Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Ik denk niet dat er nu nog slechte body's bestaan...
    Ik denk dat de bodies slechter en slechter worden. Mechanisch toch. De beeldtechnologie binnenin is idd bij de instapmodellen ook van hoog niveau. De grootte, de kwaliteit van het plastic, afhankelijkheid van menu's ipv knoppen,... sterk achteruitgegaan de laatste jaren.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Over betrouwbaarheid moeten we niet beginnen hier, hoeveel posts ik al gelezen heb van vnl Canon/Nikon over 'mijn camera doet raar' 'mijn camera doet dit niet meer' 'help sluiter stuk' 'vreemd geluid' enz...
      het is ook een grotere populatie, dus normaal als er meer van dat soort klank uitkomt.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #18
        Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Ik denk dat de bodies slechter en slechter worden. Mechanisch toch. De beeldtechnologie binnenin is idd bij de instapmodellen ook van hoog niveau. De grootte, de kwaliteit van het plastic, afhankelijkheid van menu's ipv knoppen,... sterk achteruitgegaan de laatste jaren.
        Ik kan dit heel goed geloven... Als ik naar de (analoge) minolta van mijn grootvader kijk, dan merk ik dat bvb de viewfinder een pak klaarder is (of komt dit omdat ik geen FF gewoon ben?). Ook is ie behoorlijk compact, wat in sommige situaties een voordeel is (meestal niet bijzonder belangrijk, maar soms wel handig).

        ivm het topic: als je zelf tevreden bent van je sony, zie ik geen reden om te veranderen. als je tekortkomingen ziet of je wil je lenzenarsenaal ooit uitbreiden met lenzen enkel beschikbaar in canon/nikon gamma, dan lijkt mij een overstap nuttig maar niet goedkoop.

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk bericht
          pas op hé... ik ben eigenlijk volledig eens met de reacties tot nu toe al. Ben op zich tevreden van m'n sony (buiten 't feit dat 'm nu defect is). Vraag me alleen af of de investering (en 't verlies dat ik maak aan de lenzen) wel doorwegen.

          had toch ook al meteen mijn bedenkingen bij zo'n statement van een lesgever

          de A700 valt uit de boot .. ik zou 't kantelbaarscherm wel te hard missen.

          ik denk eerder richting de A55 om eerlijk te zijn (ook qua budget)
          Wat denk je te bekomen met zo een investering die je niet zou hebben bij Sony? Heb je jezelf dat al eens afgevraagd?
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #20
            Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            ik kan je mijn (misschien wel irrelevante) viewpoint delen:

            ik geef geregeld strobist-workshops... Daar komen fotografen naar toe met alle bestaande camera's. Het gros is wel Nikon en Canon, maar ook Sony, Pentax, Olympus, noem maar op... allemaal komen ze wel langs...

            naar flits fotografie en het aansturen van externe flitsen, hebben de cursisten die met Nikon en Canon werken percentueel zelden problemen. De mensen die met Sony of Pentax werken, neem ik vooraf zowiezo (heb dat geleerd uit ervaring) even terzijde om m'n materiaal uit te testen (en heb in noodgevallen een reserve Nikon liggen, mocht het allemaal niet lukken). Typische problemen: sony heeft z'n eigen flits voetje, ik heb intussen 3 adapters liggen, heb nog niet door waarom, maar soms werkt de ene adapter wel en de andere niet... Pentax moet je af en toe resetten (batterijen uit het toestel, ook de laatste nieuwe modellen)... en is beperkt tot 1/160 flash sync tijd...

            steen vast krijg ik ook de vraag van de sony-fotografen... "welke flits koop ik best aan?"
            dit is een relevante vraag, want die flits zal je los van de camera gebruiken, maar wil je misschien ook wel eens erop kunnen gebruiken... maar ga je overal converters tussen zetten?

            etc...
            Je haalt een aantal goeie punten aan.
            Stuur ze in het vervolg naar mij door voor de Sony-specifieke stuff.
            Zelf gebruik ik één Sony specifieke flits, de rest zijn ouwe Nikon SB's.

