Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Zo nu het toestel geüpdatet is kan ik weer lekker verder met uitvogelen van al die nieuwe functies!

Mijn eerste vraag hoe zetten jullie je filmpjes op je computer/laptop?
    Het is me wel gelukt maar aangezien filmen nieuw voor mij is vraag ik me af wat de beste manier is?
    Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
      Zo nu het toestel geüpdatet is kan ik weer lekker verder met uitvogelen van al die nieuwe functies!

Mijn eerste vraag hoe zetten jullie je filmpjes op je computer/laptop?
      Het is me wel gelukt maar aangezien filmen nieuw voor mij is vraag ik me af wat de beste manier is?
      Ik doe dat (met de nex en mijn videocamera en nu dus met de A77) via de meegeleverde software PMB, nu heeft dat studio memories of zoiets...alleszins met de meegeleverde software en updaten! Werkt zeer goed, gebruiksvriendelijke en leuk is dat je kan knippen zonder zever in je filmpjes, op DVD of blu-ray branden etc...

Versie de versie 5 van de firmware is wel een ENORM verschil, de versie 4 is bijna ergerlijk (traag) te noemen
      Merk wel dat je met de A77 veel nauwkeuriger moet (maar ook kan) belichten, nabewerking geeft, vind ik, relatief weinig ruimte vooraleer er relatief veel ruis verschijn bij iso's boven iso 1250... (LR4) Je moet in principe altijd correct belichten en met de EVF wordt dat zeer simpel VOOR je de foto neemt, maar je wordt wel redelijk snel afgestraft met deze camera vind ik als je (lichtjes) onderbelicht :-)

Maar anderszijds na de bewerking behoorlijk proper, en zoals dpreview zegt, na te resizen naar bv 16 megapixels merk je maar weinig tot geen verschil... 't is maar hoe je gewoon bent om te kijken op 100% é

Verder zalige camera...die EVF kan ik nu al niet meer missen, enorm groot en de gain-up in duistere omstandigheden is fantastisch! Kan ook behoorlijk donker gaan vooraleer het beeld begint te stotteren (wanneer je met een OVF al lang niets meer ziet). Met mijn instelling van portret en contrast -3 zie je wel sneller ruis in de zoeker als het schemert, maar dat went erg snel.

Ben meer kritisch met deze camera dan eender welke camera omdat ik deze niet van plan was te kopen, maar algeheel Me so very happy

Comment

Oké ik had het nu met iMovie gedaan.
        Zijn er ook mensen die de filmpjes echt bewerken met software die daar voor gemaakt is?
        En waar halen jullie de filmpjes dan mee van je camera af?
        Op welke stand filmen jullie betreft resolutie?

De instelling van portret enz heb ik nog niet bekeken.
        Ik was van plan om eerst uit te zoeken hoe mijn jpeg het Beste in kan stellen.
        Zodat deze er zo goed mogelijk uit rollen als ik bijv op de à stand schiet.
        Greetz Twan

Comment

Als ik raad mag geven voor de A77, gebruik JPEG (Extra Fine), ik vind ze zeer goed van kwaliteit. Noise reduction op laag. Ik vind dat de camera beter werk doet dan wat ik kan klaarstomen in Camera Raw. Zowel qua scherpte/ruis/kleur/contrast .
          Je kan de JPEG's nog heel goed bewerken in Camera Raw en Photoshop, mocht je dat willen.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Maar je kunt toch niet in raw en jpeg extra fine schieten of wel?
            Greetz Twan

Comment

Inderdaad, dat gaat niet, maar dat zeg ik ook niet. Laat Raw voor wat het is en kies JPEG.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Nee dat zei je idd niet, maar ik dacht dat het niet ging maar wist het niet zeker met de A77.
                Ik moet nog zoveel uit zoeken voor ik op vakantie ga.
                Dus zal nog wel wat hulp nodig hebben.
                Wat stellen jullie in bij de MR functie?
                En hebben jullie tips voor het filmen met de A77, welke stand gebruiken jullie om welke scene te filmen bijv.
                Greetz Twan

Comment

De MR-functie heb ik zelf nog niet kunnen instellen zoals ik het volledig wou...Eigenlijk had ik 1/2/3 op het modewieltje gemakkelijker gevonden - zoals bij de A900/A850. Deftig filmen heb ik er nog niet mee gedaan.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Aangezien ik de zoeker op portret heb ingesteld met contrast -3, vormt dit geen probleem voor mijn foto's (raw), maar wel voor video

Dus heb op 1 "klassieke" instellingen genomen zoals kleuren vivid, breedveld AF, object tracking aan, iso auto 100-1600, etc... Als ik snel video wil, gebruik ik deze functie.

