Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

    Hallo ?

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    knappe innovatie, een camera die zichzelf vernietigt als het warm wordt. Dat hebben ze idd bij Nikon niet.
    Dit was de oorspronkelijke grap, waarop die van mij gevolgd is... Ik zie geen verband met welke post van jou dan ook hoor.

    Maar nu je het er dan toch over wil hebben... Lijkt me dat Nikon dan toch niet zo betrouwbaar was in die tijd, als de D70 écht goed getest werd en later zo'n leuke extra feature uit zichzelf ontwikkelde.
    Ik ben het dan ook volledig eens met jouw eerder post.

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Als een camera goede prestaties levert wil nog niets zeggen over duurzaamheid, degelijkheid, betrouwbaarheid ed..
    Last edited by K-2; 30 september 2011, 22:00.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #47
      Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

      Ik wil hier zeker geen olie op het vuur gooien wat betreft grote en kleinere merken (Canikon vs Sony, Pentax, Olympus...). Een klassiek argument dat altijd wordt aangehaald is bijvoorbeeld "beschikbaarheid van objectieven op de tweedehandsmarkt".
      Maar onlangs kwam ik nog een ander argument tegen (HIER). Voor mijn part kun je het toestel van je dromen kopen (dus wat je maar wil), maar wat als je op een bepaald moment zeg maar aan "tethered shooting" wilt gaan doen?
      Ik raad dus aan ook lijstjes zoals deze te checken, alvorens tot een aankoop over te gaan, tenminste als je dergelijke "features" ooit wil gaan benutten:
      Last edited by LesC; 1 oktober 2011, 10:30.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #48
        Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Maar onlangs kwam ik nog een ander argument tegen (HIER). Voor mijn part kun je het toestel van je dromen kopen (dus wat je maar wil), maar wat als je op een bepaald moment zeg maar aan "tethered shooting" wilt gaan doen?
        Met de hogere modellen van Sony is tethered shooting geen probleem. Alleen niet rechtstreeks vanuit lightroom of captureone, maar met de specifieke Sony tool. Mits gebruik van een hotfolder is dit geen probleem.
        Zo do ik het alvast.

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #49
          Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

          Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
          Met de hogere modellen van Sony is tethered shooting geen probleem. Alleen niet rechtstreeks vanuit lightroom of captureone, maar met de specifieke Sony tool. Mits gebruik van een hotfolder is dit geen probleem.
          Zo do ik het alvast.

          G
          Je kan het niet standaard via lightroom, wel via een te kopen plugin in lightroom: http://www.youtube.com/watch?v=ILNIa_L0R9s

          www.dslrsoftware.com (werkt nu even blijkbaar niet meer)

          Comment


          • #50
            Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

            sterkte met je keuze, je kunt gerust zijn als je bij sony blijft zul je geen spijt krijgen en als je overstap eveneens, omdat je nog niet veel hebt geinvesteerd in lenzen en een overstap je niet veel zal kosten.
            Mocht je de absolute top bodies willen gebruiken op den duur dan kun je misschien beter naar nikon of canon, maar voor de gewone stervelingen zoals ik die d3s of 1d4 niet gaan aanschaffen maakt het niet erg veel uit denk ik.

            Ik heb gekozen voor canon om de video functie en wat mij overkwam als voor mij de meest relevante en aantrekkelijke lenzen die vaak 2dehands worden aangeboden en dat ik elke andere lens erop kan zetten met een adapter. Nikon heeft ook erg veel lenzen die je 2de hands kan kopen en presteert mogelijk net iets beter om ruis te onderdrukken, of zo schijnt het te zijn of je dat kan nien op je foto's is weer iets anders.
            Sony heeft dan weer een stabilisatie in de body die oh zo graag in mijn canon had gehad. En wel erg goedkope minolta lenzen......naast hun innovaties en leuke mogelijkheden die ze in hun camera;s zetten
            Last edited by aras; 1 oktober 2011, 17:47.

            Comment

            Working...
            X