Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC HX100 of toch een ander?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony DSC HX100 of toch een ander?

Ik heb vandaag mijn bestelling van de sony geplaatst bij Fotokonijnenberg.
    Leveringsdatum is nog onbekend ( wis ik ook al) maar wil hem zo snel mogelijk leren gebruiken voor ik nog op verlof vertrek dus de bestelling vandaag geplaatst.Betaling is pas bij afhalen .
    Bij de meeste reviews kwam die er goed uit en de lens is er één van Carl Zeiss® .
    In één van de review was te lezen dat de lens geen vervorming gaf , ook op max zoom niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoskeXP Bekijk bericht
      Bij de meeste reviews kwam die er goed uit en de lens is er één van Carl Zeiss® .
      In één van de review was te lezen dat de lens geen vervorming gaf , ook op max zoom niet.
      Dan moet jij me eens vertellen waar jij al die reviews dan wel vindt...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Dan moet jij me eens vertellen waar jij al die reviews dan wel vindt...

Foto's:

Er was er nog ergens één waar de lens werd besproken maar kan ze niet direct meer vinden.

Comment

Ja, maar echte reviews kan je dat niet noemen, eerder previews... Zo heb ik er ook al gevonden, ook voor de Fuji HS20EXR maar zolang de toestellen niet uit zijn, zullen er geen volledige reviews te vinden zijn...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

hoe meer ik op dit forum lees hoe meer ik twijfel over eigen aankoop. Ga dit topic ook k wat volgen want begin te denken dat ik ook maar aankoop dslr skip! Zal wel binnen maandje nog eens raad vragen maar hou het hier ondertussen in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Ja, maar echte reviews kan je dat niet noemen, eerder previews... Zo heb ik er ook al gevonden, ook voor de Fuji HS20EXR maar zolang de toestellen niet uit zijn, zullen er geen volledige reviews te vinden zijn...
              Blijkbaar zijn hier en daar beide toestellen te koop.

http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1012 voor fuji
              http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1009 voor Sony

In beide forums kan men foto's zien genomen door sony en Fuji door personen die er een hebben kunnen kopen.

Comment

Ga dit ook maar even volgen, je weet nooit.
                Groetjes Rob

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wim48 Bekijk bericht
                  Anders zijn voorganger de HX1. Ik heb dit toestel en zeer tevreden over.

295e bij digicamshop:

http://www.digicamshop.be/product/70...t-dsc-hx1.html
                  Ook goeie dingen over gelezen, maar nergens meer te koop en 'slechts' 20x zoom...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

is de snelheid om te focussen e.d. goed bij deze toestellen?

Grtz

Comment

De HX100 heb ik zelf nog niet in m'n handen gehad, maar z'n voorganger, de HX1, heeft mijn vader. De AF-snelheid is prima. Het is geen DSLR natuurlijk, maar het is zeker geen slak .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Is deze nu ondertussen al beschikbaar? Weet iemand iets meer over een (nieuwe) releasedatum?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JTTT Bekijk bericht
                          Is deze nu ondertussen al beschikbaar? Weet iemand iets meer over een (nieuwe) releasedatum?
                          Zelfs de winkels hebben van Sony zelfs nog geen info gekregen wat betreft een mogelijke releasedatum...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Eerste review van de HX100 :
                            With unique features such as GPS (Global Positioning Satellite), does the Sony Cyber-shot HX100V have the goods to be the best superzoom out there? The What Digital Camera Sony Cyber-shot HX100V review takes a look…

"King of superzooms", maar ook met dezelfde kritieken als andere superzooms : tot ISO400 heel goed, vanaf daar wat minder.
                            Maar dat is te verwachten met zulke lenzen en kleine sensoren met megaveel megapixels. Ik vraag me af of je , wanneer je in zo'n toestel de instellingen op bv. 10Mp plaatst, je dan betere fotokwaliteit krijgt, of is dit gewoon eigen aan de sensor ?

Het enige negatief punt dat ik van de Sony kan vinden is dat het LCD-display niet roteert maar enkel neerklapt. De FZ100 heeft dit wel.
                            Qua functies zijn ze aan elkaar gewaagd, de Sony heeft een betere grip (is groter) en de Pana heeft een roterend scherm en is ietsje kleiner. Nog maar eens het bewijs dat de ideale camera niet bestaat. Wordt moeilijk, tenzij ik geen afdekplaatje voor de flitsschoen van de FZ100 vind, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk de Sony.
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oei, review van de HX100 zo tegengevallen ? Niemand meer geïnteresseerd ?
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

ik heb nog altijd interesse want ik heb nog geen betere bridge gevonden

Comment

Working...
                                X