Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de evolutie van de digitale spiegelreflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de evolutie van de digitale spiegelreflex

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ga hier volledig in mee. Als je heel tevreden bent van een bepaald type, mag oud zijn, waarom zou je veranderen...... gewoon om het nieuwste te hebben is geen reden.
    Ik heb deze camera pas 2 jaar en heb die eigenlijk alleen gekocht voor de acculader en de batterij(voor de D700 op volle snelheid te laten werken) en kreeg voor een bedrag van €200 er een prachtige camera bij(prijs_prijs accu + lader), die mij heel erg verraste.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Vind ik ook, al kan ik niet ontkennen dat die 1D Mark IV een natte droom blijft natuurlijk 
      Ja natuurlijk, maar dan zit je weer in hetzelfde segment van camera, maar mocht je voor 750 euro of minder een 5D van de eerste generatie bijkopen dan heb je samen met je 1D MII twee professionele camera's, die elkaar aanvullen, en je hebt de keuze tussen een full frame en een 1,3 crop, de lenzen blijven compatibel.

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
        ...... zou het nodig zijn om, om de x aantal jaar een niewe camera te kopen om de evolutie bij te houden?
        ja... maar dan alleen om die evolutie bij te houden.
        -----
        werk hier nog steeds tot volle tevredenheid met mijn oude 30D van Canon.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb niet alle reacties gelezen.
          Maar ik denk dat dit best duidelijk is.

Of je koopt een toestel die nu aan jouw wensen voldoet en nog een beetje extra.
          Op het moment dat jij de fotos die je wilt niet meer kunt maken door het toestel heb je een nieuwe nodig.

Anders of elk jaar een nieuw toestel of je koopt zoals gezegd bijv de d1 die worden iets minder snel vernieuwd.
          Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

bedankt voor je advies, ik zal zeker verder kijken, de D5100 spreekt mij erg aan omwille van het draaibare display en de prijs en deze zou sport prima aankunne met een goede lens neem ik aan? verschilt de D90 veel van de D7000 of is dit verschil nouwelijks te merken?
            Het draaibare display is wel handig, maar niet nodig. Ik gebruik de liveview maar weinig eigenlijk. Ook bij mijn vroegere D5000.
            Ik had toch snel spijt dat ik niet iets meer heb gegeven en een D90 gekocht had.
            De lenzen van Nikon passen nu wel bijna allemaal, maar die van Sigma en Tamron gaan niet allemaal op de D5100 (toestellen zonder scherpstelmotor)

De D90 heeft misschien wel ietsje minder pixels, maar dat is nauwelijks zichtbaar.
            De bediening is ook makkelijk en overzichtelijk.

Moest ik de keuze maken (en rond de 600 euro voor de body hebben) dan kocht ik een D90.
            Er is zeker verschil met de D7000, maar ik denk niet dat je als beginner daar veel aan gaat hebben.

En ja de de 5100 gaat zeker sport aankunnen, je moet alleen niet verwachten dat je dadelijk 'pro-foto's' gaat maken. Maar dat heeft weinig met het toestel te maken.
            Met een D3s zal het in het begin ook niet beter gaan.

En dan nog iets voor de commentators hier:
            Het zou beter zijn wat nuttige info te geven, dan te oordelen over de kwaliteit van zijn oudere toestel.
            Jullie weten nu allemaal wat de bedoeling van de TS is.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
              En dan nog iets voor de commentators hier:
              Het zou beter zijn wat nuttige info te geven, dan te oordelen over de kwaliteit van zijn oudere toestel.
              Jullie weten nu allemaal wat de bedoeling van de TS is.
              De vraag was hoe lang gaat een toestel mee en dat is beantwoord, valt dat niet onder nuttige info?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Koop maar een D90. Aan de huidige lage prijs een toptoestel waar je nog jaren plezier aan zal hebben.
                Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  De vraag was hoe lang gaat een toestel mee en dat is beantwoord, valt dat niet onder nuttige info?
                  Ja, maar als je de rest leest, dan snap je dat daar een tweede vraag achter zit.
                  Welk toestel koop ik vandaag het best om er zo lang mogelijk plezier van te hebben.

En dat is een vraag die best door meerdere personen beantwoord word.

Merci

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Ja natuurlijk, maar dan zit je weer in hetzelfde segment van camera, maar mocht je voor 750 euro of minder een 5D van de eerste generatie bijkopen dan heb je samen met je 1D MII twee professionele camera's, die elkaar aanvullen, en je hebt de keuze tussen een full frame en een 1,3 crop, de lenzen blijven compatibel.

MVG, Jeff C.
                    Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, al zou een 1Ds van de eerste generatie tegen een zacht prijsje ook niet mis zijn.. Al was het maar om een 2de toestel te hebben. Mijn 24-70mm op de full frame, en de 70-200mm op de 1D Mk II. Niet meer van lens hoeven te wisselen in stoffige omstandigheden (tenzij er een body de geest geeft natuurlijk). Het zou ook wat meer zekerheid bieden. En als ik me niet vergis zijn laders en batterijen van de 1D Mk II en de eerste 1Ds nog dezelfde ook.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

+1 voor de D90.
                      Zal je nog jaren plezier aan hebben.
                      Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                        +1 voor de D90.
                        Zal je nog jaren plezier aan hebben.
                        kan je mij miss iets meer vertelle over de d90? lijkt deze in de grove lijn niet veel op de D5100 (qua specificaties) of zit ik dan helemaal mis? dit toestel spreek mij minder aan dan de D5100 en de D7000, misschien kan je mij van die fobie afpraten
                        SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                        www.wix.com/jackybucks/schot-up
                        nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

Comment

kan je mij miss iets meer vertelle over de d90? lijkt deze in de grove lijn niet veel op de D5100 (qua specificaties) of zit ik dan helemaal mis? dit toestel spreek mij minder aan dan de D5100 en de D7000, misschien kan je mij van die fobie afpraten
                          Shop the latest mirrorless & DSLR cameras and NIKKOR lenses from the official Nikon eCommerce site. Explore our innovations and photo equipment!
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            Koop wel van in het begin een camera die voldoende functies ondersteunt (ingebouwde scherpstelmotor, knopjes voor lichtmeting, ISO, ....)
                            Dan vallen er wel erg veel af....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                              Dan vallen er wel erg veel af....
                              Als je dat niet nodig acht dan kan je een D5100 of D3100 of dergelijke kopen,
                              maar ik verkies er één met.
                              En moest ik vandaag een toestel kiezen voor een budget van rond de 600 euro,
                              ik zou nog liever voor een D90 dan voor een D3100 of D5100 gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                                Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, al zou een 1Ds van de eerste generatie tegen een zacht prijsje ook niet mis zijn.. Al was het maar om een 2de toestel te hebben. Mijn 24-70mm op de full frame, en de 70-200mm op de 1D Mk II. Niet meer van lens hoeven te wisselen in stoffige omstandigheden (tenzij er een body de geest geeft natuurlijk). Het zou ook wat meer zekerheid bieden. En als ik me niet vergis zijn laders en batterijen van de 1D Mk II en de eerste 1Ds nog dezelfde ook.

Met een 1Ds ga je echt geen goede zaak doen hoor, dat is beduidend minder dan een 5D en in die tijd waren dat echt grootverbruikers , dus veel batterijen nodig, en ook niet echt goed in hoge ISO, daar waar 1600 iso niks is voor de 5D. De combinatie van je 1D Mark II en een 5D is beter van kwaliteit dan er een 1Ds bij te nemen.

MVG, Jeff C.
                                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                                X