Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
    Ik kan dit heel goed geloven... Als ik naar de (analoge) minolta van mijn grootvader kijk, dan merk ik dat bvb de viewfinder een pak klaarder is (of komt dit omdat ik geen FF gewoon ben?). Ook is ie behoorlijk compact, wat in sommige situaties een voordeel is (meestal niet bijzonder belangrijk, maar soms wel handig).

    ivm het topic: als je zelf tevreden bent van je sony, zie ik geen reden om te veranderen. als je tekortkomingen ziet of je wil je lenzenarsenaal ooit uitbreiden met lenzen enkel beschikbaar in canon/nikon gamma, dan lijkt mij een overstap nuttig maar niet goedkoop.
    viewfinder bij zowat alle analoge camera´s is klaarder dan bij een digitale slr..de zoeker van mijn EOS-3 is een baken van licht als ik die vergelijk met de zoeker van mijn 5dmkII..
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

    Comment


    • #32
      Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Sony heeft in het begin (na de overname van Minolta) een aantal behoorlijk slechte DSLR's gemaakt (voornamelijk in het lage segment), maar ze zullen nu wel hun les geleerd hebben.

      Ik denk niet dat er nu nog slechte body's bestaan...
      welke sony body´s waren slecht dan? km5d en km7d waren zeer goede toestellen van minolta, de a100 was eigenlijk nog een echte minolta, en de a700 wordt nog steeds geprezen.. a200, a300 en a350 staan nog steeds bekend om hun betrouwbaarheid, en die zijn toch al een tijdje in de running.. qua ruisprestaties waren die idd iets minder dan de overige merken, maar electronisch zitten die dingetjes toch zeer degelijk in elkaar geschroefd, en mechanisch gezien zijn er ook weinig voorbeelden van sony/minolta´s die de geest geven..

      enige wat ik kon vinden is de sensor, die wel eens uit zijn voegen schiet bij de wat oudere modellen (anti-bibber-toestandjes) maar nog vrij weinig gehoord van ERRORS etc..

      dat sony nog altijd de minolta flitsschoen gebruikt lijkt me vrij logisch, ook al betekent dat, dat je met adapters moet werken in studio-omstandigheden, maar daar had sony wel een reden voor.. je kunt namelijk niet alle minolta dynax of sony alpha fotografen in de kou zetten met hun flitsers lijkt me..

      @TS: kijk uit naar een mooie a580, a65, a55, of a77 en het zal dan wel goedkomen denk ik.. overstappen kan altijd natuurlijk, maar is niet perse noodzakelijk..
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

      Comment


      • #33
        Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
        Ik kan dit heel goed geloven... Als ik naar de (analoge) minolta van mijn grootvader kijk, dan merk ik dat bvb de viewfinder een pak klaarder is (of komt dit omdat ik geen FF gewoon ben?). Ook is ie behoorlijk compact, wat in sommige situaties een voordeel is (meestal niet bijzonder belangrijk, maar soms wel handig).
        Kijk maar eens door de zoeker van een Nikon D3, of de Canon EOS-1Ds Mark 3 bv.
        Een groot deel van het prijskaartje van deze toestellen gaat naar de uitmuntende zoekers, 100%, volglazen geslepen prisma ipv spiegelsysteem enz.

        Voor mijn analoge F5 betaalde ik in 1997 een dikke 100.000 Bef. dat was toen veel geld voor een analoog toestel, maar bijna onverwoestbaar.

        Tegenwoordig wordt hoe langer hoe meer alles door electronica vervangen, we staan blijkbaar dichter bij het vervangen van de prismazoeker door een EVF dan we denken, en ook de sluiter zal op temijn wegvallen, alles wordt electronisch, maar als het van mij afhangt, geef mij nog maar een tijdje de mechanische sluiters en spiegels met een goede prismazoeker.

        Dan weet je tenminste nog wat je echt ziet, ik zeg niet dat die EVF zoekers geen voordelen hebben hé, maar je kan die dingen zo danig afstellen dat het realistische totaal verloren gaat, kijk maar eens door de zoeker van een videocam.

        Comment


        • #34
          Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Kijk maar eens door de zoeker van een Nikon D3, of de Canon EOS-1Ds Mark 3 bv.
          Een groot deel van het prijskaartje van deze toestellen gaat naar de uitmuntende zoekers, 100%, volglazen geslepen prisma ipv spiegelsysteem enz.

          Voor mijn analoge F5 betaalde ik in 1997 een dikke 100.000 Bef. dat was toen veel geld voor een analoog toestel, maar bijna onverwoestbaar.

          Tegenwoordig wordt hoe langer hoe meer alles door electronica vervangen, we staan blijkbaar dichter bij het vervangen van de prismazoeker door een EVF dan we denken, en ook de sluiter zal op temijn wegvallen, alles wordt electronisch, maar als het van mij afhangt, geef mij nog maar een tijdje de mechanische sluiters en spiegels met een goede prismazoeker.

