Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe professionele camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe professionele camera

Er wordt naar een "professionele" camera gevraagd. Voor heel wat mensen die met een compactje aan de slag zijn, is een instap-dslr op zich al een professionele camera.
    Als hangt af van wat TS hier zelf verwacht. Aangezien het over moeilijke omstandigheden ging, lijkt het compactje me niet de oplossing, maar een FF evenmin.

Ik zou zeggen, koop goeie aps-c body (D7000/D300s, Pentax K5, 60d/7d...), een f/2.8-standaarzoom en een 50/1.8, en zie hoever je ermee komt.
    Als je daarmee een tijdje aan de slag bent, ga je vanzelf merken of je nog iets mist (qua opleiding of materiaal).
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ik twijfel er sterk aan dat de wegligging van een VW Golf zo goed zal zijn als deze van een VW Porche, met beide moet je kunnen rijden.
      Met de Porsche je eerste rijlessen tot een goed brengen, kan enkel wat moeilijker blijken te zijn dan met het Golfke .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Er wordt naar een "professionele" camera gevraagd. Voor heel wat mensen die met een compactje aan de slag zijn, is een instap-dslr op zich al een professionele camera.
        goei punt. In elke discussie is er een deel semantiek. Bij Nikon zelf zien ze de D200/300(s) als professioneel materiaal, maar dat wordt niet door iedereen zo gezien. Voor een hoop andere mensen is elke reflexcamera professioneel materiaal.

Die body heeft TS al. Met een 85 f/1.8 en een 35 f/1.8 is er al heel wat mogelijk voor een relatief kleine investering.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Als hangt af van wat TS hier zelf verwacht. Aangezien het over moeilijke omstandigheden ging, lijkt het compactje me niet de oplossing, maar een FF evenmin.

Ik zou zeggen, koop goeie aps-c body (D7000/D300s, Pentax K5, 60d/7d...), een f/2.8-standaarzoom en een 50/1.8, en zie hoever je ermee komt.
          Als je daarmee een tijdje aan de slag bent, ga je vanzelf merken of je nog iets mist (qua opleiding of materiaal).
          Eindelijk iemand die het snapt
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            Ik ken pro's ... . Een daarvan heeft er een D700 bij gekocht en rara, zijn foto's van huwelijken in donkere kerken zijn ineens veel properder. Na 40 jaar fotograferen heeft hij eindelijk geleerd hoe hij zuiverdere opnamen kan maken in slechte omstandigheden. Nee hoor, t is t materiaal!
            Lijkt wel een reclamespot van Nikon Corporation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
              Lijkt wel een reclamespot ...
              Lijkt mij gewoon realiteit hoor. Een D700 zal het wel degelijk een pak beter doen dan een 200/300 in die omstandigheden, zonder dat de fotograaf zijn manier van werken moet aanpassen.

Comment

Lijkt mij gewoon realiteit hoor. Een D700 zal het wel degelijk een pak beter doen dan een 200/300 in die omstandigheden, zonder dat de fotograaf zijn manier van werken moet aanpassen.
                Inderdaad, daar zou ik nog willen aan toevoegen, als je een toestel kiest, dat je dan ook gaat kijken wat je nu eigenlijk nodig hebt, TS is blijkbaar op zoek naar een toestel dat het goed doet in mindere lichtomstandigheden, het hoeft geen supersnel en waterdicht ding te zijn, goede ruiseigenschappen, en een goede AF brengt je automatisch bij een fullframe, zoals bv. de D700, en de snelheid krijg je hier toe.

Comment

Als TS werkelijk die FF-kwaliteit wil, zal ervoor betaald moeten worden .
                  Maar zoals ik al zei, ook zonder FF denk ik dat heel wat mensen al een resultaat zouden krijgen dat ze zelf meteen met "professioneel" associëren, zeker als ze er hun compact-foto's naast zien...

Mijn oude KM 7D was bevoorbeeld lang geen D700, maar ik heb er tot volle tevredenheid verschillende keren toneelvoorstellingen mee vastgelegd. Niemand die bij welke afdruk dan ook ooit enige opmerking over ruis gemaakt heeft hoor. En met mijn a700's net hetzelfde. Je camera kennen en goed kunnen instellen volgens de omstandigheden helpt natuurlijk. Als alles via auto-mode moet, dan ga je het verschil met bv. een D700 sneller zien. Wie met de neus tegen het scherm naar een 100% crop wil zitten kijken, op zoek naar de ultieme perfectie, zal ook steeds verschillen opmerken. Of die belangrijk zijn voor TS ? Ik zou het niet weten.

