Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe professionele camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe professionele camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    vraag is wie gaat fotograferen met dat toestel... want als het inzicht over het verschil tussen een 16-85 3.5, een 10 X zoomlens en een lichtsterke 17-55 2.8 er niet is, stel ik me vragen over de manier waarop die gebruikt gaan worden;
    Ik bedoel maar: je baas kan een raceteam willen en een Porsche circuitbak kopen, maar daarom rij je geen race uit... je hebt een bekwame chauffeur nodig. Die racecar rijdt niet vanzelf, en die 'professionele camera' gaat niet de wooow-beelden maken in zijn eentje, of op automatische stand.
    Was ook mijn eerste gedacht na het lezen van deze thread !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe professionele camera

      Deze staat op de auto stand... (komt van http://www.letsgodigital.org/en/27149/nikon-d7000/)

      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe professionele camera

        Met een 5DII ga je inzake ruis en hoge ISO's toch beter scoren dan een 60D hoor. maak jezelf geen illusies. En een 17-55 is een schitterende lens maar een croplens.
        Qua ISO en ruis kan je inzake prijs de 5DII niet kloppen. Een D3 of D3S zijn dijken van camera's op dat vlak maar voor het dubbele van de 5DII qua prijs.

        En zoals reeds aangehaald: wie fotografeert er. maar ook: van waar? Vanop afstand, kort bij de spelers (17-55 is goed, maar als je op een afstand staat...).

        Probeer eens een toestel te lenen/huren, of een fotograaf te vinden die de situatie wil komen bekijken, en dan weet je aan welke lenzen en welke body je hebt wat je wil (inzake 'professionele' foto's). Want de meningen zijn ook daarover verdeeld.

        Misschien is een 5DII met een 85mm 1.8 wel ok (en da's binnen budget), of een 7D met de 17-55.
        Last edited by Yourt; 9 september 2011, 05:33.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe professionele camera

          Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
          Aangezien je klaarblijke weinig kennis hebt van wat er te koop is is het zeker moeilijk voor je om uit te maken wat je het best kan kopen...
          Misschien een vreemd voorstel maar ik denk dat je hiermee snel verder zou kunnen; is er bij jou in de buurt geen fotoclub, mensen die dat doen als hobby, en kan je hen niet eens uitnodigen zodat zij kunnen goede raad geven in welke richting je lenzen zoekt en zo welk toestel je moet aanschaffen.
          Koop in elk geval, maar dat werd hiervoor al meermaals gezegd, lichtsterke lenzen.
          Zoveel te lager het "f-getal" is zoveel te lichtsterker is de lens en zoveel te duurder ze ook wel wordt.
          Ook zal het waarschijnlijk zinvol zijn lenzen te kopen met beeldstabilisatie erin. Of je moet naar Sony overschakelen waar de stabilisatie verwerkt wordt in de body.
          Zonder daadwerkelijke hulp "op de werkvloer" vrees ik dat ofwel de zoektocht oneindig wordt ofwel de aankoop toch een miskoop dreigt te worden.
          ik geef een workshop, 'betere foto's maken met je digitale reflex'.
          Voor beginners, misschien beter die eerst volgen.
          Dan zal je al een beetje weten waarover je spreekt als je bij de vakhandelaar binnen staat.

          ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe professionele camera

            Ik kijk direct wel eens opnieuw naar die art&craft. Ik zal er over gekeken hebben.

            Wie er die foto's zal nemen. Ik neem aan dat de meeste foto's genomen zullen worden door mijn baas op optredens. Als hij er eens niet bij zal kunnen zijn of een ander optreden te doen heeft, zou het kunnen dat hij het wel eens aan mij zal vragen. Beiden weten we niet echt veel van fotografie. Ik vrees dat hij er nog minder van kent dan ik. Daarom dat hij ook vroeg aan mij om te kijken welke camera best zou zijn.

            Maar op die D7000 zit er inderdaad wel een automatische stand op. Ik zou wel manueel kunnen trekken, hoor. Maar bv. bij toneeloptredens is het soms echt nodig om rap een foto te kunnen nemen en tegen dat die camera dan manueel ingesteld is... dus op zulke momenten moet men (ik toch) toch automatisch kunnen trekken, hé. Ik weet dat dit allicht tegen jullie pincipes is. Maar als je er niet zoveel vanaf weet, dan kan je niets anders dan automatisch foto's nemen. En nu zullen velen zeggen van jullie dat je dan evengoed een compact toestel kunt kopen maar met zo'n stom compact toestelletje (zoals we nu hebben), kun je helemaal geen goede foto's nemen in moeilijke lichtomstandigheden. Als je automatisch trekt met een reflexcamera zal de foto altijd beter zijn. Daarom ben hier dus voor aan het kijken.

            Maar ik kijk nog eens verder...

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe professionele camera

              Ik heb nog een vraagje. Zo'n croplens, wat bedoelen ze daar eigenlijk mee? Is dat iets anders dan een gewone andere lens, misschien?

