Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

Trouwens, geen drie firmware-updates...Maar twee hé . Ik zie bij andere fabrikanten ook een hoop firmware-updates, ook voor high-end toestellen (zij het over een langere periode).
    Ik dacht zelfs maar 1 (officiële...) update

Heb vannacht gedroomd van de A77, was aan het focus tracken...een teken aan de wand?

Comment

vandaag mijn oudere Sigma lens 50-500 APO DG op de A77 geprobeerd en geen probleem ondervonden, ik vraag me dus af waarom men dus aanraad de lenzen terug te sturen voor een aanpassing? AF werk prima en beeld is zeer bevredigend, niet zo goed als de 70-400G van Sony maar dat is nt verwonderlijk.
      Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
      https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
        Als je zelf niet kan beslissen en daarenboven de mening van andere forum gebruikers in twijfel trekt omdat je denkt een veel betere fotograaf te zijn, kan je best bij je oude camera blijven. De A77 is waarschijnlijk een te moeilijk toestel voor een twijfelaar.
        Verwacht je hierop een reactie of ben je tevreden met mijn excuses dat ik op je tenen heb getrapt?

@Redgy1
        Jouw input ga ik even in 't oog houden. Kan interessante info opleveren (van een échte A77-bezitter )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
          Verwacht je hierop een reactie of ben je tevreden met mijn excuses dat ik op je tenen heb getrapt?

@Redgy1
          Jouw input ga ik even in 't oog houden. Kan interessante info opleveren (van een échte A77-bezitter )
          Excuses verwacht ik niet, maar ik vond dat je onbeschofte opmerking een reactie verdiende. Je antwoord hierop toont weer eens wat een fijne vent je bent.

Eens kijken of er een "ignore" functie bestaat in dit forum. Jij hebt de eer om er als enige in te staan.
          Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

gaaan we hier de Nederlandse toer op? daar kunnen ze er ook iets van (zoom)hopelijk kunnen jullie dergelijke discusies onderling voeren en houden we het op BD iets vriendelijker.
            mvg
            Redgy
            Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
            https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Daar ben ik het mee eens, Redgy1 . Een beetje kalmte, geduld en vriendelijkheid is op z'n plaats.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Daar ben ik het mee eens, Redgy1 . Een beetje kalmte, geduld en vriendelijkheid is op z'n plaats.
                Om het goed te maken: deze middag in de druilerige mist een paar voorbeeldjes getrokken met de sigma 105.
                Dit zijn JPG's recht uit de camera. Ook de iso 6400 is zonder bewerking recht uit de camera.

Opgepast, het zijn grote bestanden:
                http://jpdries.be/herfst/index.html
                Last edited by jeanpauldries; 14 november 2011, 00:22.
                Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Het was niet mijn bedoeling 'onbeschoft' over te komen. Ik strooi graag met bedankjes en excuses ... maar ik ben ook steeds eerlijk (zo zit een fijne vent toch in mekaar ).
                  Bij deze wil ik je dan ook bedanken voor de moeite met je bijdrage aan dit topic met deze foto's.
                  Het zou echter nuttig zijn om te weten op welke ISO de macro's waren gemaakt ivm de aanwezige ruis.

Comment

Bijkomend vinden jullie nog een reeks foto's, één week geleden genomen in Normandië.

Iso staat onder de tumbnails. Dit zijn raw foto's licht bewerkt met LR3.5.

http://jpdries.be/Normandie/index.html

De makro's zijn opnieuw ingeladen met iso info.
                    Last edited by jeanpauldries; 14 november 2011, 00:22.

Comment

Bijkomend vinden jullie nog een reeks foto's, één week geleden genomen in Normandië.

Iso staat onder de tumbnails. Dit zijn raw foto's licht bewerkt met LR3.5.

http://jpdries.be/Normandie/index.html

De makro's zijn opnieuw ingeladen met iso info.
                      Dag Jean-Paul,

Er zitten mooie composities bij, ook bedankt voor het delen van deze beelden.
                      Op deze merk ik een rare witte rand in de overhang van bovenkant rots naar lucht:

Is dat een gevolg van de nabewerking?

