Staat er iets van op papier en zo neen dan vanaf nu alles op papier laten zetten en allebei ondertekenen.Ge hebt niets aan toeZEGGINGEN als het er op aan komt.
Zo....daar zijn we weer...een dag verder en wat ervaringen rijker....
Vanuit de winkel werden me twee opties aangeboden: D30 weer naar Canon sturen met hernieuwd verzoek tot het schoonmaken van de sensor, net zolang tot het zover was dat de sensor schoon was. Ik verzocht om de camera te retourneren en geld terug te krijgen (had al een D30 ergens anders gezien). Dit laatste deden ze niet (uit den boze volgens hoofdkantoor). Wel kon ik de camera inruilen voor hetzelfde geld als dat ik ervoor had betaald. Op zich was ik hier niet blij mee, maar....
Ik had gevraagd om een vervangende camera voor als de D30 weer naar Canon zou zijn en dat verzoek kon worden ingewilligd; ik kon zolang een D60 meekrijgen. En dat vond ik niet verkeerd, natuurlijk. En toen bleek dus dat die D60 te koop was en ik mijn D30 er op kon inruilen.
Om een lang verhaal kort te maken: vanmiddag langs geweest en met een bijbetaling van 100euro nu een D60 in de tas.
Uiteraard nu wel in de winkel alle checks gedaan op vuil op sensor en hot pixels...alles in orde. Ik had hier meer vertrouwen in dan in de D30 (niet zozeer in de camera zelf als wel in het wel/niet schoonkrijgen van de sensor).
Ben uiteindelijk zeer goed geholpen en ondanks dat er misschien nu iemand gaat roepen dat ik niet bij had moeten betalen, denk ik dat ik niet ontvreden mag zijn. Ben weer een blij man!
Hartelijk dank voor het meedenken en de adviezen! Voelde me er een stuk door gesterkt bij het "onderhandelen".
goed te horen dat het dan toch goed afgelopen is...
En een D60 voor 100€ meer, je kan zeker slechtere deals maken...
Heb je nu direct een camera die meekan met de huidige top DSLR's en ben je gerust voor een lange tijd.
Tevens ook eens een les om de sensor altijd met respect te behandelen.
Nick
Nikon D300 & een beetje glas...
Iets kleiners als carry everywhere
Comment