Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Ik mag hem zaterdag gaan halen bij Art en Craft!

Ik ben benieuwd! Ik wacht nog eventjes of ik de nieuwe 16 50 of een Carl Zeis ga nemen.

Eerst even met de primes en de 70-400 experimenteren en dan kijken wat het wordt.

Het wordt nog een lange vrijdag!
    Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Als ik dit zie, dan denk ik dat het qua AF-precisie wel mee zal vallen .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Een tijd geleden een video review gezien van DigitalRev, en wat mij toch wel mateloos zou storen, is de vertraging die er is wanneer je je diafragmagetal/sluitertijd wil veranderen door aan het instelwiel te draaien...
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vision*R Bekijk bericht
          Ben daarstraks een A77 gaan halen met de 16-50 SSM erbij. Nu maar spelen
          Als iemand specifieke vragen zou hebben...
          Ahzo ? Waar dan ? Ik dacht dat we pas half november in belgie een levering gingen krijgen.

Iemand enig idee waar er momenteel nog eentje in voorraad is ? Tnx !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vision*R Bekijk bericht
            Ben daarstraks een A77 gaan halen met de 16-50 SSM erbij. Nu maar spelen
            Als iemand specifieke vragen zou hebben...

Best wel vervelend dat de battery grip van mijn A700 niet meer past. Akkoord dat de footprint niet meer dezelfde is, maar als ze die schroef nu 2 mm verder hadden gezet, dan zou hij passen en zou ik er zeker mee kunnen leven.
            Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
            heb hem reeds een week in bezit en moet zeggen dat ik niet 100% tevreden ben met de resultaten, de scherpstelling bij 12b/sec is niet denderend en de ruis valt ook tegen. verder vind ik het nu nog complex om van alle mogelijkheden te genieten. enkel foto's waren zeer scherp maar dan eerder bij rustige niet sterk bewegende vogels, andere hadden geen echte scherpte. Ik zal er maar van uitgaan dat het nog leren werken is met dit toestel maar voorlopig ben ik niet blij. ik heb zowel in Jepg als raw gewerkt, beste resultaat is in de sportmodus, dus deze week zal het nog veel werken worden om goed overweg te kunnen met dit toestel. Als iemand toch sublieme foto's heeft graag een seintje in welke instelling dit was.
            Hoe bevalt de electronische viewfinder?

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hwelvaar Bekijk bericht
              Ahzo ? Waar dan ? Ik dacht dat we pas half november in belgie een levering gingen krijgen.

Iemand enig idee waar er momenteel nog eentje in voorraad is ? Tnx !
              www.artencraft.be heeft nog één body afaik. Ik had de laatste kit met 16-50.

EVF bevalt heel goed. Je moet al moeite doen om iets van blurring te zien, en dan heb ik het over een bus die voorbij rijdt op vijf meter afstand. Verder is hij helderder dan de A700 viewfinder en je hebt natuurlijk de voordelen van de gegevens die erin worden getoond. Zeker die waterpas vind ik ongelooflijk handig.

Persoonlijk heb ik nog geen AF problemen gemerkt maar ik heb nog maar weinig bewegende objecten gefotografeerd. Wat ik wel gemerkt heb, is dat die 12 fps op dat vlak wel een nadeel is: als hij aan het begin een verkeerde inschatting maakt van de focus (of het gewenste object), dan zijn ze natuurlijk allemaal waardeloos want er is totaal geen tijd om te corrigeren. En na die 12 frames ben je weer een seconde of twee kwijt vooraleer hij terug reageert. Resultaat 0 bruikbare frames in drie seconden. Wat Thierry zegt, is ook wel waar. Er zit een klein beetje lag op de instelwielen, ik hoop dat ze dit nog kunnen oplossen in een volgende firmware. Bij de A700 zijn ook veel zaken verbeterd na enkele weken.
              Last edited by vision*R; 21 oktober 2011, 11:41.
              α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Een tijd geleden een video review gezien van DigitalRev, en wat mij toch wel mateloos zou storen, is de vertraging die er is wanneer je je diafragmagetal/sluitertijd wil veranderen door aan het instelwiel te draaien...
                Thierry, kijk opnieuw naar die "video review" ("review" lijkt me verre van 't juiste woord trouwens ). Dan zie je dat Sony ondertussen een firmware-update heeft uitgebracht die dat probleem verhelpt. Hopelijk komen er nog een aantal updates, want die lijken wel nodig...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Thierry, kijk opnieuw naar die "video review" ("review" lijkt me verre van 't juiste woord trouwens ). Dan zie je dat Sony ondertussen een firmware-update heeft uitgebracht die dat probleem verhelpt. Hopelijk komen er nog een aantal updates, want die lijken wel nodig...
                  Die message in het filmpje gaat over het activeren van de EVF, dat is inderdaad verholpen, maar de reactie van de instelwieltjes lijkt mij nog niet verholpen, en ik heb firmware 1.03. Ik heb al enkele keren te veel / te weinig gedraaid omdat de display niet volgt met mijn beweging.

