Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
    eindelijk ... het zat er aan te komen voor CMOS ... in CCD techniek kon men dat al ' voor de oorlog ' ... de Nikon D1 uit 1999 en de Canon 1D uit 2001 hebben een electronische sluiter ( de fysische sluiter is er dan alleen nog om de chip af te dekken ) ... leuk detail : 1/500ste x-synchro ( en een overbodig 1/16000 ) ... nu nog die fysische sluiter weglaten, weg met die ellende
    zal dan ongeveer hetzelfde werken, volgens de geruchten zou enkel het 1ste gordijn elektronisch zijn.

Comment

reeds te koop:

prijs is nog niet definitief

lijst met spec's die "de winkel" publiceert komen overeen met deze van eerder gepubliceerde geruchten !

24.3 MP Exmor HD CMOS sensor
      19 points AF sensor with 11 cross sensors
      ISO 100-16000, with expandeable ISO 50 option
      1920 x 1080 60p/24p AVCHD 2.0
      P/A/S/M manual controls while recording video
      1200 zone metering
      Completely new developed Bionz processor
      12 fps
      1/8000 shutter speed
      TrueBlack 921k 3-way tilt LCD
      3 million dot OLED viewfinder
      Smart teleconverter function with 1.4x and 2.0x option
      Built-in flash
      Built-in GPS
      Battery life with over over 500 shots
      Magnesium alloy body
      Dust and Moisture proof
      Multi Frame NR
      SD card
      Last edited by puerte; 15 augustus 2011, 14:17.

Comment

Volgens SAR is deze pas beschikbaar vanaf 17 à 20 oktober, trouwens.

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ja ook volgens "de winkel" mid-oktober, is juist nog 2 maand, zal dus zo wel zijn.
          in japan gaan kopen als je niet meer kunt wachten, daar is die beschikbaar vanaf september, maar de yen staat hoog toz vd euro en den dollar.
          fotomateriaal gaat duurder worden !

Comment

De prijzen bij die winkel zijn belachelijk hoog. Een A580 kost 799€, bij cameranu.nl kost die 639€.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

"de winkel" heeft waarschijnlijk de laatste dagen al vrij veel bezoekers gehad op hun website, mooie gratis reclame!

de nex7 zou volgens de geruchtenmolen duurder zijn dan de a77, en ik schat dat de prijs hier vermeldt (body a77) zowat de reële prijs zal worden voor de nex . (lanceerprijs)

opmerkelijk de gegevens vd nexc3 werden ook door een winkel, was het Tsjechië, gelekt.

Comment

Als 1200 de lanceerprijs voor de body wordt, dan is dat alvast goedkoper dan ik verwacht had.

Lanceerprijzen van zowel Minolta 7D als a700 (zowel als van andere merken in die klasse) zaten rond de 1500 als ik het me goed herinner.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Bij de A900 is een van de duurdere onderdelen ook die schitterende optische zoeker. Zo'n pentaprisma, dat 100 % dekking geeft en zo helder is, kost erg veel geld. De A700 had ook een aardige zoeker, en ik neem aan dat die toch ook behoorlijk wat geld kost. Laat die weg, en de camera kan ineens een stuk goedkoper worden.

En een systeem voor een bewegende spiegel moet er ook al niet meer in .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Dat de productiekost lager zal liggen, daar twijfel ik geen seconde aan.
                    Het verwondert me wel dat men dat voordeel in die mate naar de klant lijkt door te schuiven ipv gewoon de eigen winst (tenminste tijdens de eerste maanden) een stuk hoger te houden .

Hoe dan ook, als het start bij 1200, dan gaat die toch wel vrij snel onder de €1000 duiken (in verhouding met de vorige releases in die klasse), en ben ik mogelijk toch wel sneller geïnteresseerd in zo eentje dan voordien .
                    Last edited by K-2; 23 augustus 2011, 15:57.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

officiële spec liggen in lijn met de geruchten (http://www.dpreview.com/previews/sonyslta77/)
                      op image resource staat heel wat info alsook een paar opnames gemaakt met de a77.
                      detail met nieuw objectief (16-50 f2,8) is te vergelijken met de a900 als ook hoog ISO gedrag, sommige punten iets slechter ander iets beter. (standaard jpeg settings)
                      reclame filmpje:

let op WB: adjustment

prijs volgens dpreview 1400$ voor a77 en 900$ voor a65, zal finaal 12 a 1300€ worden denk ik voor de a77 en 7 a 800€ voor de a65
                      Last edited by puerte; 24 augustus 2011, 09:49.

Comment

Ook gezien. Helaas ook die ISO 16.000 . En de buffer, zoals ik in het andere topic al zei .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Ook gezien. Helaas ook die ISO 16.000 . En de buffer, zoals ik in het andere topic al zei .

buffer is groot maar de belekes ook, kunnen veel 12mp RAW-filekes in

maar kijk welk detail je in de plaats krijgt
                          Actual sample pictures taken by the Sony Alpha SLT-A77 digital camera. Links to detailed review and data sheet.

of dit met flash:
                          Actual sample pictures taken by the Sony Alpha SLT-A77 digital camera. Links to detailed review and data sheet.

is nog altijd niet met finale firmware versie maar ik verwacht weinig verschil voor deze opnames

dpreview heeft ondertussen ook zijn sample gallery voor de a77 in orde gekregen

heel interessant artikel ivm met EVF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            ISO 16000: http://www.imaging-resource.com/PROD...LI16000NR1.HTM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              niet vergeten alvorens je de camera daarop beroordeelt:
                              - preproductie model
                              - firmware v1
                              - JPG beeld!
                              - auto High ISO NR setting die je niet kan afzetten.

Beelden vanuit RAW zullen/moeten beter zijn.

G
                              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                                niet vergeten alvorens je de camera daarop beroordeelt:
                                - preproductie model
                                - firmware v1
                                - JPG beeld!
                                - auto High ISO NR setting die je niet kan afzetten.

Beelden vanuit RAW zullen/moeten beter zijn.

G
                                Ik heb er geen enkel belang bij om een oordeel te vellen. Ik constateer enkel dat 24MP APS-C zijn limieten kent

Comment

Working...
                                X