Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Die test trekt eerlijk gezegd op niet veel, fotovideonu is pas recent online en hun amateurisme spreekt boekdelen. Eerst en vooral vergelijk je een FF niet met een crop sensor. En als je die foto vergelijkt met de Canon 5D, is er zeker niet meer detail te zien bij de Canon, het is eerder een verschil in contrast/verzadiging, niks bijzonder. En dan vergelijken ze een Nex-5N met 18-55 lens, en de A77 met 16-50/F2.8. Natuurlijk gaat de 16-50 scherpere/meer gedetailleerde beelden laten zien.

Jaja dat heb ik ook wel opgemerkt , maar die ene vergelijking van een moederbord foto , daar zie je toch wel dat de lettertjes veel scherper zijn bij de 5D.Die brengt me toch wel wat aan het twijfelen.Bestaan er al reviews met resolutie testcharts?

Walter
    D850

Comment

Voor mij is het geen schande dat een FX sensor beter presteert dan een DX sensor. Daar kan ik mee leven.

DxOMArk heeft zopas de A77 getest met allerlei metingen die je kan bekijken.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Jaja dat heb ik ook wel opgemerkt , maar die ene vergelijking van een moederbord foto , daar zie je toch wel dat de lettertjes veel scherper zijn bij de 5D.Die brengt me toch wel wat aan het twijfelen.Bestaan er al reviews met resolutie testcharts?

Walter
        Bwa...de canon ziet er inderdaad scherper uit, maar om eerlijk te zijn kan dat veschil liggen aan bv de gebruikte lens (wss de 16-50 zoom op de Sony), de in-camera verscherping (aangezien het over jpegs gaat...), niet perfect scherpgesteld of iets dergelijks,... Op luminous landscape zie je perfect scherpe (ik spreek over pixelniveau) 24mp beelden uit deze sensor, dus volgens mij kan het. Wat die mannen ook niet goed begrijpen is dat ze niet meer detail zien ('t is eerder van "ik wil dit erin zien") maar meer contrast en verzadiging. (zie vooral schilderij)

Met 24 vs 21mp's zou je verwachten dat de Sony een grotere crop van het moederbord moet opleveren dan de canon, wat hier dus ook niet het geval is... Dus dat is ook foutje van die mannen zou ik denken

Ze zijn ook zeer oppervlakkig: ze zeggen in hun conclusie tabel dat er "•Alleen snelle transport-modus (12bps), geen lagere stand (b.v. 6 bps)" WEL dus: je hebt ook 8fps, 3fps,...

Mijn boodschap is om je niet op dit onzorgvuldig geschreven artikel te baseren om je conclusies uit te trekken. Hou deze tests in het achterhoofd en zie eens of het bevestigd wordt door anderen
        Last edited by Portmixus; 26 september 2011, 16:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Ik ben niet de hele draad gaan nalezen, maar ik heb toch een bedenking bij wat ik hier citeer. Heeft dit geen effect op de batterijduur?
          Voor zover ik weet zit hier ook een 'slaapstand' op, net zoals bij zowat elke andere DSLR(-achtige) ...Na een tijdje gaat die dus z'n bed in, en komt er meteen weer uit zodra je een toets indrukt .

Zo is het toch bij mijn A350, en ik kan me niet voorstellen dat Sony het principe van dit systeem zou wijzigen, of wel ?
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Deze review laat helaas uitschijnen dat het met de resolutie van de A77 toch niet zo snor zit, hij hinkt achterop bij FF concurrenten met minder MP.

Walter
            FF moet je ook niet vergelijken met aps-c formaat..grootformaat moet je ook niet gaan vergelijken met middenformaat, en middenformaat ook niet met FF..

resolutie alleen zegt niets, het formaat is ook erg belangrijk..

ik ga mijn 5dmkII ook niet vergelijken met een hasselblad MF+digitale back met pak ´em beet 40-60 mp..
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Een review vd A77 , hier, vergeleken met de Canon 7D en Nikon D300s.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                FF moet je ook niet vergelijken met aps-c formaat..grootformaat moet je ook niet gaan vergelijken met middenformaat, en middenformaat ook niet met FF..

resolutie alleen zegt niets, het formaat is ook erg belangrijk..

ik ga mijn 5dmkII ook niet vergelijken met een hasselblad MF+digitale back met pak ´em beet 40-60 mp..

Je hebt helemaal gelijk dat je geen Ford Fiesta moet vergelijken met een Jaguar.Alleen, hier dringt de vergelijking zich toch een beetje op.24MP is natuurlijk ook gewoon een rekenkundig gegeven ,ongeacht de beeldkwaliteit.He bijt grote happen uit je geheugenkaartjes en vraagt grote spierkracht van je PC.Het "verbruik" is alleszins al op niveau van de Jaguar,en dan heb je natuurlijk graag dat de prestaties er ook naar zijn.
                Maar kijk :

Een review vd A77 , hier, vergeleken met de Canon 7D en Nikon D300s.
                Spectaculair!Hogere resolutie dan wat de D3X krijgt op D.Preview.Dat is dan weer zo straf dat ik graag nog wat andere reviews afwacht, zoals dat van D.Preview bv.

