Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de evolutie van de digitale spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

    nu die evolutie, in een van de reacties stond dat nikon in augustus nieuwe toestelle op de markt zou kunne brenge, maar is dit begin-eind augustus of loopt het miss nog verder uit? en op welke toestelle kan je een opvolger verwachte? zal de prijs van de vorige generatie dan snel zakke, of maar heel geleidelijk aan?
    SHOT-UP 'jacky bucks photography'
    www.wix.com/jackybucks/schot-up
    nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

    Comment


    • #62
      Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

      Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
      nu die evolutie, in een van de reacties stond dat nikon in augustus nieuwe toestelle op de markt zou kunne brenge, maar is dit begin-eind augustus of loopt het miss nog verder uit? en op welke toestelle kan je een opvolger verwachte? zal de prijs van de vorige generatie dan snel zakke, of maar heel geleidelijk aan?
      Het zal alleszins geen opvolger voor de D3100, D5100, D7000 zijn. Die zijn allen vrij recent.
      Vermoedelijk een opvolger voor de D700 (fullframe, FX) dan blijft er nog ruimte voor de D3 of de D300s.
      Persoonlijk gok ik op de D700 en D300s.

      De prijs van de 'oudere' toestellen zakt dan wel tamelijk, maar het vraagt toch even tijd.
      De D7000 bijvoorbeeld is van eind vorig jaar en de D90 is fameus beginnen zakken begin dit jaar, dus er zit toch wel een maand of 3 tussen.
      Maar vanaf de aankondiging van een nieuwe toestel zakt het 'oudere' model al in prijs, maar wordt het ook afgestempeld als verouderd.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #63
        Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

        Ik zou eens naar Dprview kijken: http://www.dpreview.com/products/com...ucts=nikon_d90

        Zelf vind ik de D5100 de interessantste camera, en het review spreekt dat niet tegen.
        http://users.telenet.be/patric/

        Comment


        • #64
          Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
          nu die evolutie, in een van de reacties stond dat nikon in augustus nieuwe toestelle op de markt zou kunne brenge, maar is dit begin-eind augustus of loopt het miss nog verder uit? en op welke toestelle kan je een opvolger verwachte? zal de prijs van de vorige generatie dan snel zakke, of maar heel geleidelijk aan?
          eind augustus wordt waarschijnlijk de opvolger van de d300s (d400?) voorgesteld aan de pers, zal dan waarschijnlijk eind september begin oktober in de winkel liggen. Toestel zal vrij zeker sony 24mp sensor meekrijgen zoals in de sony a77 en de sony NEX7 toestellen.

          Comment


          • #65
            Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
            nu die evolutie, in een van de reacties stond dat nikon in augustus nieuwe toestelle op de markt zou kunne brenge, maar is dit begin-eind augustus of loopt het miss nog verder uit? en op welke toestelle kan je een opvolger verwachte? zal de prijs van de vorige generatie dan snel zakke, of maar heel geleidelijk aan?
            Misschien kan je beginnen met te investeren in een toetsenbord waarvan de letter n ook werkt...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #66
              Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Misschien kan je beginnen met te investeren in een toetsenbord waarvan de letter n ook werkt...
              Voor de rest geen bijdrage te leveren aan dit topic ....?
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #67
                Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                Voor de rest geen bijdrage te leveren aan dit topic ....?
                Op dit ogenblik eigenlijk niet.
                Je merkt het wel wanneer ik het nuttig vind nog eens een reactie te plaatsen.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #68
                  Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                  Als het je te doen is om een prijsdaling van de huidige toestellen, dan denk ik dat je nog tot het einde van het jaar zal mogen wachten....
                  En zo blijf je maar wachten natuurlijk. Ondertussen trekt iemand anders al heel de zomer mooie foto's
                  Nikon Df

                  Comment


                  • #69
                    Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                    Wat brengt die scherpstelmotor je op?
                    Met de D90 lever je t.o.v. de D5100 in aan beeldkwaliteit en aan kwaliteit van de scherpstelmotor (geluid en snelheid) en dat je wil je dus terugwinnen in budget.
                    Hierbij zeg ik niet dat de kwaliteit van de D90 niet volstaat om jarenlang plezier te hebben en heel wat foto's te maken waarvoor je geen D5100 nodig hebt.

                    Echter, enkel beperkend tot je interesse voor sportfotografie:
                    - binnen nikkor gamma, zonder scherpstelmotor, heb je de AF-D 80-200mm F/2.8 ED @1100€ (zonder beeldstabilisatie) en de AF-D 80-400MM/4.5-5.6 ED VR @1400€ (VR=beeldstabilisatie).
                    - binnen nikkor gamma, met scherpstelmotor, heb je de 70-300mm F 4.5-5.6 G IF-ED VR @440€, de 70-200mm F2.8 ED VR II @2100€ of de 200-400mm f/4.0 G ED VR II @5800€.
                    M.a.w. wil je (veel) besparen, dan zal je dus ook wat meer moeten uitgeven. Daar krijg je natuurlijk ook wel iets voor.

