Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Wel, persoonlijk vind ik de nex5 met zijn touchscreen meer innoverend dan de nex 7, eigenlijk is dat meer een dslr in nex formaat.
    Dat is toch de bedoeling ?
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Ik las op Imaging Resource dat de nieuwe -5N en -7 ook een nieuw autofocusalgoritme gebruiken. Samen met dat elektronische eerste sluitergordijn zou dit beide toestellen een pak sneller maken in gebruik .

      Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
      ten eerste ligt die persoon niet in de modder, en zo te zien wil hij het hele vliegveld bijlichten met zijn flitske..
      Off-topic, maar dit was maar van 1 van de 2 dagen, heb de andere dag zo geen foto gemaakt (was te druk bezig met de vliegtuigen zelf ). Heb op beide dagen mijn materiaal mogen wegsteken omwille van het slechte weer ...

      Vergeet niet dat Sony niet Puerte is...

      (Gelukkig maar.)
      Last edited by JorisVdB; 10 september 2011, 20:10.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
        Dat is toch de bedoeling ?
        Ik hou meer van innovatie.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Discussiëren met de Caleido... Zinloos
          Inderdaad. Het duurt niet lang of er wordt direct op de man gespeeld. Zoals je nu zelf weer bevestigd voor het hele forum. Waarvoor dank

          Comment


          • Hallo,

            Zij, is er soms iemand die weet waar ik mijn Canon 5D + lenzen heb gezet?
            Ik heb hem nl. niet meer gezien sinds ik de NEX-3 heb ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              :d :d
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                .......

                ...... is er soms iemand die weet waar ik mijn Canon 5D + lenzen heb gezet?
                Ik heb hem nl. niet meer gezien sinds ik de NEX-3 heb ...
                kijk eens hier:


                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Dankjewel Bouk

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    is er een groot verschil in hoek met een 16mm pancakelens of de 18mm stand bij een 18/55 lens?

                    grtz

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door WimCap Bekijk bericht
                      is er een groot verschil in hoek met een 16mm pancakelens of de 18mm stand bij een 18/55 lens?

                      grtz
                      Ja, 2x 1,6 = 3mm, dit is enorm veel in de breedhoekstand.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        nex liefhebbers,

                        Als ik mijn adapter plaats met een niet sony lens wordt de lens niet herkend.
                        Maar als ik dan opnamen zonder lens inschakel is het helemaal goed.
                        Moet ik dat dan ook weer uitschakelen als ik de sony lens er weer opzet of maakt dat niet uit.

                        Groetjes
                        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                          nex liefhebbers,

                          Als ik mijn adapter plaats met een niet sony lens wordt de lens niet herkend.
                          Maar als ik dan opnamen zonder lens inschakel is het helemaal goed.
                          Moet ik dat dan ook weer uitschakelen als ik de sony lens er weer opzet of maakt dat niet uit.

                          Groetjes
                          Maakt niet uit gewoon laten staan doe ik ook .
                          Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door JR. Bekijk bericht
                            Maakt niet uit gewoon laten staan doe ik ook .
                            dat is fijn, dankjewel hoor
                            Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              De Nex-en evolueren razendsnel, zeker naar Sony norm, veel van de "mankementen" die er op de eerste reeks zaten zijn nu weggewerkt, er is keuze uit 3 modellen en het lenzenaanbod gaat er ook flink op vooruit. (Mijn nex 5 lijkt nu wel oud...)
                              Ik hoop nu dat Sony nog een lensje maakt zoals de collega's dat nu ook doen, een pancake zoomlensje, afmetingen van een 20mm.

                              Overigens, de eerste berichten verschijnen al, Nikon en Canon kunnen beter op hun hoede zijn. De instap dslr's zouden wel eens verdrongen kunnen worden door mft en nex.

                              Ondertussen ben ik wel meer en meer van het dslr gebeuren aan het wegdenken. Ik ben er ook van overtuigd, dat we binnen afzienbare tijd, de dlsr niet meer zoveel zien in het straatbeeld. DSLR zal zijn toepassingsgebied meer en meer bij de echte profi vinden (sport, lange tele's, studio) En natuurlijk bij de echte bd'er
                              Ik heb zelf geen Nex maar ik denk wel moest ik een nex 7 hebben dat ik nooit meer met zo'n baksteen van een Dslr wil sleuren terwijl de beeldkwaliteit dezelfde blijft.
                              Maar zoals je zegd, op Prof. Gebied waar materiaal het soms zwaar te verduren krijgt zal deze laatste nog wel blijven.
                              Voorlopig houd ik het nog bij mijn 5D MkII maar ik blijf de Nexen wel op de voet volgen.
                              Ik denk wel dat ik niet ga kunnen weerstaan aan Nex 7 met de 24 mm 1.8 en 30 mm 3.5 macro.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Ik heb mij net de ultra wide converter voor de 16mm lens aangeschaft en ik ben er echt tevreden van.
                                Sweep panorama lukt wel niet 100% correct.
                                Canon 550D - DZ Kitlenzen

                                Comment

                                Working...
                                X