Walter
                D850

Comment

Spectaculair!Hogere resolutie dan wat de D3X krijgt op D.Preview
                  Hoger dan de D3x denk ik niet( wel de D3s 12MP, 2330), ze komen uit op 3180 lines. De A77 haalt 2770, Canon 7D 2610 en D300s 2340.
                  A77 haalt de hoogste resolutie ooit gemeten op DX sensor en de AF is het snelste van ze allemaal, ook (een beetje) sneller als de D3s.

Comment

de AF is het snelste van ze allemaal, ook (een beetje) sneller als de D3s.
                    Altijd leuk te horen, maar is dit in alle omstandigheden? Of enkel met bepaalde SSM objectieven op het middelste AF punt en in goed licht?

Comment

Wat meer uitleg van popphoto.com,

Despite the likelihood that most people will pay more attention to the A77's other features, its autofocus is what really stood out the most in our lab tests. It focused in a mere 0.24 sec at the brightest part of the test and remained under 0.3 sec down to EV 8. At EV 2, which is dimmer than most people's living rooms, the A77 focus in 0.51 sec. And at EV -1, the lowest light level for which the AF system is rated, the camera was able to focus in 0.98 sec.

How does that compare? The EOS 7D was able to focus at EV -2, but at all other light levels in our test, it was slower than the Sony. Nikon's D300s was able to focus in 0.93 sec at EV -1, but as with the Canon, Sony's A77 proved faster at all other light levels.

Comment

Hoger dan de D3x denk ik niet( wel de D3s 12MP, 2330), ze komen uit op 3180 lines. De A77 haalt 2770, Canon 7D 2610 en D300s 2340.
                        A77 haalt de hoogste resolutie ooit gemeten op DX sensor en de AF is het snelste van ze allemaal, ook (een beetje) sneller als de D3s.
                        D3X krijgt op D.Preview slechts 2700 lines. http://www.dpreview.com/reviews/nikond3x/page32.asp

Walter
                        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Altijd leuk te horen, maar is dit in alle omstandigheden? Of enkel met bepaalde SSM objectieven op het middelste AF punt en in goed licht?
                          Op zowat alle Sony Alpha-camera's waar ik weet van heb is het middelste AF-punt inderdaad het gevoeligste, of een van de gevoeligste. Bij de A700, A850 en A900 zit daar een bijkomend diagonaal sensording dat extra gevoelig is vanaf f/2.8.

Bij de A580/A560 en A55/A33, A35 en A65 zijn er drie kruisgevoelige sensoren, maar geen enkele is extra gevoelig vanaf f/2.8.

Ook uit hetgeen ik tot nu over de A77 gelezen heb (er staan toegegeven in de specificaties op Dpreview bijvoorbeeld nog al eens fouten) heb ik nog niet kunnen opmaken of het middelste AF-punt extra gevoelig is, of niet. 19 AF-sensoren, waarvan 11 kruisgevoelige:

(Met dank aan Imaging Resource:...)

Op de afbeelding wordt het centrale AF-punt iets anders aangeduid, maar waarom ?
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Op de afbeelding wordt het centrale AF-punt iets anders aangeduid, maar waarom ?
                            Om eerlijk te zijn zie ik niet wat anders is aan het middelste punt? Het is zoals op enkele andere plaatsen het blauw en het paars dat over elkaar gezet is, denk ik

Volgens mij ook geen speciale F2.8 sensors...ofwel juist alle cross sensors wel

Comment

Inderdaad, dat zou het best kunnen zijn . 11 f/2.8 sensoren, da's een droom (ook al heb ik geen enkele f/2.8 lens )...

Comment

Ik ben ook van plan ook mijn huidige KM te verruilen voor een A77.
                                Uiteraard wil ik hem eerst graag even voelen om zeker te zijn. Het is veel geld om uit geven.
                                volgend jaar wil ik ook graag naar de nieuwe full frame.

Gezien het aantal lenzen en flitser dat ik nu bezit is een ander merk niet aan de orde.
                                ik ben trouwens goed tevreden over de kwaliteit van Sony.

ik verwacht zeker dat ze over een paar jaar aan de (semi) top meedraaien.

met de huidige A700 , A77 A900 en A850 is er reeds een aardige toon gezet. over een paar jaar mag de rest volgen.
                                Sony Alpha 99 + grip, Sony Alpha 77 + grip, Minolta 7D; Minolta 17 - 35; Sony CZ 16-35 2.8; Sony CZ 24 - 70; Sony CZ 135; Minolta 50 mm 1.7; Sony 70 - 200; 50 mm macro, Sony flitser hvl 58 FM etc.

Comment

Working...
                                X