Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Als je al dat geld wil buitenzwieren zonder er ook maar iets voor terug te krijgen, be my guest . 974 euro voor een A77, allez zeg . Bij een winkel met een goede reputatie zoals Art & Craft (Gent) kost hij 1199 - evenveel als ik heb betaald in maart.

Als je de taal van de site niet goed beheerst, moet je het al zeker niet doen. Zelfs al zou je nog je A77 krijgen, dan kan je niet eens communiceren over wettelijke aangelegenheden zoals de garantie...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb hen een mailtje gestuurd met de vraag hoe het zit met de BTW-en douanekosten voor een Belgische koper.

Dit was hun antwoord:

Nos colis sont au départ de Londres, il n'y aura pas de frais de douane, nous facturons de notre société de Hong Kong qui n'est pas assujettie à la TVA.

Lijkt me duidelijk. En hun website ziet er ook behoorlijk legitiem uit.
      Tenzij iemand me kan aantonen dat het hier om een fake bedrijf gaat zie ik eigenlijk niet goed in waarom ik niet bij hen zou bestellen.

Wat de wettelijke garantie betreft. Deze zou 2 jaar bedragen maar de camera dient wel naar London gestuurd te worden als er een eventuele reparatie zou nodig zijn. Maar dit lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n onoverkombaar probleem te zijn.

Ik heb trouwens ooit al eens een lens gekocht op E-bay die via the UK van Hongkong kwam. Ik heb deze lens toen gekocht voor 1850 Euro terwijl de laagste webshopprijs voor deze lens toen iets van een 2300 Euro bedroeg. Procentueel was de winst toen zelfs nog een stukje groter dan hier het geval is. En ik heb toen ook niks aan doaune of andere kosten moeten betalen, net zoals de verkoper in zijn advertentie ook had beweerd. Al moet ik toegeven dat gans die transactie en vooral de tijd tussen de bestelling en de levering behoorlijk stresserend was. Ik heb toen zelfs gezworen dat ik nooit of te nimmer nog zo'n soort risico zou nemen.

Sinterklaas bestaat niet, maar er bestaan wel gekwiekste zakenlui die de legale achterpoortjes in het systeem weten te vinden en te gebruiken ;-).
      Alleen ben ik er nog niet volledig van overtuigd dat de website en de firma erachter ook 100% te vertrouwen is. Van het moment dat ik daar zeker van ben plaats ik mijn bestelling. Waarna ik waarschijnlijk weer ga zweren dat ik het nooit of te nimmer meer zal doen......
      Last edited by Ba-bète; 23 juni 2012, 20:29.

Comment

Update: ik hoef het mij niet meer te riskeren om bij die internetwinkel een a77 te bestellen want ik ben sinds een uurtje of drie de trotse eigenaar van een tweedehands a77 toestel . Het kan soms snel gaan in het leven hé.
        Ik heb deze camera gekocht tezamen met een Sigma 50 f/1.4.
        En tot nu toe ben ik serieus onder de indruk van zowel de lens als de camera. En vooral van de camera dan.
        Er waren een paar zaken waar ik een beetje bang van was maar die in de realiteit ontzettend blijken mee te vallen.
        De zoeker geeft in donkere omstandigheden bvb een veel minder ruizig beeld dan ik verwacht had.
        Die zoeker valt zowiezo veel beter mee dan verwacht. Al nu een half uurtje was ik zo goed als vergeten dat ik eigenlijk naar een schermpje aan het kijken was.

Aan de andere kant: de massa informatie die er rond de zoeker te zien is kan ik op mijn leeftijd eigenlijk niet meer verwerken. Maar dat kan waarschijnlijk wel ergens ingeperkt worden in het menu.

En ook mijn grootste angst, dat de foto's bij hogere ISO's niet acceptabel genoeg zouden zijn was een zorg om niks.
        Wat ik tot nu toe gezien heb op dat vlak vind ik meer dan aanvaardbaar en dan heb ik nog niet de moeite genomen om de "Agorabasta-instellingen" te gebruiken.
        Ik ben er van overtuigd dat ISO 3200 met deze instellingen zonder meer bruikbaar zal zijn, zelfs voor behoorlijke uitvergrotingen. En meer dan ISO 3200 hoeft echt wel niet voor mij.

Ik heb in elk geval nog heel wat uit te zoeken de komende tijd. Maar ik denk niet dat ik snel spijt zal krijgen van mijn aankoop.
        Dit toestel heeft immers grotendeels wat ik in een camera wil: APS-C sensor en geen full frame (waar zovelen ten onrechte op kicken), water-en stofproof, AF-fijnafstelling, 24 Mp (wat men ook mag beweren, meer pixels geeft altijd meer mogelijkheid om te croppen), draaibare LCD met live-view, focus-preview, ISO 50, in-camera HDR opnames en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar.....Het schijnt zelfs dat de camera 12 foto's per seconde kan nemen en dat hij kan filmen. Niet dat ik daar wat aan heb maar het is wel leuk om weten natuurlijk.

Sorry mensen, genoeg geschreven, ik heb een nieuw speeltje dat naar me ligt te lachen .
        -----
        Ondertussen ben ik nog even aan het spelen geweest en de accuraatheid van de AF is echt ontzettend goed. Zelfs in het halfdonker is het er iedere keer gewoon bal op!!
        Straf hoor.
        Last edited by Ba-bète; 25 juni 2012, 00:03.