                    Hierboven heb ik het nog maar enkel over een lens voor sportfotografie gehad (andere zijn wel iets goedkoper). Maar, gezien de uitgaven waarover we hier spreken en aangezien je meer kan besparen door meer uit te geven , kan je natuurlijk nog slechts 400€ meer uitgeven en onmiddellijk de D7000 (met scherpstelmotor) kopen.

                    Anderzijds kan je, als beginnend fotograaf, ook kiezen voor een kennismaking met de hele fotografie door een D3100 (recent en heel wat beter dan mijn D3000) te kopen en de uitgave voor lenzen te beperken.
                    bvb D3100 +18-105VR +70-300VR = 1100€ (enkel deze combo is met D90 ook aan 1150€ te krijgen bij konijnenberg)
                    + flits+tas+... => 1750€
                    Als je binnen enkele jaren nog interesse en ook de kennis hebt, kan je veel bewuster een keuze maken en kan je dit materiaal in zijn geheel aan een andere liefhebber doorverkopen. Of misschien ben jij vandaag die liefhebber en moet je eens kijken of niemand je zijn eerste camera en lenzen wil verkopen (D3100 + ... of D90 + ...).
                    Last edited by cojon; 21 juli 2011, 12:12.
                    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                    Comment


                    • #70
                      Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
                      Wat brengt die scherpstelmotor je op?
                      Met de D90 lever je t.o.v. de D5100 in aan beeldkwaliteit en aan kwaliteit van de scherpstelmotor (geluid en snelheid) en dat je wil je dus terugwinnen in budget.
                      Hierbij zeg ik niet dat de kwaliteit van de D90 niet volstaat om jarenlang plezier te hebben en heel wat foto's te maken waarvoor je geen D5100 nodig hebt.

                      Echter, enkel beperkend tot je interesse voor sportfotografie:
                      - binnen nikkor gamma, zonder scherpstelmotor, heb je de AF-D 80-200mm F/2.8 ED @1100€ (zonder beeldstabilisatie) en de AF-D 80-400MM/4.5-5.6 ED VR @1400€ (VR=beeldstabilisatie).
                      - binnen nikkor gamma, met scherpstelmotor, heb je de 70-300mm F 4.5-5.6 G IF-ED VR @440€, de 70-200mm F2.8 ED VR II @2100€ of de 200-400mm f/4.0 G ED VR II @5800€.
                      M.a.w. wil je (veel) besparen, dan zal je dus ook wat meer moeten uitgeven. Daar krijg je natuurlijk ook wel iets voor.

                      Hierboven heb ik het nog maar enkel over een lens voor sportfotografie gehad (andere zijn wel iets goedkoper). Maar, gezien de uitgaven waarover we hier spreken en aangezien je meer kan besparen door meer uit te geven , kan je natuurlijk nog slechts 400€ meer uitgeven en onmiddellijk de D7000 (met scherpstelmotor) kopen.

                      Anderzijds kan je, als beginnend fotograaf, ook kiezen voor een kennismaking met de hele fotografie door een D3100 (recent en heel wat beter dan mijn D3000) te kopen en de uitgave voor lenzen te beperken.
                      bvb D3100 +18-105VR +70-300VR = 1100€
                      + flits+tas+... => 1750€
                      Als je binnen enkele jaren nog interesse en ook de kennis hebt, kan je veel bewuster een keuze maken en kan je dit materiaal in zijn geheel aan een andere liefhebber doorverkopen. Of misschien ben jij vandaag die liefhebber en moet je eens kijken of niemand je zijn eerste camera en lenzen wil verkopen (D3100 + ... of D90 + ...).
                      Als ik het volledige topic er nog eens op nalees, dan kom ik toch tot de vaststelling dat TS waarschijnlijk wil weten wanneer hij een topcamera kan kopen voor de prijs van een instapmodel...
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #71
                        Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Als ik het volledige topic er nog eens op nalees, dan kom ik toch tot de vaststelling dat TS waarschijnlijk wil weten wanneer hij een topcamera kan kopen voor de prijs van een instapmodel...
                        Net wat ik ook ga doen, maar in afwachting van het juiste moment heb ik vorig jaar een D3000 gekocht
                        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                        Comment


                        • #72
                          Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
                          Net wat ik ook ga doen, maar in afwachting van het juiste moment heb ik vorig jaar een D3000 gekocht
                          Veel succes, maar topcamera's komen nooit tegen de prijs van een instapmodel... Tenzij een topcamera van 7 jaar oud (zoals de mijne), in 2de hands. Maar dat kun je dan nog bezwaarlijk een topcamera noemen.
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #73
                            Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Als ik het volledige topic er nog eens op nalees, dan kom ik toch tot de vaststelling dat TS waarschijnlijk wil weten wanneer hij een topcamera kan kopen voor de prijs van een instapmodel...
                            Dat kan nu door een tweede handse D2x aan te schaffen.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #74
                              Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Dat kan nu door een tweede handse D2x aan te schaffen.
                              Had je nog wel mijn laatste post gelezen?
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment


                              • #75
                                Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

                                Heb jij de tijden bekeken en ken je mijn typetraagheid....
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X