            Ik heb ook meerdere Sony-hotshoe adaptors, allemaal identieke. De ene dag werkt deze, de volgende dag niet meer... ligt dus eerder aan de adaptors.

            Voor de TS: wacht op de A65!
            Mocht je willen veranderen van merk, dan denk ik niet dat je lenzenarsenaal van die waarde is dat het een pijnlijke overstap zou worden.


            G
            -
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment


            • #21
              Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

              Voor de TS: wacht op de A65!
              Inderdaad, voor iets meer geld heb je een grotere body, betere OLED EVF, 24MP enz... Je hebt niet het geavanceerd 19punts AF vd A77 maar het 15punts AF gelijk de A55, geen ISO50.
              Ik vind de A55 te klein voor een dslr.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #22
                Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Inderdaad, voor iets meer geld heb je een grotere body, betere OLED EVF, 24MP enz... Je hebt niet het geavanceerd 19punts AF vd A77 maar het 15punts AF gelijk de A55, geen ISO50.
                A65 is "slechts" 16 MP. Méér dan genoeg en hij is beter in de hoge ISO's dan de A77.
                A77 heeft dan weer (onder andere) het voordeel dat het scherm extreem kantelbaar is en dat spreekt je misschien ook wel aan.

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Ik vind de A55 te klein voor een dslr.
                Dan hebt gij grote pollen ;-)

                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #23
                  Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                  A65 is "slechts" 16 MP. Méér dan genoeg en hij is beter in de hoge ISO's dan de A77.
                  A77 heeft dan weer (onder andere) het voordeel dat het scherm extreem kantelbaar is en dat spreekt je misschien ook wel aan.


                  Dan hebt gij grote pollen ;-)

                  G
                  De A65 is eveneens een 24 MP, de A55 is een 16 MP.
                  Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
                  https://500px.com/marnix_photography

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                    De A65 is eveneens een 24 MP, de A55 is een 16 MP.
                    oesje! op den duur weet ge het niet meer hé
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Over betrouwbaarheid moeten we niet beginnen hier, hoeveel posts ik al gelezen heb van vnl Canon/Nikon over 'mijn camera doet raar' 'mijn camera doet dit niet meer' 'help sluiter stuk' 'vreemd geluid' enz...
                      En hoeveel zijn er verkocht?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                        Systematische problemen/ontwerpfouten heb ik ondertussen al bij elk merk gezien, onafhankelijk van verkochte aantallen, en ik moet zeggen dat de laatste ontwerpfout in a-mount voor zover ik weet nog uit de tijd van Minolta dateert, met het error58-/"first-frame-black"-probleem.
                        Wat hierboven vermeld werd, daar had ik tot nu toe in elk geval nog nooit van gehoord. Lijkt me eerder een individueel pechgeval, zoals je ook bij elk merk kan hebben.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                          ik heb een a580 lag te dicht bij de verwarmig in de lieving doom ik wet het naar alles in orde is na gekeken
                          sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                            Ik zou in jouw geval wss twijfelen tussen de A55 of de A65! Je lenzen heb je spotgoedkoop gevonden, en't is geen brol (hoewel de 40 euro voor je 70-200 (die wss 210 moet zijn) afhankelijk is van de versie die je ervan hebt )

                            Je moet maar eens wat overzoeken De A55 is klein en heeft een uitstekende all-round sensor, de A65 is wat groter en kan beter in de hand liggen, heeft een superieure zoeker tov de A55, een uitgekiende video etc...

                            Mijn voorkeur zou wellicht gaan naar de A65!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                              Eerlijk gezegd vind ik dat ook dé optie om naar uit te kijken, de A65. En anders een A580...
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                                Eigenlijk... nee stap maar over!!! Ik wil me wel opofferen om je lenzen over te nemen voor een €250.

                                Maar enkel omdat ik je hier een plezier mee kan doen!!!



                                Serieus: aan het bovenstaande valt duidelijk op te maken dat je je niet echt gaat verbeteren als je naar een ander merk overstapt Ik ben heel tevreden van mn a580 en ik kom van een a300.
                                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                                500px

                                Comment

                                Working...
                                X