Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC HX100 of toch een ander?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

Voor mij gaat het nu tussen de Lumix FZ100 en de Sony HX100.

Beide toestellen zijn snel en zitten boordevol features, en ik denk ook dat ze qua beeldkwaliteit aan elkaar gewaagd zijn. De FZ100 biedt meer uitbreidingsmogelijkheden (externe flitser, filters, RAW, enz.) heeft een roterend scherm, maar heeft minder zoom. De HX100 lijkt nog iets sneller te zijn (je kan je onderwerp blijven volgen na het focussen, wat je bij andere bridges niet kan, ook niet bij de FZ100 voor zover ik begrepen heb), en heeft een 30x zoom én een betere grip (hoewel de FZ100 groter is dan de FZ45 en de vorige toestellen uit de FZ-serie).
    Het wordt moeilijk.
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Nog enkele reviews :

Op deze sites vind je ook reviews van de Olympus SZ30-MR en natuurlijk de Lumix FZ100.
      De Lumix FZ100 komt er niet echt positief uit, de SZ30 is goed maar is eigenlijk een (te) dure compact.
      Ik denk dat het de HX100 zal worden.
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Bij foka zou hij net binnengekomen zijn!!
        Prijs: 469 euro.

Heb net ook gezien dat hij in Amerika verkocht wordt aan 400 dollar!!!
        MOet er iemand toevallig over en weer??

Comment

Ik heb mijn Sony mogen afhalen vandaag bij Konijnenberg.
          Was in bestelling van begin april .
          Nu nog eens de handleiding doornemen en starten . Ben nog een beginner dus het zal met vallen en opstaan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Zelfs de winkels hebben van Sony zelfs nog geen info gekregen wat betreft een mogelijke releasedatum...
            Hij is weer één dag beschikbaar geweest bij Sony zelf. nl op 24-mei . Nu weer niet meer.
            Bij Konijnenberg staat dat hij in voorraad is in het magazijn. (25-mei)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JTTT Bekijk bericht
              Bij foka zou hij net binnengekomen zijn!!
              Prijs: 469 euro.

Heb net ook gezien dat hij in Amerika verkocht wordt aan 400 dollar!!!
              MOet er iemand toevallig over en weer??
              Ik weet niet hoe het tegenwoordig is met die videomode maar weet dat je voorheen niets kon doen met een video uit Amerika of je moest een TV hebben die zowel PAL alsook NTSC kon afspelen, dus check dit eerst eens.
              Een gewaarschuwd man ... weet meer
              Groetjes Rob

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rob26 Bekijk bericht
                Ik weet niet hoe het tegenwoordig is met die videomode maar weet dat je voorheen niets kon doen met een video uit Amerika of je moest een TV hebben die zowel PAL alsook NTSC kon afspelen, dus check dit eerst eens.
                Een gewaarschuwd man ... weet meer
                Denk dat dit via HDMI geen probleem is (wel met de rood-geel-witte tulpstekkers denk ik als je nog een oude CRT hebt, dan krijg je enkel via RGB-scart beeld van goede kwaliteit, anders is het zwart-wit). En je hebt ook een stroomadapter nodig om hem op te laden (US is 110 V, wij 220V).

Enfin, heb de HX100 besteld bij Grobet (459 euro), heb hem voorlopig nergens goedkoper gevonden. Ga hem zaterdag ophalen...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Zou de beeldkwaliteit ook beter zijn bij de Sony als men het aantal pixels naar bv. 8 instelt?
                  Ik heb begrepen dat dit bij de Fuji hs-20 zou werken...

Comment

Ik heb ondertussen al een goede week HX100 en toch wel tevreden van de aankoop. Het is natuurlijk geen DSLR, maar dat is een bewuste keuze geweest...voor de rest ; machtige zoom (2.8 -> 5.6 over het bereik 27mm-810mm) , snel, zoals altijd bij sony intuitief gebruik, behoorlijk compact.

Mindere kantjes : geen instelling om JPG compressie zelf te bepalen, mocht wel., geen RAW maar dat is niet relevant in mijn geval, geen zonne-klep vooraan en precies ook geen mogelijkheid een filter erop te schroeven (vb lens-beschermingsfilter/UV)

Ik werk voornamelijk in P en M modes.
                    Heb voor de lol wel eens een 1080p50 filmpje opgenomen en dat ziet best wel strak uit op een TV !

Maarja, de HX100 is niet zo vlot te verkrijgen precies met de problemen in Japan...

Hiervoor had ik een Sony F828 ... ook een prachtige bridge-camera in z'n tijd...

Comment

Waar heb je die gekocht? Aan welke prijs?

Comment

Deze middag de HX100 gaan halen bij Grobet. Is aan 't opladen. Can't wait !
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Gewoon bij Sony Belgie aan de adviesprijs van 460,- of zoiets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Deze middag de HX100 gaan halen bij Grobet. Is aan 't opladen. Can't wait !
                            Ben benieuwd wat jouw bevindingen zullen zijn...

PS : Waar ik ook even aan het zoeken ben geweest is hoe je in P-mode (andere ook) de aperturen/sluitertijd/ISO/EV waarden snel kon aanpassen...ik had niet direct door dat je op dat draaiwieltje ook subtiel kunt drukken ;-) en dan zie je onderaan het ISO - EV - sluitertijd/aperture geel worden groter lettertype worden en dan kan je met het wieltje snel de aanpassingen doen...

Comment

Nog niet veel kunnen testen, maar ik kan al zeggen dat de autofocus heel snel en accuraat is. Ook het jogwieltje is heel interessant. Toestel ligt prima in de hand (heel goede grip) en voelt kwalitatief aan. Ik zou durven zeggen dat hij 'bijna' zo snel focust als mijn D60. Er is wel degelijk een verschil, kan niet anders, maar ik heb dus niet het gevoel dat deze bridge 'traag' is als ik vergelijk met m'n D60.
                              Ook 'bevriest' het scherm of de zoeker niet eens je focus gelockt is (je kan dus je onderwerp blijven volgen), wat je bij andere bridges wel hebt en kan (heb ik me laten vertellen). Manuele zoomring werkt ook heel goed.
                              Prachtig LCD-scherm (jammer genoeg niet roterend, maar goed) en ook prima zoeker.

Tot nu toe heel tevreden dus.
                              Last edited by Kaneda; 30 mei 2011, 09:12.
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

459 euro bij Grobet.
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X