Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sony A77
Collapse
X
-
-
Re: Sony A77
Ik sta zeer dichtbij de aankoop van een sony alpha 77. Kan iemand mij echter bevestigen of ik al dan niet video-opnames kan starten via een afstandsbedieningen? En zo ja , met welke afstandsbedienilng (wel en met welke niet).
Comment
-
Ik heb een 800mm f/8 Rokinon met Sony vatting-ring er op maar heb die maar zelden gebruikt, het was niet mijn genre. Als je geïnteresseerd bent geef daneen seintje; bij mij ligt hij on de kast in originele verpakking ... (http://www.overstock.com/Electronics...4/product.html)
Gekocht voor 230€ maar je zegt maar iets dat je er wil aan geven. Beter aan iemand verder doen die het kan gebruiken.
Leo Jo
(leo.estecam@skynet.be)
Comment
-
Het valt mij toch op dat ruis een relatief groot euvel blijft bij Sony. Ik heb zelf de alpha 100 en 700 getest en dat geeft veel ruis met hogere iso's (bij 800 kan j't al vergeten). En nu lees ik in de beoordeling van Kirk Tuck dat het vanaf 3200 weer prijs is. Ze hebben dan wel de range uitgebreid tot 14000, maar daar ben je niet veel mee als je 't maar kan gebruiken tot 1600.
Is dat bij andere merken (canon/nikon) ook zo'n groot probleem? Ik dacht begrepen te hebben van een paar fervente canongebruikers van niet.
Comment
-
-
Argus,
Ik heb Cameraw-Profiles gemaakt van 50 tot 32OOiso en deze doen het perfect, vandaar dat ik zelfs mijn AUTO heb gezet van 100 tot 3200. Boven 3200 wordt het effectief moeilijk om een klaar en helder beeld te krijgen maar hoeveel keer heb je dat van doen zo'n hoge ISO ? Ik zelden en dan zijn de JPG's die Sony zelf aanmaakt best aangenaam voor zulke situaties.
Groet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Argusvideos Bekijk berichtHet valt mij toch op dat ruis een relatief groot euvel blijft bij Sony. Ik heb zelf de alpha 100 en 700 getest en dat geeft veel ruis met hogere iso's (bij 800 kan j't al vergeten). En nu lees ik in de beoordeling van Kirk Tuck dat het vanaf 3200 weer prijs is. Ze hebben dan wel de range uitgebreid tot 14000, maar daar ben je niet veel mee als je 't maar kan gebruiken tot 1600.
De meesten die korte tijd een toestel testen hebben niet de mogelijkheid (of doen de moeite niet) om het toestel zodanig te leren kennen dat ze ook echt de mogelijkheden ervan kunnen benutten.
Nex-5N maakt heel mooie plaatjes in standaard jpeg en met auto-iso tot 3200. Zelfs daarboven is OK mits enige bewerking achteraf.
Van diegenen die klagen over ruis, hoeveel drukken er daarvan ooit een foto af ?
Op het scherm op 100% of meer is er al gauw een probleem, maar heb je al eens gekeken wat daarvan over blijft op een a4-afdruk ?
En in de tijd dat er nog met filmpjes gewerkt werd, zocht men bewust naar film met een mooie korrel. Nu moet alles plots volledig gladgestreken zijn, zelfs al gaat dat ten kosten van heel wat detail...
Als ruis een mooi patroon vormt, dan vind ik het best leuk dat ik daarvan bij hoge iso's nog gebruik kan maken.Last edited by K-2; 7 mei 2012, 09:28."If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leojo Bekijk berichtArgus,
Ik heb Cameraw-Profiles gemaakt van 50 tot 32OOiso en deze doen het perfect, vandaar dat ik zelfs mijn AUTO heb gezet van 100 tot 3200. Boven 3200 wordt het effectief moeilijk om een klaar en helder beeld te krijgen maar hoeveel keer heb je dat van doen zo'n hoge ISO ? Ik zelden en dan zijn de JPG's die Sony zelf aanmaakt best aangenaam voor zulke situaties.
Groet
1. Goed licht
2. Goed licht
3. Goed lichtSony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Argusvideos Bekijk berichtHet valt mij toch op dat ruis een relatief groot euvel blijft bij Sony. Ik heb zelf de alpha 100 en 700 getest en dat geeft veel ruis met hogere iso's (bij 800 kan j't al vergeten)
dus zeggen dat je het boven ISO800 kan vergeten, is er een beetje over.
Wat niet wil zeggen dat het misschien net iets beter kon bij de a77, zeker als je ziet hoe goed de Nex 5n het doet op ISO3200.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Argusvideos Bekijk berichtHet valt mij toch op dat ruis een relatief groot euvel blijft bij Sony.
Zeer goede sensoren die door telkens kleine verbeteringen er steeds maar beter op worden. Ik denk dat Sony veel mensen nog blijer had gemaakt als ze gewoon de NEX-5N z'n sensor nog verbeterd hadden en die in de A77 en A65 hadden gebruikt. Idem dito voor de NEX-7...Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk berichtEen "light"-versie van de Nex-7 voor €200 minder en met gewoon een 5N-sensor erin had ik inderdaad persoonlijk ideaal gevonden.
5N sensor, 7 reeks body, wireless flash met de onboard flash, touchscreen en sensorstabilisatie = perfecte nex (voor mij althans).
Comment
-
Cashback op alpha lenzen tot 1000 euro (voor de 500mm F4)
SAL-75300 (€25,- retour), SAL-18250 (€75,- retour),SAL-85F28 (€25,- retour), SAL-50F18 (€25,- retour), SAL-50M28 (€50,- retour) ,SAL-1680Z (€100,- retour), SAL-2470Z (€200,- retour), SAL-70200G (€200,- retour), SAL-70300G (€100,- retour), SAL-70400G (€200,- retour), SAL-500F40G (€1.000,- retour)
Comment
-
Helaas alleen bij Sony Europe Retail Partners (SERP) ....
"Deze actie is uitsluitend geldig voor aankopen gedaan bij Sony Europe Retail Partner vermeld op de Sony Store Locator, op de website van Sony België: www.sony.be/dealerlocator/search/"Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Comment
Comment