Op 2 heb ik sport/vogels in vlucht staan, AF-C, hi-burst (8fps), etc...

Op 3 iets voor nachtopnames op statief, lage iso, lokaal AF, etc...

Comment

Op welk formaat filmen jullie 24 mp fx de hoogst mogelijke?
                      En op welke manier importeren jullie ze op Ie laptop?
                      Ik wil de bestanden makkelijk op slaan en daarna waarschijnlijk in Adobe première pro bewerken. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen?

Oh de mr stand instellen is me inmiddels gelukt nu nog uit zoeken.
                      Greetz Twan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                        Op welk formaat filmen jullie 24 mp fx de hoogst mogelijke?
                        En op welke manier importeren jullie ze op Ie laptop?
                        Ik wil de bestanden makkelijk op slaan en daarna waarschijnlijk in Adobe première pro bewerken. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen?

Oh de mr stand instellen is me inmiddels gelukt nu nog uit zoeken.
                        Tussen de 2 hoogste is er weinig verschil.
                        Importeren doe ik tot nu toe met de meegeleverde software van Sony.
                        Opgelet met adoble premiere pro CS6. Had hun testversie eens gedownload en deze kan niet overweg met de m2ts bestanden (geen geluid).
                        Ik gebruik mijn pinnacle studio 14 en deze kan alle formaten van de A77 aan.
                        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Ik heb gister het sony programmatje geinstalleerd.
                          Maar ik denk dat ik de filmpjes importeer via Imovie en later aan de slag ga met eventueel bewerken enz in premiere pro.
                          Als ik de films in via imovie importeer van mijn camera dan heb ik toch geen verlies in kwaliteit, als ik de films daarna in premiere pro wil bewerken ofzo?
                          Greetz Twan

Comment

Heeft er hier ooit al eens iemand gehoord van Purnima Digital?

Een a77 plus 16-50 f/2.8 voor 1456 Euro!!!!

En een a77 body voor 974 Euro!!!

De prijzen voor een a77 liggen daar in elk geval ontzettend laag maar ik vrees dat mijn Frans niet goed genoeg is om al de details van die webshop te doorgronden.
                            Voor zover ik heb kunnen achterhalen leveren ze ook in België en zelfs gratis!!
                            Het zou een Franse bedrijf zijn dat vanuit Hongkong importeert, maar dan wel via the UK.
                            In Frankrijk zouden er door die omweg geen douanekosten moeten betaald worden maar hoe het zit in België dat kan ik nergens vinden.

Iemand die hier meer over weet?
                            Waarschijnlijk is het te mooi om waar te zijn maar ik vraag het hier liever toch nog eens, voor alle zekerheid ;-).
                            Last edited by Ba-bète; 23 juni 2012, 00:45.

Comment

Niet doen - "if it sounds too good to be true, it probably is!"
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Niet doen - "if it sounds too good to be true, it probably is!"
                                Okee, maar "Het leven is voor de durvers" en "Wie niet waagt blijft maagd" ;-).

Persoonlijk heb ik de neiging om het mij te riskeren en er een a77 te bestellen.
                                Tenminste mocht ik zekerheid hebben dat ik geen invoerrechten of dergelijke ga moeten betalen.

Dit is wat ik daaromtrent op hun site gevonden heb:

"La législation des pays de l'UE impose à l'acheteur de se mettre en conformité avec les lois de son pays de résidence concernant les taxes (TVA et douane) auprès de l'administration fiscale compétente".

Maar ik heb geen idee wat dat concreet inhoud.
                                Last edited by Ba-bète; 23 juni 2012, 10:51.

Comment

Working...
                                X