske.

Comment

[QUOTE=Peter M;3307252]
                      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                      Ik zie anders heel wat "perfect ogende" foto's die op hoge ISO-waarden met de Mark IV zijn gemaakt. Het resultaat hangt natuurlijk ook een klein beetje af van de kwaliteiten van de fotograaf ....QUOTE]

't Is niet omdat ze perfect ogen dat ze perfect zijn...

Er is een duidelijk verschil op ISO 3200 tussen Nikon en Canon. Kwaliteit fotograaf heeft daar geen bal mee te maken.
                      Als een foto perfect oogt is die voor mij perfect genoeg ...

Volgens mij wordt de kwaliteit van het resultaat- de foto- niet alleen door de hoeveelheid ruis bepaald maar door een groot aantal andere zaken waar de kwaliteiten van de fotograaf een rol in spelen.

Comment

Oh boy, daar gaan we weer

Dat Canon met een D3s "killer" komt is zowat het mooiste compliment dat Nikon kon krijgen, en zegt alles over hoe Canon de D3s inschat.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Is maar 2x zoom

grts
                          Sieg
                          Idd, maar met de ingebouwde teleconverter en dergelijke compenseert dit wel een stuk de 1.3 cropfactor..
                          Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                            Idd, maar met de ingebouwde teleconverter en dergelijke compenseert dit wel een stuk de 1.3 cropfactor..
                            Heeft niks te maken met zoom, U bedoelt waarschijnlijk télé

grts
                            Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Ik lees net dat de AF micro-adjust blijkbaar ingesteld zou kunnen worden voor verschillende brandpuntsafstanden - klopt dat ? Dat vind ik nu wel een erg handige feature .
                              Dat zou dan wellicht gelden voor lenzen met verschillende maximale openingen en met meerdere brandpuntsafstanden. Bij primes kan je al per lens en de enige daarbij horende maximale opening afstellen.
                              Bij een kleinere opening hoeft ie niet zo accuraat te zijn, en kan ie volgens Canon sneller omdat een kleinere maximale afwijking van het scherptevlak vertraging veroorzaakt.
                              De vraag blijft echter of de motor van oude lenzen dan de snelheid wel, of misschien alleen dan, gaan kunnen bijhouden. Soms moet die van mij namelijk na een eerste ruwe gooi nog een ietsje bijstellen. Tegen 3 fps heeft ie daar al weinig tijd voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Dat lukt met mijn 50D nu ook al.( erg handig voor lenzen met groote diafragma's)
                                MVG. Hugo

Comment

Working...
                                X