Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe professionele camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe professionele camera

ppffff ... waarom een camera voorstellen van dergelijke hoge prijs aan iemand die er niks van kent. De dag van vandaag kan men met een basis dsl reeds goede foto's nemen in hoge iso's. zet daar dan nog eens een lichtsterke lens op en je kan al heel wat.
    Ik heb jaren foto's op donkere feesten foto's genomen met m'n canon 1000D.
    En aan zij die voorstellen om de camera te gebruiken in de auto stand met een lichtsterke lens erop, best zelf eerst eens uitproberen vooraleer te posten. In de auto stand maakt de camera geen gebruik van van die lichtsterkte en vliegt de flash omhoog.

Groeten,
    GekkouJin
    Leave no footprints, just shoot pictures

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GekkouJin Bekijk bericht
      ppffff ... waarom een camera voorstellen van dergelijke hoge prijs aan iemand die er niks van kent. De dag van vandaag kan men met een basis dsl reeds goede foto's nemen in hoge iso's. zet daar dan nog eens een lichtsterke lens op en je kan al heel wat.
      Ik heb jaren foto's op donkere feesten foto's genomen met m'n canon 1000D.
      En aan zij die voorstellen om de camera te gebruiken in de auto stand met een lichtsterke lens erop, best zelf eerst eens uitproberen vooraleer te posten. In de auto stand maakt de camera geen gebruik van van die lichtsterkte en vliegt de flash omhoog.

Groeten,
      GekkouJin
      Op de D7000 heb je een auto stand waarbij de flits niet gebruikt wordt
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Ja ok, mijn canon ook, maar wat met de lichtsterkte?
        beste voor TS is shooten in AV, diafragma open en de iso manueel hoog zetten
        de rest doet de camera

Groeten,
        GekkouJin
        Leave no footprints, just shoot pictures

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GekkouJin Bekijk bericht
          Ja ok, mijn canon ook, maar wat met de lichtsterkte?
          beste voor TS is shooten in AV, diafragma open en de iso manueel hoog zetten
          de rest doet de camera

Groeten,
          GekkouJin
          dat moet je dan wel al weten hé.

Ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tienemiene Bekijk bericht
            Beiden weten we niet echt veel van fotografie. Ik vrees dat hij er nog minder van kent dan ik.
            Maar als je er niet zoveel vanaf weet, dan kan je niets anders dan automatisch foto's nemen. En nu zullen velen zeggen van jullie dat je dan evengoed een compact toestel kunt kopen maar met zo'n stom compact toestelletje (zoals we nu hebben), kun je helemaal geen goede foto's nemen in moeilijke lichtomstandigheden. Als je automatisch trekt met een reflexcamera zal de foto altijd beter zijn.
            Het feit dat je met "stom compactje" geen goede foto's kan nemen is gewoon omdat je (zoals je zelf zegt) er weinig van kent.
            Omdat je er weinig van kent raakt je vergelijking met een dslr dus kant noch wal.

Een goed fotograaf zal met een G12, Coolpix P7100 of LX5, om er een paar te noemen, foto's maken die jouw snapshots met een dslr op auto doen verbleken.
            Het is niet de camera maar de fotograaf die een goede foto maakt.

Toch prettig om te horen dat ons belastingsgeld nuttig wordt besteed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
              Het feit dat je met "stom compactje" geen goede foto's kan nemen is gewoon omdat je (zoals je zelf zegt) er weinig van kent.
              Omdat je er weinig van kent raakt je vergelijking met een dslr dus kant noch wal.

Een goed fotograaf zal met een G12, Coolpix P7100 of LX5, om er een paar te noemen, foto's maken die jouw snapshots met een dslr op auto doen verbleken.
              Het is niet de camera maar de fotograaf die een goede foto maakt.

Toch prettig om te horen dat ons belastingsgeld nuttig wordt besteed.
              Dit klopt wel, Ik heb laatst foto's gemaakt (zonder flits) op een fuif met mijn Pana TZ7 en er zaten zeker bruikbare foto's tussen.
              Iedereen keek me raar aan (omdat ik niet flitste)
              Daarna even vergeleken met iemand met een DSLR en die waren zeker niet beter.

Ik zeg niet dat ik prof ben (nauwelijk ervaring op gebied van party-fotografie)
              maar dat jaartje ervaring doet me zelfs bij een compact nadenken hoe ik deze best gebruik.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Dat is exact wat ik bedoel...

Leer..., doe ervaring op in de fotografie, en laat je toestel meegroeien in dit proces...

Net als een dure topfiets je niet sneller de berg doet oprijden als je geen conditie hebt...

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                Dit klopt wel, Ik heb laatst foto's gemaakt (zonder flits) op een fuif met mijn Pana TZ7 en er zaten zeker bruikbare foto's tussen.

maar dat jaartje ervaring doet me zelfs bij een compact nadenken hoe ik deze best gebruik.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

Maar op die D7000 zit er inderdaad wel een automatische stand op. Ik zou wel manueel kunnen trekken, hoor. Maar bv. bij toneeloptredens is het soms echt nodig om rap een foto te kunnen nemen en tegen dat die camera dan manueel ingesteld is... dus op zulke momenten moet men (ik toch) toch automatisch kunnen trekken, hé.
                  Zelf gebruik ik voor foto's van optredens een Pentax K-5 (meestal met een 50-135/2.8 objectief). Die camera is tenminste even goed als de D7000. Ongelooflijk handig tijdens optredens is de auto-iso (Sv) stand. Je stelt dan manueel diafragma en sluitersnelheid in en laat de juiste belichting (zonder flits) over aan de camera, die afhankelijk van de (gewoonlijk sterk variërende) podiumbelichting automatisch een iso-waarde kiest binnen de door jou opgegeven limieten (bv. 100-3200 iso). Heeft de D7000 ook deze zeer nuttige instelling?
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                    5D mark II heeft zijn AF niet mee. Als je daarmee op scene moet fotograferen, wordt het een beetje moeilijk vrees ik, tenzij je het manueel focussen goed beheerst.
                    Qua budget kan dat meevallen, eventueel met een paar vaste, lichtsterke primes.