Comment

Zeer veel plezier ermee!

Wat ik de voorbije tijd heb weten ENORM appreciëren is het subtiele geluid van de (enkelvoudige) sluiter! Heb het al op 2 gelegenheden (waaronder een begrafenis...) kunnen tot zijn volle recht laten komen, en had zelfs mensen die mij kwamen vragen hoe dat komt dat deze camera zo stil is

Ironisch, als je bedenkt dat je net niet wil opvallen

Comment

Komende van een a850 kan ik dat enkel bevestigen. Het "klikken" is echt een immens verschil.

Ondertussen begin ik die framerate ook al te apprecieren. Niet voor sportopnames of zo, want dat interesseert me niet. Maar de HDR-opnames gaan dus ook vliegensvlug, net als de 5 opnames die de camera kan nemen om samen te voegen tot één redelijk ruisloze foto. En als de camera dan zo snel gaat vind ik het geluid echt om van te genieten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ba-bète Bekijk bericht
              Komende van een a850 kan ik dat enkel bevestigen. Het "klikken" is echt een immens verschil.

Ondertussen begin ik die framerate ook al te apprecieren. Niet voor sportopnames of zo, want dat interesseert me niet. Maar de HDR-opnames gaan dus ook vliegensvlug, net als de 5 opnames die de camera kan nemen om samen te voegen tot één redelijk ruisloze foto. En als de camera dan zo snel gaat vind ik het geluid echt om van te genieten .
              Over de helderheid van de zoeker gesproken, je zegt dat het overdag minder helder is. Hoe is je zoeker ingesteld? In het menu kan je kiezen tussen automatisch (hij past aan aan de lichtomstandigheden) of manueel. Je kan de helderheid verhogen

Ik heb het liefst op manueel en dan op +1 (wat het maximum is)...persoonlijke smaak en kan met de instelling de situatie het beste inschatten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                Over de helderheid van de zoeker gesproken, je zegt dat het overdag minder helder is. Hoe is je zoeker ingesteld? In het menu kan je kiezen tussen automatisch (hij past aan aan de lichtomstandigheden) of manueel. Je kan de helderheid verhogen

Ik heb het liefst op manueel en dan op +1 (wat het maximum is)...persoonlijke smaak en kan met de instelling de situatie het beste inschatten
                Aheumm, ik denk dat je mij verward met iemand anders want voor zover ik weet heb ik nergens beweerd dat de zoeker minder helder is overdag. Waarschijnlijk komt dat omdat ik net als jij de instelling op manueel heb staan en op "plus 1" .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ba-bète Bekijk bericht
                  Aheumm, ik denk dat je mij verward met iemand anders want voor zover ik weet heb ik nergens beweerd dat de zoeker minder helder is overdag. Waarschijnlijk komt dat omdat ik net als jij de instelling op manueel heb staan en op "plus 1" .
                  Inderdaad, heb blijkbaar gedroomd of zo
                  Alleszins nuttige tip voor iemand anders

Comment

Hoe stellen jullie je camera in voor vogels in vlucht en stilstaand?
                    Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Bijv de autofocus snelheid

En op À of op C?
                      Greetz Twan

Comment

Had eerder verwacht dat Alex en Joris zouden gereageerd hebben, ik doe dat niet wekelijks, maar voor mij werken volgende instellingen zeer goed (was zelfs verbaasd!):

-Breed veld AF
                        -AF-C
                        -Burst Hi
                        -Auto-review uitgeschakeld

Voor stilstaande vogels, zoals voor stilstaande mensen

Comment

En de auto focus snelheid? Zoals in de link beschreven wordt?
                          Greetz Twan

Comment

Dat lijkt me duidelijk, toch ? Ik maak geen foto's van vogels, eigenlijk...Voor vliegtuigen AF-C, center AF zone, 3 fps ('low'), center-weighted lichtmeting, en auto review uitgeschakeld.

Op die link lijkt me alles duidelijk beschreven...
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Maar 1 duidelijk beschreven test wil niet zeggen dat jullie het ook zo gebruiken en of ervaren toch?
                              Greetz Twan

Comment

Even terug een "oude" discussie naar boven halen. Ik heb nu twee jaar een Sony Alpha 330, maar ondervind er langzamerhand wat slijtage mee (soms is er iets mis met de aansluiting van de lens waardoor ik even niet kan trekken; dan staat hij ineens op F/1) en omdat ik mijn fotocapaciteiten nu ook meer heb ontwikkeld begin ik de beperkingen van zo'n beginnerscamera te ondervinden. Momenteel heb ik wat budget voor een nieuwe aankoop en had de Alpha 77 op het oog. Maar een nieuwe lens lijkt me ook wel wat. Ik heb momenteel een Tamron 17-50 2.8 waar ik zeer tevreden mee ben, hoewel een groter telebereik wel eens handig kan zijn. Het is een "body of lens"-gedachte, maar ik hel eerder over naar de body. Heeft een lens geen langere levensduur dan een body? Enige commentaar?
                                Last edited by Avondland; 9 augustus 2012, 18:53.

Comment

Working...
                                X