              Ik heb zojuist eens gekeken naar de prijzen van de D7000 + de lens 17-55:

              Body:
              * art&craft: 999 euro
              * Tuyttens: 1099 euro
              * Fnac: 999 euro

              Lens 17-55 (zonder body):
              * art&craft: 1269 euro
              * Tuyttens: 1349 euro
              * Grobet (Antwerpen): 1287 euro

              Die art&craft lijkt me dus het goedkoopst. Als ik nu dus die body en zo'n lens zou nemen daar, dan kom ik aan 2268 euro.

              Ik zou daar graag nog een lens bij hebben om meer tele te kunnen trekken. Lijkt die 70-200 f2.8 dan goed genoeg waarvoor ik hem nodig heb? Anders kijk ik daar ook eens van voor de prijzen.

              Ik stel dan alles eens voor aan mijn baas. Ik vrees dat ik wel ver boven de 2500 euro zal zitten. Maar ik kijk wel hoe hij reageert. Als hij dit veel te veel vindt, kijk ik wel eens verder dan voor de goedkopere alternatieven die hier voorgesteld zijn.

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe professionele camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Tienemiene Bekijk bericht
                Ik heb nog een vraagje. Zo'n croplens, wat bedoelen ze daar eigenlijk mee? Is dat iets anders dan een gewone andere lens, misschien?

                Ik heb zojuist eens gekeken naar de prijzen van de D7000 + de lens 17-55:

                Body:
                * art&craft: 999 euro
                * Tuyttens: 1099 euro
                * Fnac: 999 euro

                Lens 17-55 (zonder body):
                * art&craft: 1269 euro
                * Tuyttens: 1349 euro
                * Grobet (Antwerpen): 1287 euro

                Die art&craft lijkt me dus het goedkoopst. Als ik nu dus die body en zo'n lens zou nemen daar, dan kom ik aan 2268 euro.

                Ik zou daar graag nog een lens bij hebben om meer tele te kunnen trekken. Lijkt die 70-200 f2.8 dan goed genoeg waarvoor ik hem nodig heb? Anders kijk ik daar ook eens van voor de prijzen.

                Ik stel dan alles eens voor aan mijn baas. Ik vrees dat ik wel ver boven de 2500 euro zal zitten. Maar ik kijk wel hoe hij reageert. Als hij dit veel te veel vindt, kijk ik wel eens verder dan voor de goedkopere alternatieven die hier voorgesteld zijn.
                De nikon 17-55 is erg duur, je zou dan naar een geodkopere tamron kunnen kijken. En nog wat lichtsterkere primes erbij halen. Afhankelijk van het licht ga je die soms erg hard nodig hebben.

                Mijn setje zou zijn:
                nikon d7000 (€845)
                nikkor 85mm f/1.8 (€345)
                nikkor 50mm f/1.8 (€129)
                tamron 17-50 2.8 (€303)

                (prijzen cameranu.nl)

                En last but not least: een fotografiecursus/boek. ALs je in niet ideale lichtomstandigheden gata fotograferen, ga je echt moeten weten waarom een foto onscherp kan zijn, hoe je lichtmeting werkt (op een podium heb je vaak grote contrasten die de lichtmeter in de war kunnen brengen). Als je op auto gaat fotograferen, dan gaat je camera wellicht gaan flitsen, iets wat je echt niet wil. Als je niet bereid bent om hier wat tijd in te steken, kan je net zo goed een d3100 met kitlens halen...

                Een croplens kan je alleen gebruiken op een cropcamera, zpams de d7000, en gaat niet werken op een fullframecamera zoals de d700.

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe professionele camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                  De nikon 17-55 is erg duur, je zou dan naar een geodkopere tamron kunnen kijken. En nog wat lichtsterkere primes erbij halen. Afhankelijk van het licht ga je die soms erg hard nodig hebben.

                  Mijn setje zou zijn:
                  nikon d7000 (€845)
                  nikkor 85mm f/1.8 (€345)
                  nikkor 50mm f/1.8 (€129)
                  tamron 17-50 2.8 (€303)

                  (prijzen cameranu.nl)

                  En last but not least: een fotografiecursus/boek. ALs je in niet ideale lichtomstandigheden gata fotograferen, ga je echt moeten weten waarom een foto onscherp kan zijn, hoe je lichtmeting werkt (op een podium heb je vaak grote contrasten die de lichtmeter in de war kunnen brengen). Als je op auto gaat fotograferen, dan gaat je camera wellicht gaan flitsen, iets wat je echt niet wil. Als je niet bereid bent om hier wat tijd in te steken, kan je net zo goed een d3100 met kitlens halen...