Als ze mij zouden vragen wat een professioneel toestel moet kosten, zou ik voor de 1Ds III gaan. Beste wat er is bij Canon denk ik. Als ze dat te duur vinden, kan je de 5D II voorstellen.

Ch.
                    onzin.
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                      5D mark II heeft zijn AF niet mee. Als je daarmee op scene moet fotograferen, wordt het een beetje moeilijk vrees ik, tenzij je het manueel focussen goed beheerst.
                      Qua budget kan dat meevallen, eventueel met een paar vaste, lichtsterke primes.

Als ze mij zouden vragen wat een professioneel toestel moet kosten, zou ik voor de 1Ds III gaan. Beste wat er is bij Canon denk ik. Als ze dat te duur vinden, kan je de 5D II voorstellen.

Ch.
                      jawadde..iedereen aan de 1dsIII anders heb je never nooit een geslaagde pic hoor!

heb je verder nog ´verlichtende´ suggesties??
                      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht

Niet helemaal akkoord. Ik had (heb nog) eerst eenTZ7 en was heel tevreden over de kwaliteit van foto's alleen niet die in donkere omstandigheden waren gemaakt. Teveel lelijke ruis.
                        Daarom heb ik mijn D90 gekocht om zelf de instellingen te kunnen bepalen. En in het begin was ik wel teleurgesteld omdat mijn foto's niet beter waren dan mijn TZ7. Meer bewogen foto's dan vroeger.
                        Maar met al een jaartje avondschool achter de rug heb ik al veel bijgeleerd en van de P-stand snel geëvolueerd naar A en S. Dit jaar moet ik op M schieten.

Aan de TS raad ik zeker aan om alvast de 1ste module (= half jaartje) fotografie te volgen in een CVO. Dan leer je de basisinstellingen in de praktijk.

Denk ook aan een statief om in die moeilijke lichtomstandigheden te fotograferen.
                        Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Hallo,

Op mijn werk heb ik de opdracht gekregen om te kijken welke nieuwe professionele camera we zouden kunnen aanschaffen.
                          Het betreft een Academie voor Muziek, Woord en Dans. De camera moet dus goed zijn om in een Auditorium mooie foto's te nemen met minder goede lichtomstandigheden. Voor de dans is het ook belangrijk dat er niet te veel bewogen foto's inzitten. Wijzelf hebben een canon van +/- 500 €. Maar van die echte professionele toestellen, daar weet ik niets vanaf.
                          Is er iemand die me tips kan geven op wat ik moet letten? Of die zou kunnen zeggen welk toestel we best zouden kunnen aankopen?
                          Van prijs heb ik niet echt een idee. Ik vermoed dat het mag kosten tussen de 1000 € en de 2500 € maar ik heb er geen idee van. Ze willen volgens mij eerst weten hoeveel zo'n echt professioneel toestel die goed is voor 'onze omstandigheden', hoeveel die ongeveer zo kosten.
                          Alvast bedankt!
                          Aangezien je (jullie) geen enkele kennis van fotografie hebt raad ik je aan om een paar boeken van fotografie te kopen ondanks de vele goede raad die je hier krijgt ben je der eigenlijk niks mee.

In jou geval of nu foto's maakt met een Canon 500D of een Canon Mark III ... Het zal maar weinig uitmaken.

Het is nog altijd diegene die achter de Camera staat die de goede foto bepaald en niet de camera zelf en laat staan dat een duurdere camera daar iets aan verandert.

Dus raad ik je aan een beetje meer kennis op te doen.
                          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Als je automatisch trekt met een reflexcamera zal de foto altijd beter zijn. Daarom ben hier dus voor aan het kijken.
                            Wil je het niet lezen misschien? Hier zijn ondertussen zat veel comments die stellen dat het toestel het niet alleen doet; En een duur toestel op automtische stand in kritische omstandigheden, dat werkt niet. Dat programma gaat gegarandeerd de mist in inzake ISO of neemt een te trage sluitertijd,...

Jullie gaan eld weggooien, en de resultaten van een compactje gaan niet ahrd moeten onderdoen van die van een "pro toestel" in de handen van een amateur op automatische stand. Zoals ik al zei: leen of huur eens een toestel, en probeer eens; JE zal snel van mening veranderen. Moest het kopen van 3000 e materiaal de oplossing zijn voor pro foto's, het internet zou vol staan met pareltjes. NIET DUS.

Just my (final) two cents.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Moest het kopen van 3000 e materiaal de oplossing zijn voor pro foto's, het internet zou vol staan met pareltjes. NIET DUS.
                              Gelukkig maar ,anders kon ik geen verschil maken voor een klant want ze hebben altijd wel een "nonkel" met een reflex en wel twee! lenzen
                              D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                                Zelf gebruik ik voor foto's van optredens een Pentax K-5 (meestal met een 50-135/2.8 objectief). Ongelooflijk handig tijdens optredens is de auto-iso (Sv) stand. Je stelt dan manueel diafragma en sluitersnelheid in en laat de juiste belichting (zonder flits) over aan de camera, die afhankelijk van de (gewoonlijk sterk variërende) podiumbelichting automatisch een iso-waarde kiest binnen de door jou opgegeven limieten (bv. 100-3200 iso). Heeft de D7000 ook deze zeer nuttige instelling?
                                ja .

Comment

Working...
                                X