Nogmaals, ik vind dat, in realistische omstandigheden, er heel wat recente aps-c-bodies zijn die voor de meesten zullen voldoen, ook als het moeilijker wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                    Eindelijk iemand die het snapt
                    Op de eerst pagina waren er al verscheidene die het toen al snapten......
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Inderdaad, daar zou ik nog willen aan toevoegen, als je een toestel kiest, dat je dan ook gaat kijken wat je nu eigenlijk nodig hebt, TS is blijkbaar op zoek naar een toestel dat het goed doet in mindere lichtomstandigheden, het hoeft geen supersnel en waterdicht ding te zijn, goede ruiseigenschappen, en een goede AF brengt je automatisch bij een fullframe, zoals bv. de D700, en de snelheid krijg je hier toe.
                      Klopt allemaal : alleen heeft TS, dacht ik, al aangegeven dat het budget redelijk beperkt was. Veel hoger dan een goeie 1500€ mocht het niet worden .
                      Groeten,

Polleke

Comment

Ik ken pro's die net als ik een D200 gebruiken of gebruikten. Een daarvan heeft er een D700 bij gekocht en rara, zijn foto's van huwelijken in donkere kerken zijn ineens veel properder. Na 40 jaar fotograferen heeft hij eindelijk geleerd hoe hij zuiverdere opnamen kan maken in slechte omstandigheden. Nee hoor, t is t materiaal!
                        Maar die kerel heeft dan ook een berg ervaring en weet met een camera als een D700 om te gaan.
                        Dus het is niet zo van goede camera kopen is goede foto's maken.
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                          Maar die kerel heeft dan ook een berg ervaring en weet met een camera als een D700 om te gaan.
                          ik word soms moe van fora
                          The Knight That Says Ni...kon

Comment

ik word soms moe van fora
                            En ik laat me te vaak meeslepen.
                            Sorry, ik begrijp je punt hoor. Met een flutcamera maakt je geen 'wow-foto's'
                            Ze zullen aanvaardbaar tot goed zijn, maar niet van uitermate goede kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                              Dat is inderdaad zo. Maar alhoewel mijn hoofd nu op serieuzere zaken staat dan eindeloos discuteren over fotomateriaal moet ik toch ootmoedig toegeven dat toen ik in een vorig leven overstapte van een Zenit E met 50mm3.5 objectief naar een Nikon EL met een 50mm1.4 ik niet wist wat me overkwam.
                              De overstap naar F2's met MF's vond ik helemaal niet meer zo revolutionair maar de stap van een D1 naar een D2 naar een D3 was voor de soort onnozelheid waar ik nu mee bezig ben gaf weer datzelfde AUW gevoel. Zeker de D3. Het materiaal doet er dus echt wel meer toe dan iedereen wil toegeven. Gesteld dat je de handleiding eerst wil lezen en minimale informatie wil verwerven over fotografische principes natuurlijk.
                              Komt tegenwoordig nog daar nog die computerverwerking bij en we zijn weer vertrokken.
                              Wat ik wel het leuk vond is dat de selectie van de beroemdste foto's in een van de laatste NG-nummers enkel analoge foto's bevatte. Misschien waren die oude lenzen toch wel niet zoooo slecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Dat is inderdaad zo. Maar alhoewel mijn hoofd nu op serieuzere zaken staat dan eindeloos discuteren over fotomateriaal moet ik toch ootmoedig toegeven dat toen ik in een vorig leven overstapte van een Zenit E met 50mm3.5 objectief naar een Nikon EL met een 50mm1.4 ik niet wist wat me overkwam.
                                De overstap naar F2's met MF's vond ik helemaal niet meer zo revolutionair maar de stap van een D1 naar een D2 naar een D3 was voor de soort onnozelheid waar ik nu mee bezig ben gaf weer datzelfde AUW gevoel. Zeker de D3. Het materiaal doet er dus echt wel meer toe dan iedereen wil toegeven. Gesteld dat je de handleiding eerst wil lezen en minimale informatie wil verwerven over fotografische principes natuurlijk.
                                Komt tegenwoordig nog daar nog die computerverwerking bij en we zijn weer vertrokken.
                                Wat ik wel het leuk vond is dat de selectie van de beroemdste foto's in een van de laatste NG-nummers enkel analoge foto's bevatte. Misschien waren die oude lenzen toch wel niet zoooo slecht.
                                Moest er geen verschil zijn tussen D3100 en D3x dan zou Nikon inderdaad geen camera's meer verkopen en zou niemand een nieuwer toestel kopen.

En die oude lenzen zijn zeker niet slecht (is hier ook nooit beweert)
                                Ik heb een 80-200 F4 Ais en wat is me dat voor een scherpe lens en manueel scherpstellen is nog zo erg niet.

Comment

Working...
                                X