                  Een croplens kan je alleen gebruiken op een cropcamera, zpams de d7000, en gaat niet werken op een fullframecamera zoals de d700.
                  ik zou denk ik wel de 50mm vervangen door de 35mm 1.8, lijkt me wat handiger als je een groot podium moet fotograferen. Of de 35mm (169 euro bij Cameranu) extra erbij doen natuurlijk :-)
                  Voor de rest een prima setje
                  Misschien eventueel nog een statief erbij, maar dat kan je later altijd nog doen.
                  Een cursus zou ik zeker doen, niet alleen leuk, maar ook erg handig om snel betere foto's te kunnen maken.
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe professionele camera

                    sorry hoor, ik zie hier adviezen voorbij komen die me toch een vraagteken op doen roepen.

                    Kijk eens naar een Canon 5D mark 2 met een 24-70 2.8 lens erbij, komen vaak als zn kitaanbieding rond de 2600,-. Beter en proffesioneler kan haast niet, toestel is met zijn "belabberde" AF snel genoeg kan ik je verzekeren, tevens heb je dan een toestel wat uitstekend is op hoge ISO's, daarbij de lichtsterke 24-70L en er zijn weinig situatie's die je niet meer de baas kunt.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe professionele camera

                      Het liefst van al zou ik willen kijken voor een iets goedkopere versie door bv. een goedkopere lens te nemen.

                      Maar ik heb me laten wijs maken door iemand in mijn omgeving (die er meer van kent dan ik), dat ik me zeker geen tamron of sigma lens mag laten aansmeren. Dat ik zeker een echte Nikkor-lens moet nemen.

                      Is die Tamron dan toch (bijna) evengoed als een echte nikkor-lens? Anders zou ik idd. wel graag eens kijken voor die prijzen. Ik denk dat ik mijn baas rapper zal kunnen overtuigen als ik met de iets goedkopere versie afkom.

                      En die Tamron kun je die ook overal kopen? Zoals bij art&craft enz.?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe professionele camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tienemiene Bekijk bericht
                        Het liefst van al zou ik willen kijken voor een iets goedkopere versie door bv. een goedkopere lens te nemen.

                        Maar ik heb me laten wijs maken door iemand in mijn omgeving (die er meer van kent dan ik), dat ik me zeker geen tamron of sigma lens mag laten aansmeren. Dat ik zeker een echte Nikkor-lens moet nemen.

                        Is die Tamron dan toch (bijna) evengoed als een echte nikkor-lens? Anders zou ik idd. wel graag eens kijken voor die prijzen. Ik denk dat ik mijn baas rapper zal kunnen overtuigen als ik met de iets goedkopere versie afkom.

                        En die Tamron kun je die ook overal kopen? Zoals bij art&craft enz.?
                        Die Tamron zal je niet teleur stellen, ik gebruik hem ook (nu wil dat niets zeggen) en ben er zeer tevreden over. Bijkomend voordeel is dat de Tamron een stuk lichter is wat betreft gewicht.

                        Inderdaad zijn er lenzen die je beter niet kunt kopen, maar dat geldt voor alle merken (zelfs Nikon volgens mij)
                        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                        Our English website: www.kaichitravel.com
                        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe professionele camera

                          Waarom de D5100 niet overwegen met de 17-50 en een zoomlens?
                          De D5100 is een stuk goedkoper (±250€), makkelijk te bedienen gezien je ook een beginneling bent, en zal ook goed presteren, je zal ook dichter bij je vooropgesteld budget blijven.
                          Nikon D5100 + 18-105mm VR
                          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe professionele camera

                            ik denk dat je beter een beginnend fotograaf of student fotografie die z'n materiaal al heeft 10 euro per uur geeft om foto's te komen trekken want dit gaat echt geldverspilling zijn .

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe professionele camera

                              Geldverspilling? Mijn baas gaf me de opdracht om eens te kijken voor een goede camera omdat dat klein compact cameratje die we nu hebben, op niet veel trekt. Ik vrees dat hij geen fotograaf (of student) zal willen aanstellen telkens we een optreden hebben. (Er worden hier soms dagelijks ook audities enzo gegeven) Trouwens alles wordt hier via bestelbons enzo geregeld. Als we dus telkens moesten betalen voor zo'n fotograaf, dan moet dit altijd geregeld worden via 't Stad om die mensen te betalen. Ik vrees dat dit niet mogelijk is.

                              Die Canon Mark DII is hier gelijk ook al een paar keer aan bod gekomen maar ik las eerder hier dat die autofocus niet goed is daarvan.

                              En die body van nikon D5100, zou idd ook een goed idee zijn. Is er daar veel verschil tussen? Tussen een D5100 en zo'n D7000.
                              Ik denk dat ik toch zal gaan voor een D7000 + tamronlens van 17-50 f2,8 en een tamronlens van 70-200 f2.8. Maar die laatste moet ik nog opzoeken qua prijzen. Heb juist al eens geken bij art&craft en ik vind hem niet terug. De rest moet ik nog eens bekijken.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe professionele camera

                                Koppeling art & craft voor tamron 70-200:

                                http://www.artencraft.be/NL/product/...cro-nikon.html

                                Wat is je afstand tussen fotograaf en voorwerp?
                                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X