Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    Ja, Nikon en Sony gaan nogal APS-H verkopen nu... ah ja, die hebben dat niet eens. En de D3X is de enige (FX) met meer dan 12,2 MP. Cropvoordeel icm pixels heb je enkel bij een D3X, 5DII of Sony A850/950. Anders moet je een echte crop hebben. En hé: Nikon haalt 1,52 terwijl Canon 1,6 haalt als crop factor. Opletten voor Olympus met zijn 2 X in four thirds.
    Wat is je punt feitelijk, je reageert er compleet naast. Dat Nikon geen APS-H verkoopt? Waar heb ik dat tegengesproken? En de relevantie van 1,52 vs 1.6 is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      maar bij Nikon en anderen, is er nog steeds een zeer merkzaam verschil tussen bijvoorbeeld een D3s en een D90 of een D3x en een D7000. Om nog maar te zwijgen over de verdere uitrusting (AF, snelheid, batterijduur, zoeker, ..
      Geen appels met peren vergelijken en tegenover een D3(x)(s) een D300s zetten en dan zit die toch wel veel dichter bij de FX varianten. Nog een betere vergelijking is dan natuurlijk D300s tov een D700, waarbij de D300s dan nog een veel betere spreiding heeft van de AF-punten en verder, op de sensor en de dopjes voor de afdichting na, vrijwel identiek zijn.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat is je punt feitelijk, je reageert er compleet naast. Dat Nikon geen APS-H verkoopt? Waar heb ik dat tegengesproken? En de relevantie van 1,52 vs 1.6 is?
        nul! om rhetorische vragen toch maar te beantwoorden.

Dat FF/crop gebeuren mag nu wel eens stilaan ophouden na al die jaren. Bij 6x6/35mm discussieerde men daar niet over, dat was een onweerlegbaar gegeven, zoals het nu nog is. Dat het ene formaat handiger is om bepaalde doelen te bereiken dan het andere is een louter praktische discussie. Ik zou bijvoorbeeld nooit een technische camera mee naar een betoging nemen.

Croppen is trouwens grotendeels lens- en opnamegebonden. Crop maar eens een stuk uit een vlijmscherpe foto en eentje die aanvaardbaar is 100% en van zijn pluimen laat op 140%.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oh ja? Jij zegt:
          Canon zorgt nu voor een voordeel bij de concurrentie. Kan je moeilijk voordeel voor Canon's verkopen noemen. Beetje zoals Nikon zou stoppen met interne flitsers te steken in de basismodellen in de hoop "meer externe losse flitsers te verkopen". Zou ook ontzettend idioot zijn en er zouden meer Canon, Sony en Pentax camera's verkocht worden - mét interne flits.
          Het verdwijnen van het APS-H cropformaat (er is FF en 1,6 crop bij een 7D bvb.) is een voordeel voor de concurrentie, zoals opklapflitsers uit budgetmodellen verwijderen.

En ik zeg: welk voordeel? De anderen hadden niet eens APS-H en APS-H heeft dezelfde pixelgrootte als de FF en een crop van een FF komt qua beelduitsnede en pixels nagenoeg overeen met het APS-H beeld.
          Je zou het een voordeel kunnen noemen omdat sommige APS-H lovers niet naar FF willen gaan en dan eerder naar een APS-C zouden uitwijken. Moesten Nikon of Sony een grotere cropfactor hebben dan Canon in APS-C dan zou je misschien nog van een voordeel kunnen spreken... maar ook daar is de cropfactor van de Canon nét iets groter dan die van de Nikon. Dus om te 'vogelen' kan je nu kiezen uit APS-C met telelenzen of FF pixelbeest (al dan niet met sterke AF) met telemonsters.
          Zo, dat waren alle denkstappen uitgelegd, maar basic komt het er op neer dat het verdwijnen van APS-H niet zo spectaculair is en dat de concurrentie gerust kan aangegaan worden met wat de anderen ook hebben: APS-C en FF. Misschien nog beter en gerichter omdat je dan echt one on one kan gaan vergelijken en niet nog eens een extra formaat moet aan de gang houden.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Geen appels met peren vergelijken en tegenover een D3(x)(s) een D300s zetten en dan zit die toch wel veel dichter bij de FX varianten. Nog een betere vergelijking is dan natuurlijk D300s tov een D700, waarbij de D300s dan nog een veel betere spreiding heeft van de AF-punten en verder, op de sensor en de dopjes voor de afdichting na, vrijwel identiek zijn.
            Het ging vooral over beeldkwaliteit (resolutie/iso) en sensor. Daar zijn het niet allemaal appels. Ik weet echt wel hoe een D300 en D700 in elkaar steken.