G
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                        Dag Jean-Paul,

Er zitten mooie composities bij, ook bedankt voor het delen van deze beelden.
                        Op deze merk ik een rare witte rand in de overhang van bovenkant rots naar lucht:

Is dat een gevolg van de nabewerking?

G
                        Deze foto was genomen met de 16-105. En deze lens heeft nogal last van purple fringing.
                        Hier is het verwijderen niet echt goed gelukt denk ik.

Het was de eerste keer dat ik met de A77 eens "buiten" kwam, dus het zijn meer persoonlijke "testjes". Maar aangezien er vraag was naar real live foto's van de A77, heb ik ze toch maar met jullie gedeeld.

De vraag is natuurlijk: had je deze foto's ook kunnen nemen met de A700. Waarschijnlijk wel, maar vooral voor de meeuwen zijn de extra MP meegenomen indien je wat wil croppen. De Iso 6400 foto (bij de "herfst) had de a700 nooit zo voor mekaar gekregen. (zonder nabewerking).

Maar ik vind de viewfinder en het scherm, samen met enkele leuke gadgets zeker de moeite waard. Zeker voor makro en stilstaande low light omstandigheden lonen die zeker! Moest mijn a700 niet ongewild van eigenaar zijn veranderd, dan zou ik ook twijfelen of de A77 een verplichte upgrade is ten opzichte van de A700. Zeker omdat hij toch nog steeds een goede body is! Maar eens je hem in je handen hebt, is het toch een zeer leuk toestel om mee te werken.

Eén opmerking: goed glas is meer dan noodzakelijk. De detail van de 70-400 is beduidend beter dan de 16-105. Maar voor wat stadskiekjes zoals tijdens een korte tussendoor vakantie kan ze er mee door (vooral door het handige bereik).

Dus ik kijk nu uit naar 3 lenzen(keuze is moeilijk): Tamron 17-50 (nadeel: geen SSM), Sigma 17-50 (nadeel: nog niet compatibel met A77) en de Sony 16-50 (nadeel: prijs - ik heb ergens gelezen dat het een gere-engineerde tamron is).

Comment

Deze foto was genomen met de 16-105. En deze lens heeft nogal last van purple fringing.
                          Hier is het verwijderen niet echt goed gelukt denk ik.
                          OK! Ik was al bang dat het een soort ghosting was waarover nogal wat te doen was...

A700 voldoet bij mij nog steeds ;-)

G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

De ghosting waarover je het hebt Geert, is waarschijnlijk hetgeen door de translucent mirror wordt veroorzaakt. Of beter: werd veroorzaakt. De nieuwe generatie (tenminste de A65 en A77, wat de A35 betreft weet ik het niet) translucentcamera's heeft een nieuwe coating gekregen op de spiegel, waardoor de ghosting niet meer te bespeuren is.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                              Ik dacht zelfs maar 1 (officiële...) update

Heb vannacht gedroomd van de A77, was aan het focus tracken...een teken aan de wand?
                              en dan voor de enkele die de A77 "redelijk" snel in hun bezit hadden. Niemand in belgie dus.
                              Mijn is aangekomen met de V1.03, huidige versie dus.

Comment

zijn er a77 gebruikers die ook problemen hebben met het geluid tijdens het filmen?
                                ik krijg enkel geluid met een externe mic, maar met de ingebouwde mic hoor ik alleen heel stil geluid, zeker niet voldoende. Weet iemand raad? In de instelmenu staat "geluid opnemen" op aan.
                                alvast bedankt voor jullie reactie
                                voor de rest werkt mijn a77 zeer goed met mijn sigmalenzen en ekele sony lenzen

Comment

Working...
                                X