Goh ja, ik had de A700 ook direct toen hij uit was, en die had ook wel wat problemen. Gelukkig is Sony altijd vrij snel met firmwares tijdens de eerste maanden.
                  α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Bizarre...

Hetgeen er bij de firmware-update stond:

Improvements after firmware upgrade

Support flash control function for Micro Twin Flash Kit, HVL-MT24AM.
                    Improved response time of the following operation,
                    - Switching the screen mode between the LCD monitor and the electronic viewfinder
                    - Front and Rear control dial
                    - Fn button control

Other functional improvement.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb de indruk dat het beter is dan in het filmpje, maar het is zeker nog niet zo snel als bij de A700. Dus zeker nog ruimte voor verbetering.

Comment

Toegegeven, zoals je zei is Sony er in een aantal gevallen (heel) snel bij geweest om eventuele "problemen" recht te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij hun APS-C flagship model gaan toelaten dat er op pakweg Dpreview of Imaging Resource in een review moet worden geschreven dat de bediening traag is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Ja, 't is geen echte review, maar ik hecht aan zo'n testjes toch veel waarde. Meer dan laboratoriumtests die allemaal tot de conclusie komen dat de beeldkwaliteit -zoals verwacht- excellent is

Goed dat het verholpen is.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Mijn A77 staat helaas te wachten in een depot in brussel op levering nu maandag
                            Nog een weekendje zonder A77, een aangezien ik maandag ni op het werk ben, zal het eerder voor dinsdag zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckracer Bekijk bericht
                              Mijn A77 staat helaas te wachten in een depot in brussel op levering nu maandag
                              Nog een weekendje zonder A77, een aangezien ik maandag ni op het werk ben, zal het eerder voor dinsdag zijn...
                              µ

Je moet maar denken: er zijn er die zich nooit één kunnen kopen...

Comment

In de laatste Digifoto Pro staat een test met de A77, die naar mijn mening vrij objectief is.
                                Daarin zijn ze vrij lovend over de AF (testen gedaan op circuit, in combinatie met de nieuwe 16-50mm en de 70-400mm). Iets minder lovend over de buffer bij continue opnamen. De Canon 7D en de Nikon D300s kunnen meer foto's wegschrijven op volle snelheid, maar daar staat tegenover dat het aantal beelden per seconde ook lager ligt.
                                Wat de ruis betreft zijn ze niet echt duidelijk (op het moment van de test was er nog geen RAW convertor beschikbaar), maar ze laten al weten dat het geen kampioen zal worden op dat vlak, mede door het grote aantal pixels op een aps-c-sensor.

Voor wat ik uit het artikel haal, lijkt het mij een fijn toestel om mee te werken. Met natuurlijk, zoals op èlk toestel van èlk merk, hier en daar een kleine "ergernis". Als die kleine gebreken nefast blijken te zijn voor wat iemand wil gaan doen, dan is het misschien wijzer om naar een ander toestel uit te kijken (maar da's bij elk merk en elk type zo dacht ik).

PS: volgens Digifoto Pro is er voor de a65 geen verticale grip beschikbaar (maar wie weet komt daar nog verandering in)
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
                                X