          Dan weet je tenminste nog wat je echt ziet, ik zeg niet dat die EVF zoekers geen voordelen hebben hé, maar je kan die dingen zo danig afstellen dat het realistische totaal verloren gaat, kijk maar eens door de zoeker van een videocam.
          Gelukkig kan je nog altijd met je F5 fotograferen. Ik heb ook een verzameling camera's die maar niet willen stuk gaan

          De evolutie in digitale camera's ga je niet kunnen stoppen, leer ermee leven...

          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment


          • #35
            Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

            Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
            De evolutie in digitale camera's ga je niet kunnen stoppen, leer ermee leven...
            Het is helemaal niet mijn bedoeling de technologie af te breken, deze heeft duidelijk ook zijn voordelen, en het kan er alleen maar goedkoper en lichter en stiller op worden, momenteel zijn de spiegeloze toestellen nog wat achter qua AF snelheid, maar dat kan snel veranderen, mechanische componenten worden als maar minder in spiegel en sluiterloze toestellen, wat deze veel compacter en goedkoper maakt.

            Ik zeg alleen dat ik nog steeds een groot voorstander ben van een goede prismazoeker, EVF zal even wennen moeten worden.

            Comment


            • #36
              Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

              ben ook niet zo te vinden voor de EVF!
              't is zo anders! je mist iets!

              te stoppen is't niet! maar toch ...
              nikon stuff

              Comment


              • #37
                Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                momenteel zijn de spiegeloze toestellen nog wat achter qua AF snelheid,
                Niet de A77, de snelste van het pak
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #38
                  Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Niet de A77, de snelste van het pak
                  Die is dan ook niet spiegelloos
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    ben ook niet zo te vinden voor de EVF!
                    't is zo anders! je mist iets!.
                    Ik mis niks bij een EVF. Werkt zeer comfortabel.

                    G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                      ik heb onlangs ook die vraag aan mezelf gesteld... maar kwam van Pentax...

                      volgens mij is elk van de merken verschillend genoeg om iets voor te hebben op de rest... en hebben ze elk daardoor keuzes gemaakt die ze iets achter zetten op een ander aspect..

                      canon : veel megapixels... dus goed als je wil croppen of groot afdrukt... ze zijn ook iets sterker in sportfotografie
                      nikon: beeldkwaliteit : presteren iets beter op hoge iso dan de canons
                      de sony heeft wat ik merkte wel wat ruisproblemen op hoge iso die de andere twee niet hebben...

                      voordeel van de grote merken is dat er meer lenzen en tweedehandsmateriaal beschikbaar is en dus ook de prijzen daarvan scherper zijn...
                      en je vindt meer info via internet en youtube en zo over de grote...

                      extra voordeel is dat ze ook FF camera's hebben en die zijn ook wel een belangrijke overweging als je graag breedbeeld werkt.... of met weinig licht...

                      ps, dit is mijn mening gebaseerd op wat ik las en vond op internet van info...
                      www.aeri-photography.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                        de sony heeft wat ik merkte wel wat ruisproblemen op hoge iso die de andere twee niet hebben...
                        Een beetje kort door de bocht ... A580 presteert idem als de D7000 wat betreft ruis. Nex-5N presteert nog beter.
                        Ik heb trouwens de indruk dat bij de D7000 het gebrek aan ruis gepaard gaat met een verlies aan scherpte.

                        canon : veel megapixels... dus goed als je wil croppen of groot afdrukt
                        A77 heeft er nog meer , niet alleen voor groot af te drukken, maar de beeldresolutie is ook hoger, meer detail in de foto.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Kijk maar eens door de zoeker van een Nikon D3, of de Canon EOS-1Ds Mark 3 bv.
                          Een groot deel van het prijskaartje van deze toestellen gaat naar de uitmuntende zoekers, 100%, volglazen geslepen prisma ipv spiegelsysteem enz.


                          Sony A900 ?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                            hmm ik denk dat ik toch voor de A55 ga, wel nog wat inlezen over enige nadelen (welke voor mij van belang zouden kunnen zijn) op dat model. A65 ligt boven mijn budget. Wel vind ik de meeste van de nieuwe sony body's zo klein overkomen. Heb de A33 eens vast gehad in de winkel en op zich is 't geen probleem voor mij maar een grotere Nikon ligt toch heel anders in de hand.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                              Daarom dat een A65 een betere keuze is, ofwel A580, zijn allebei groter van formaat.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Nee, maar Sony heeft dan weer geen Blinking Green Light Of Death, ook wel iets dat ik dagelijks mis
                                Weer zo'n reactie of Sony werd aangevallen, daar waar ik alleen wat zei dat een prestatie test niets zegt over duurzaamheid ed. De D70 werd zeer goed getest en kreeg later een probleem.
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X