Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550 EX, Metz 54 MZ 3 of Sigma EF 500 DG Sup

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 550 EX, Metz 54 MZ 3 of Sigma EF 500 DG Sup

Zou me graag een flitser aanschaffen maar weet nie goed welke... Hij Zou vooral moeten dienen voor interieur en portretfoto's. Moet natuurlijk geschikt zijn voor 10D.

De Canon is wel goed maar ook duur. Heb wel eens gelezen dat die Metz een van de betere is. Simga een vraagteken?

Wat zijn jullie ondervindingen?
    Groetjes,
    Bartolomoio

Canon stuff, BD0258BE

Originally posted by bartolomoio
    Zou me graag een flitser aanschaffen maar weet nie goed welke... Hij Zou vooral moeten dienen voor interieur en portretfoto's. Moet natuurlijk geschikt zijn voor 10D.

De Canon is wel goed maar ook duur. Heb wel eens gelezen dat die Metz een van de betere is. Simga een vraagteken?

Wat zijn jullie ondervindingen?

Mijn persoonlijke mening: (ik heb ze alledrie gehad)

De Canon 550 ex is voor de 10d een prima flitser, heeft alle mogelijkheden die je je kan voorstellen.
    De Sigma heeft ongeveer dezelfde mogelijkheden, kost de helft, en is ook zo afgewerkt mijns inziens. Maar een kwaliteitsgevoel is subjectief dus.. (ik hou overigens niet van sigma, dus relativeer misschien een beetje?)
    De Metz 54 zit er kwa prijs ergens tussenin, heeft alle mogelijkheden van de Canon 550ex, en nog een paar extras, met als belangrijkste 3: automode (meetcel in flitser zelf), de sca adapter, waarmee je de flitser ook op andere cameras kunt plaatsen, en de tweede reflector, om de kombinatie van indirekt licht en frontaal beter in balans te krijgen.

Op de 10D werken ze allemaal prima, op de 1D heb ik met de 550 dikke problemen gehad, die met de Metz perfekt weggewerkt zijn.

Maar jij moet kiezen hé!!!

Comment

De Metz werkt bij mij prima, al was het in het begin wel even zoeken om die aan de praat te krijgen. Neem er wel een SCA 3102 M2 bij, en lees zeker de handleiding van de SCA3102 goed door om de Metz in E-TTL mode te krijgen!!

Die tweede reflector om frontlicht te geven als je in bouncing mode werkt, werkt echter niet in e-TTL mode, dan moet je de flits in manuele mode zetten, wat tot gevolg heeft dat je eerst een aantal testfoto's moet maken voor het resultaat behoorlijk is, maar dat frontlicht is eigenlijk bedoeld voor portret fotografie, en daar kan je wel eerst wat testfoto's maken.

Voor de rest is het een prima flits, met bijzonder veel lichtopbrengst. Als de prijs tussen een 550EX en een Metz gelijk was, dan zou ik nog voor de Metz kiezen. Ga je in de toekomst een ander fototoestel kopen, dan kan je in de meeste gevallen de Metz hergebruiken, want een nieuwe adaptor kost veel minder dan een compleet nieuwe flits.
      Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

Comment

Ik zag dat de 550EX bij geengeld.nl €369.oo kost en de metz €349.00 voor die 20 euro meer de 550EX dan toch.
        Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Comment

Working...
        X