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            Oh ja? Jij zegt: (...)
            Nogmaals Waarom begin jij steeds weer over APS-H? Het ging de hele tijd over AF op F8 (met extenders) en dat het bij de 1Dx niet mogelijk of moeilijker zou worden en de beslissing van Canon om die mogelijkheid bij hun topmodel weg te laten. Fotosdirk zei dat die keuze van Canon hun verkopen van peperdure lenzen zou stimuleren. Ik ging daar niet mee akkoord en vergeleek het met weglaten van interne flitsers. That's all.

Staat BD plots in Chinees ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Ik zie op je website idd dat je hevig fan bent van achteraf stevig croppen , ik niet en als ik die foto's op je site zo bekijk weet ik onmiddellijk weer waarom
              Ik ben natuurlijk geen fan van hevig croppen. Weet dat die foto's slechts uit noodzaak, en slechts lichtjes gecropt zijn vergeleken met de extreme combinatie van de oorspronkelijke vraag. Geen evan behoefde dus met het contrastensysteem scherpgesteld.
              Ik heb, gezien het ontegensprekelijk verdere kwaliteitsverlies ook geen bijkomende extrender, noch een cropcamera om uit een 500 een 1600mm te toveren.
              Niet dat ik het niet met plezier uitleg, maar gelieve in jouw geval toch stillekes te beseffen dat het wel degelijk aan jou ligt als je de functies van je eigen toestel niet kent,... alvorens hier te ijlen over niet ter beoordeling aangeboden, en volledig anders tot stand gekomen, maar desalniettemin echte kunstwerken,... al zeg ik het zelf.
              Ik blijf er bij dat je in live view vaak wel nog kunt scherpstellen als je met de maximale opening zo ver bent gegaan dat de af niet meer werkt,... en dat die extender dan overbodig blijkt.
              Ik begrijp ook dat jij de lve view niet gebruikt als je al bij 700mm een monopod zegt te gebruiken: je hebt dan namelijk wel nog AF.
              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Neen Ryan je bent niet de enige ...
              Wat snap jij niet? De twee eerste door Ryan aangeduidde woorden staan in de gebruiksaanwuizing van je toestel.
              Of schiet je op 1600mm wel uit de hand? En wanneer haal je in Belgie dan voldoende licht voor een onbewogen beeld op f8, gegeven de iso-mogelijkheden van een 7d?
              Last edited by Poza; 4 november 2011, 09:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Niet dat ik het niet met plezier uitleg, maar gelieve in jouw geval toch stillekes te beseffen dat het wel degelijk aan jou ligt als je de functies van je eigen toestel niet kent,... alvorens hier te ijlen over niet ter beoordeling aangeboden, en volledig anders tot stand gekomen, maar desalniettemin echte kunstwerken,... al zeg ik het zelf.
                Geef je soms workshops ofzo, anders heb ik wel intresse om er eens eentje te volgen zodat ik eindelijk eens die toestellen van me onder de knie krijg
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Geef je soms workshops ofzo, anders heb ik wel intresse om er eens eentje te volgen zodat ik eindelijk eens die toestellen van me onder de knie krijg
                  Wat de woorden betreft die je hebt in 't rood gezet, die staan in je handleiding uitgelegd. Als je de hele comment dan nog niet snapt, lees hem opnieuw, of zeg wat je daaraan niet snapt.
                  Dat je niet extreem hoeft te croppen, zou ik ondertussen zo houden. Anders geef je die 500 maar aan mij,... als de volgende 7d niet op f8 zou focussen maar wel nog live view heeft met de genoemde contrastenmeting.
                  Last edited by Poza; 4 november 2011, 11:18.

Comment

Working...
                  X